TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Nathalie
10-6-2011
|
9-3-2011 14:57:30
Beste Tiffanie,
Ik denk dat dat wel normaal is hoor, dat je zo snel mogelijk vanalles wil regelen. Wij zijn sinds eind oktober 2010 verloofd en we trouwen op 10 juni 2011. In het begin hebben we ook heel veel tegelijk vastgelegd: gemeentehuis, feestzaal, traiteur, fotograaf, ... Dan viel het weer een periode stil en dan opnieuw vanalles regelen: vervoer, kleedje, kostuum, ... Nu hebben we onze trouwringen al gekozen en ben ik mijn lingerie al gaan kopen. Voor mezelf moet ik nog juist schoenen en juwelen hebben, maar daar maak me niet te veel zorgen over.
Je hebt al veel geregeld en mss is het goed eens een checklist te maken op datum zodat je rustig kan bekijken wat je best nu al regelt en wat nog kan wachten. Zorg er in ieder geval voor dat je kan genieten van de voorbereidingen.
Succes nog met de voorbereidingen
Groetjes Nathalie
|
|
Patricia
|
9-3-2011 15:10:45
Hallo Tiffanie,
Het is toch juist goed dat je vanalles al hebt geregeld. Dat geeft je dadelijk rust om de kleine dingen nog te regelen. Zorg wel dat je goede contracten hebt met die en gene wat je al geregeld hebt. Ik heb het over de fotograaf, dj, zangeres bijvoorbeeld. Dat deze niet op het laatste moment ineens zeggen dat ze niet kunnen. Ik werk bijvoorbeeld altijd met een overeenkomst, zodat zowel het bruidspaar als ik weten waar wij aan toe zijn en wat voor rechten en plichten wij tot elkaar hebben mocht het optreden toch niet plaats kunnen vinden.
Geniet zoals Nathalie zegt van de voorbereidingen. Het is toch heerlijk om dit soort dingen rustig en weloverdacht te kunnen regelen:-)
Veel succes en plezier met wat je nog mag regelen.
Groeten,
Patricia
|
|
tiffanie
28-7-2012
|
9-3-2011 15:11:37
Hoi Nathalie,
Jouw dag komt dus steeds dichterbij... spannend! Inderdaad, die checklist is mss wel een goed idee, het zal mss rust in m'n hoofd brengen :-)
Bedankt voor de tip!
Groetjes
|
|
tiffanie
28-7-2012
|
9-3-2011 15:16:28
Hallo Patricia,
De fotograaf werd geregeld door mijn schoonvader, aangezien het een collega van hem is. Hij is zelf fotograaf... Maar ik vertrouw erop dat dit in orde komt.
De dj is mijn neef dus dat komt zeker god.
De zangeres is inderdaad belangrijk dat ik een overeenkomst sluit, want dit zou het enige twijfelgeval kunnen vormen.
Ook hier bedankt voor de tip!
Groetjes
|
|
Tabita
22-9-2012
|
9-3-2011 15:24:52
Hey Tiffanie, ik vind ook niet dat je er abnormaal vroeg bij bent. Wij trouwen twee maanden na jullie en onze zaal, DJ, fotograaf en mijn visagiste/kapster liggen al vast. Was het geen probleem om nu al een trouwjurk te kopen? Of hebben ze de maten nog niet genomen? Ik zou graag deze zomer mijn kleed al vinden :-) Groetjes
|
|
sofie
21-4-2012
|
9-3-2011 15:27:30
Hoi, ik trouw eind april 2012, en heb tot nu toe een optie op de zaal :-)
Heb wel al mensen aangesproken ( visagist, kapper, fotograaf,...) maar heb hiervan nog niks kunnen vastleggen omdat deze mensen zeggen dat het te vroeg is daarvoor... ( fotograaf is kennis en zit veel in buitenland).
Voorlopig maak ik me nog geen zorgen, maar ik ben ook zo n type dat alles graag zo snel mogelijk in orde breng.
Heb graag een kleed van nieuwe collectie dus daar wacht ik bewust mee tot september.
Veel succes nog!
|
|
tiffanie
28-7-2012
|
9-3-2011 15:29:45
Tabita, het was absoluut niet moeilijk om nu al een trouwjurk te kopen. De verkoopster zei dat er vaak bruidjes 2 jaar op voorhand komen... :-)
Ik had geluk dat mijn jurk er in mijn maat hing. Het is een beetje te groot en moet op sommige plaatsen ingenomen worden en dat gebeurt 1 maand voor de trouw.
En zeggen dat ik enkel eens ging rondkijken... :-)
Als je maat er niet is moeten ze die bestellen en dat duurt wel enkele maanden voor levering.
Deze zomer zal zeker niet te vroeg zijn!
