TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Patricia
|
9-3-2011 11:51:45
Beste Lynn,
Ik ben solozangeres, dus ik zing niet in een band. Maar ik heb ervaringen met het zingen op recepties. Je moet er dan natuurlijk voor zorgen, dat je geen rockband of zo neemt, maar echt een bandje die achtergrondmuziek brengt. Ik heb als ervaring dat dat niet als storend wordt gezien. Mensen zijn blij met de lichte afleiding, zingen af en toe een beetje mee en kletsen voor de rest lekker met de mensen om hun heen. Je moet ook er voor zorgen dat je geen bandje neemt die de aandacht wel wil hebben en dus er tussendoor gaat kletsen om aandacht te vragen. Misschien een jazzbandje...:-)of een solozangeres als ik. Veel plezier met de voorbereidingen.
Groeten,
Patricia
|
|
Véronique
31-7-2009
|
9-3-2011 13:22:18
Je vraagt mijn mening: ik vind dat dit geen meerwaarde biedt... Mensen luisteren daar echt niet naar... Vraag zeker niet iets wat luid is (een bandje bv.), want dat is enorm vervelend voor wie gewoon wat wil bijpraten. Bij mijn neef was er zo'n bandje met saxofoon, trompet,... Pfff! We waren blij dat de receptie gedaan was en we rustig aan tafel konden praten. Neem je dan iets wat rustig is, tja... wie luistert daar dan naar??
Nee, geef mij dan maar gewoon de achtergrondmuziek die de feestzaal voorziet: kost je niks en is helemaal niet storend!
|
|
sanderijn
|
9-3-2011 13:31:43
hallo Lynn,
ik speel heel dikwijls op recepties maar dan inderdaad meestal instrumentaal, dus bijvoorbeeld combinatie viool-cello of fluit-piano of zelfs strijkkwartet (is bijzonder stijlvol).
Zang eist inderdaad veel meer aandacht op en dat is toch niet de bedoeling op een receptie, vandaar dat bij mij de vraag voor zang op recepties veel kleiner is.
groetjes,
Sanderijn
|
|
Tom
|
9-3-2011 22:35:11
Dag Lynn
Ik speel zelf in een jazz-band die meer dan regelmatig recepties opluistert en eigenlijk krijgen we achteraf nagenoeg nooit de opmerking dat het te luid of storend was. Het is gewoon een kwestie van je plaats te kennen als muzikant op zo'n moment denk ik, en te zorgen voor een aangenaam sfeertje zonder je te veel op te dringen. We spelen sowieso ook altijd akoestisch dus openluchtoptredens kunnen van geluidssterkte in principe geen problemen opleveren, en voor optredens binnen hebben we altijd dempers bij (drummer speelt alles met brushes, trompet met demper etc.)
Of live-muziek een meerwaarde is op een receptie, da's natuurlijk volledig een persoonlijke keuze. Ik kan me voorstellen dat sommigen daar geen behoefte aan hebben, maar veel mensen vallen toch nog voor de charme van een live-orkestje.
Mocht je ons eens aan het werk willen zien, of een vrijblijvende prijsofferte willen ontvangen, contacteer me dan gerust:
Tom Vanleeuwen
tomvanleeuwen@hotmail.com
www.almostswinging.be
Hartelijke groeten,
Tom
|
|
Els
|
16-3-2011 19:24:17
|
|
Tiffany
|
24-3-2011 8:36:41
Beste Lynn,
Ikzelf ben zangeres en heb met mijn partner het muziekbedrijf "Art-Times" opgericht voor live muziek, entertainment en studio opnames. Intussen hebben wij met enkele vaste muzikanten met wie we geregeld samen spelen een uitgebreid gamma in elkaar gestoken om huwelijken en evenementen te kunnen opluisteren.
Daardoor hebben wij verschillende mogelijkheden voor recepties zoals:
- pop-jazz ensemble (piano, zang, gitaar, percussie)
- viool ensemble (klassiek)
- piano en saxofoon (jazz standards)
- dixieland jazz band (blazers jaren '30)
Op onze website vind je allerlei videofragmenten van deze mogelijkheden.
Mijn ervaring is dat zang de aandacht niet opeist: indien deze op een goede manier is versterkt kan je deze ten allen tijde zachter zetten en is dergelijke"versterkte" muziek zelfs beter hanteerbaar. Ik begrijp uw angst daarin, veel klanten komen bij ons met die vraag, maar besluiten achteraf steeds dat ze toch een goede beslissing hebben gemaakt met bv het pop-jazz ensemble (met zang), daar dat bekendere songs zijn, die de gasten steeds heel goed weten te appreciëren.
(Zonder afbreuk te doen op instrumentale muziek, want dat is uiteraard ook ideaal voor gelegenheden als recepties)
Neem vrijblijvend een kijkje op www.art-times.be
Veel succes gewenst doorheen je moeilijke zoektocht!
Muzikale groeten,
Tiffany
www.art-times.be
|
|
maarten
|
25-3-2011 16:09:41
|
|
Red
|
25-3-2011 17:13:33
|
|
Nickie
|
27-3-2011 14:07:43
|
|
Nickie
|
6-4-2011 1:58:42
|
|
Ingrid
7-5-2011
|
28-4-2011 13:19:52
Ook wij willen graag Duas aanbevelen.
www.duas.be
Groetjes,
|
|
Rozemarijn
|
28-5-2011 14:05:40
Beste Lynn, Ik heb laatst op een bruiloft viool gespeeld en speelde allemaal verschillende soorten nummers zoals tango, disney, hongaars, jiddisch en iers. Iedereen vond het heel leuk en deed met de muziek wat hij/zij wilde: sommige gingen erop dansen, anderen bleven lekker doorpraten en weer anderen kwamen luisteren. Achteraf hoorde ik dat iedereen het superleuk had gevonden. Ik had een cd als begeleiding, dat lijkt suf, maar maakt het juist leuk, omdat je niet heel veel lawaai hebt en de mensen zich (als ze willen luisteren) op een ding kunnen focussen.
|
|
|
|
Unieke live performances op topniveau!
in Antwerpen |
De romantische toets voor jullie huwelijk!
in |
Gevarieerd aanbod aan zangers, zangeressen & muzikanten te boeken in duo, trio of band
in Ternat |
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag
in Antwerpen |
LIVE MUZIEK OP JE HUWELIJKSVIERING – BRUILOFT – RECEPTIE – TROUWFEEST
in Burcht |
Coverband and live band on higher level
in Deurne |
LIVE MUZIEK & DJ
in Schelle |
Lillee's Land
in Tienen |
De muzikale toets voor jullie perfecte dag!
in Gentbrugge |
De perfecte noot voor uw mooiste dag!
in Heusden |
Prachtige, ontroerende zang voor uw onvergetelijk moment
in Dendermonde |
stijlvolle muziek voor uw huwelijk
in berlare |
Er zit muziek in jullie dag ...
in Zwalm |
|