Terug naar overzicht
hey Wij dachten gewoon per twee personen een boekje te leggen. Misschien kan je de boekjes aan de ingang van de kerk in een mandje leggen? succes nog grtz Kristel
Of op de stoelen? Mensen zonder ceremoniemeester moeten ook zorgen dat de mensen de boekjes krijgen =D
Hey, ik zit ook met dat probleem Er trouwt iemand voor ons in de kerk van 1 u tot 1' u wij om 14 u 30, ik heb er ook geen idee van hoe de boekjes op hun plaatsen gaan geraken.... groetjes Nathalie
Wij gaan dat simpel oplossen... Wij vragen gewoon aan onze getuigen of zij de mensen bij het binnenkomen willen verwelkomen en ze een boekje overhandigen... Dit zijn toch taken die je van je getuige mag verlangen? Of niet? Ik wil er wel even bij zeggen dat wij niet met een suite werken en dus een kwartier voor aanvang onze getuigen al aanwezig zullen zijn in de kerk samen met de rest van de familie. Op uur van aanvang komen wij toe aan de kerk (zodanig dat de genodigden mij pas echt te zien krijgen als ik de kerk binnenkom) Groetjes
Als je een suite hebt, kan je het natuurlijk niet aan je getuigen vragen... Wij vroegen het aan een collega van me met haar 2 kindjes. Zij deden dat met plezier! Ik heb dat trouwens nog nooit de ceremoniemeester weten doen! Die begeleidt op dat moment idd het trouwpaar naar voor!
Wij hebben dat zelf gedaan. 15 min voor aanvang van de mis waren wij al in de kerk. Wij hebben aan iedereen persoonlijk het misboekje afgegeven. De suite vormde de erehaag. Toen zijn we op de klassieke manier binnen gegaan. De mensen die heel vroeg waren en al binnen waren in de kerk, hebben dan een boekje gekregen van de ceremoniemeester toen de mis van start ging.
Normaal is dit toch de taak van de ceremoniemeester. Als het bruidspaar en de suite op hun plaats zitten kunnen de boekjes nog gegeven worden aan de overige gasten. Maar je kan inderdaad ook iemand vragen om ze aan het portaal uit te delen maar dan zou ik ook niet direct de getuigen vragen. Denk eens aan een vriendin of collega of tante of buurvrouw waarvan je weet dat die toch naar de mis zouden komen. Succes ermee!GroetjesAn