En wat kilootjes betreft ... De verkoopster zei dat ik een 2tal kilootjes van mijn huidige gewicht mag zitten, en max. 5 kilo mag afvallen, anders wordt het te moeilijk. Maar ben dit niet van plan dus...
|
|
Tabita
22-9-2012
|
9-3-2011 15:32:51
Hey Sandra, alvast bedankt voor de snelle reactie :-) Dan kan ik tijdens de solden op zoek naar mijn trouwkleed :-) Nog veel plezier met de voorbereidingen ;-) Groetjes Tabita
|
|
Aurelie
13-5-2011
|
9-3-2011 15:37:26
Voor u tafelschikking zijde nu wel abnormaal vroeg ze :P Voor de rest niet. Maar uw tafelschikking kan je nu echt nie weten, je weet nie wie er durft afzeggen.. en geloof mij, dat is soms véél meer dan dat je denkt
|
|
tiffanie
28-7-2012
|
9-3-2011 15:41:37
@ aurelie:
Het is een eerste indruk qua tafelschikking, een globaal beeld ;-)
|
|
Cindy
5-5-2012
|
9-3-2011 15:47:02
Hey,
Hier ook zo'n kip die elke dag bezig is met haar huwelijk.
Wij trouwen op 05 mei 2012 en bij ons liggen volgende dingen al vast:
Zaal, dagplanning, optie op datum genomen in gemeentehuis, vervoer bijna zeker, videograaf enkel nog bevestigen.
Ben vorige week vrijdag ook voor de eerste keer kleedjes gaan passen, gewoon om te zien waar ik mooi mee sta en heb mijn ventje mee genomen om zijn mening eens te horen.
De rest hebben we een ruw idee wie we zouden willen, maar nog niet vastgelegd.
De ceremonie zou met Altaarnatief zijn (vrijzinnig) en muziek kiezen we zelf.
Geen avondfeest voor ons, maar gezellig na een uitgebreidde receptie met de intieme suite naar een B&B. Samen rond de tafel en iedereen kan er overnachten en samen terug ontbijten. Dit ligt ook al vast.
Ik geniet vooral met volle teugen van de voorbereidingen en de zoektochten naar de juiste mensen. Wat ik hier vaak lees is dat de dag zelf voorbij vliegt, dus waarom dan niet lekker lang op voorhand al genieten van de planning? Reuzeleuk toch!
Groetjes,
Cindy
|
|
Chantal
16-6-2012
|
9-3-2011 15:56:42
Wat geregeld is, is geregeld hè...en dan hoef je daar al niet meer over te stressen! Een ander bruidje heeft het hier al eens goed verwoord: te vroeg kun je niet zijn, maar wel te laat! Dus doe gewoon lekker verder!
Wij trouwen net iets voor jullie en wij hebben ook al een hele waslijst geregeld:
- zaal + viering daar buiten in de tuin
- fotograaf + videograaf
- ceremoniemeester
- ceremoniewagen
- gastenlijst (wie we allemaal willen vragen)
- gemeentehuis vastgelegd + uur burgerlijke trouw
- iemand gecontacteerd die de viering zal begeleiden (hebben we volgende week een gesprek mee)
- Met de DJ hebben we binnen 2 weken een gesprek
- Hetzelfde voor de zangeres tijdens de viering
- Draaiboek gemaakt voor de voorbereidingen: wat moet ik zeker tegen wanneer geregeld hebben (ik zit nu al voor op schema...alles wat ik tegen juni geregeld wou hebben is al gedaan...oeps ).
- Draaiboek gemaakt met de dagplanning van de trouwdag zelf (+ ceremoniemeester heeft hier al z'n tips en suggesties over gegeven).
- Liedjes voor de viering al aan het zoeken...we zitten al aan 5 liedjes die we er echt in willen hebben omdat deze echt bij ons passen --> Maar dan kunnen we dit al meenemen naar de zangeres waar we binnen 2 weken een gesprek mee hebben
- Volledige thema dat we willen gebruiken doorheen heel de dag is uitgedacht en we weten ook al wat hier allemaal voor nodig is...nu alleen deze dingen nog bestellen/vastleggen.
....dus je ziet...ben er ook al volop in gevlogen, en ook al is het nog 464 ver weg...kben blij dat ik dat allemaal al gedaan heb! 't Is leuk om er mee bezig te zijn, ik word er rustig van want ik heb al heet wat dingen van m'n lijstje kunnen schrappen, en naarmate de dag dichter kom kan ik gerust zijn want alles is goed op tijd geregeld! Dus trek je niets aan van de reacties en doe gewoon lekker je ding! En geniet er van!
Mijn collega zei vorige week (zij is zelf vorig jaar getrouwd): eigenlijk is trouwen niet de trouwdag zelf, maar de voorbereiding er naartoe want dan denk je echt na over jullie liefde en jullie leven samen en wat het voor jullie betekent om jullie liefde aan elkaar te verklaren en elkaar eeuwig trouw te blijven. Vond ik mooi gezegd!
Lieve groetjes
Chantal
|
|
Bruidje
28-4-2012
|
9-3-2011 16:06:48
Hey! Ik vind dat je wel vroeg bent met alles (Chantal trouwens helemaal :-)) maar ik vind ook : wat je gedaan hebt, heb je maar gedaan, toch?
Ik trouw einde april '12 en ik heb voorlopig volgende vastliggen : zaal / DJ/ gemeentehuis / kerk / fotograaf. Volgende week hebben we afspraak bij ceremoniemeester en binnenkort gaan we kijken voor een trouwauto. We hebben ook al een algemene lijst opgemaakt wie we er zeker bij willen. Ikzelf vind het nog te vroeg om voor een kleed te gaan zien, hiervoor ga ik pas vanaf de zomer kijken. Ik schrijf ook elk liedje op dat ik mooi vind, kan nooit geen kwaad he? :-)
Ik ben dus niet de enige 'planner' hier! :-) Mijn familie zit soms al met mij te lachen... :-)
|
|
tiffanie
28-7-2012
|
9-3-2011 16:10:59
@Bruidje: ze lachen ook met mij hoor ... ;-)
|
|
vanessa
2-7-2011
|
9-3-2011 16:15:26
Amai tiffanie, al hard gewerkt hoor!
Wij trouwen dit jaar in juli en sommige zaken die jij al geregeld hebt, zijn bij mij nog niet zo lang in orde.
Maar je moet maar denken, alles wat geregeld is, daar moet je je al geen zorgen meer over maken.
Veel plezier nog met de voorbereidingen!
|
|
Sylvia
15-6-2012
|
9-3-2011 18:19:42
Hey Tiffanie,
Wij trouwen 15 juni 2012, ik ben verloofd sedert april 2010. We hebben alles wat uitgesteld omdat we ook bezig zijn met bouwen, en ik wou niet met alles ineens bezig zijn.
De feestzaal staat vast sedert december 2010 en dat was blijkbaar niks te vroeg, want we waren van plan om te trouwen in mei 2012 maar daar waren alle vrijdagen al bezet.
De fotograaf en DJ staan vast sedert vorige maand.
Nu ben ik bezig met wat ideeën op te doen en prijzen op te zoeken van trouwringen, kleed, bedankjes, uitnodigingen, ...
In juni gaan we onze fotolocaties die we zien zitten eens gaan bekijken, omdat dan alles mooi in bloei staat en dat dit ook de periode is, waar we volgend jaar foto's zullen trekken. We kunnen dan al es zien wat de mooie plekjes zijn.
Verder is onze voorlopige gastenlijst opgesteld, gewoon es ruw geschat wie we zullen vragen, maar dat moet nog voorgelegd worden aan onze ouders. Deze moet zeker tegen eind dit jaar definitief worden, omdat ik met onze kerstkaartjes save the date kaartjes wil meesturen.
Ik moet mezelf echt dwingen om het nog ff kalm aan te doen, ik heb voor mezelf opgelegd dat ik alles nu laat rusten tot september, en dan vlieg ik er volledig in.
Ten eerste wil ik niet dat mensen denken dat ik geschift ben om nu al alles in orde te willen :-) en ten tweede, rond september komen alle nieuwe collecties binnen van kledij, schoenen, ringen, ...
Ik zou niet graag spijt hebben van iets omdat ik té rap alles wou regelen.
|
|
Astrid
30-6-2012
|
9-3-2011 18:32:25
Hmm nu begin ik me plots wat slecht te voelen.. ik heb dus alleen nog maar de datum en een verloofde! haha:-D We zijn wel al een paar zalen gaan bekijken en zullen dat binnen de 2 weken vastleggen... het volgende zal de catering zijn! Een voorlopige gastenlijst hebben we ook gemaakt maar dat is echt heel voorlopig aangezien zijn familie uit portugal komt en er waarschijnlijk veel niet zullen komen! Het stadhuis kunnen we nog niet vastleggen ( pas 6 maand en 14 dagen op voorhand..).
Mja uiteindelijk hebben we echt wel nog veel tijd hoor! Alleen die zaal wil ik echt al in orde hebben...
|
|
tiffanie
28-7-2012
|
9-3-2011 19:54:38
Astrid, je hebt inderdaad nog een zee van tijd... En zoals je zegt, de zaal is het belangrijkste, want bij ons was de oorspronkelijke datum 20 juli maar we vonden al gn zaal meer voor die datum :(
en zo ben ik wat meer gaan plannen, al op voorhand.
Maar de reden van onze vroege planning is vooral dat we in april volgend jaar verhuizen, ons contract loopt af en we zoeken iets groter, en ik dus al redelijk veel gedaan wil hebben tegen dan zodat ik niet hoef te stressen om een verhuis en een trouw :-)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|