Nu Online
Momenteel zijn er 160 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Help! Waar te beginnen??

9-3-2011 22:50:25
Hoi allemaal!

Ik lees al een tijdje mee op dit forum maar nu is het ook voor mij zo ver dat we een huwelijk mogen beginnen plannen :-)
Het is wel pas voor volgend voorjaar maar toch vraag ik me af waar ik moet beginnen? Wat moet er eerst en in welke volgorde? Ik heb al heel veel ideetjes maar de uitwerking lijkt toch wat moeilijker... We zouden op dezelfde dag voor de wet (voormiddag) als kerk (namiddag) willen trouwen. Wie heeft dit nog gedaan? Valt dit mee of is het te druk? Met de zaal hebben we contact genomen om een afspraak vast te leggen, maar wanneer ga je naar de pastoor? Kortom, alle tips voor een beginneling zijn meer dan welkom!! Ik reken echt op jullie ervaring :-)

Groetjes
Katrien

Katrien
12-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 636

Sylvia
15-6-2012
 Meld misbruik9-3-2011 23:44:09

Hey Katrien,

Om te beginnen een dikke proficiat met je verloving en alvast heel veel plezier gewenst met de voorbereidingen :-)

Het is zeker te doen om op dezelfde dag voor de wet en de kerk te trouwen, ikzelf trouw nu enkel wel voor de wet, maar op alle huwelijken waar ik aanwezig was, werden beiden op één dag gedaan. De meesten doen het trouwens zo denk ik, een goede planning maken en het is zeker en vast te doen.

De belangrijkste zaken waar je heel vroeg moet bij zijn, zijn de feestzaal, een DJ en een fotograaf en het vervoer. Als je van plan bent een zanger(es), een live bandje of een ceremoniemeester te nemen, mag je deze nu zeker ook al boeken. Deze zaken worden heel lang op voorhand geboekt en het is echt geen overbodige luxe om deze ruim een jaar op voorhand vast te zetten. Mss ook al stilaan uitkijken voor een visagiste/kapper.

Wij trouwen een maandje later en al deze zaken staan bij ons ook al vast.

Momenteel ben ik bezig met ideeën opdoen, veel rondkijken, internet afschuimen, ...
Vanaf september ga ik op zoek naar mijn trouwkleed. Tegen eind dit jaar zou ik graag de kledij, de ringen, de gastenlijst en de datum vastzetten op het gemeentehuis in orde hebben. Met de kerstperiode worden onze save the date kaartjes meegestuurd met onze kerstkaarten.

Vanaf begin volgend jaar gaan we dan zien voor bloemen, uitnodigingen, bedankjes ouders/getuigen/gasten, schoenen/lingerie/juwelen, proef make up, proefkapsel, ... en om alles te regelen qua menu met de feestzaal.

Aangezien wij een beetje in dezelfde periode trouwen, is dit mijn planning.

Veel succes en geniet ervan!

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik10-3-2011 0:37:08

Hoi,

Zoals Sylvia reeds zei.
Wat je best zo snel mogelijk gaat vastleggen:

1. Zaal
2. catering indien niet bij de zaal zelf
3. DJ, livebands e.d.
4. Fotograaf/videograaf
5. Haar en make up
6. Vervoer
7. Ceremoniemeester

Daarna kan je rustig wat ideeën opdoen, jurk uitzoeken, kotuum voor de bruidegom, ringen zoeken, gastenlijst samenstellen, uitnodigingen kiezen...

Groetjes,
Celesta

Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik10-3-2011 6:17:14

Hey Katrien,
Wij trouwen ook op 12 mei 2012, enkel voor de wet. Het gemeentehuis kunnen wij hier (in Haacht) max een jaar op voorhand vastleggen, dus dat is nog even wachten.
De zaal hebben wij in november 2010 vastgelegd, fotograaf ligt reeds vast en momenteel hebben wij kennismakingsgesprekken met DJ's. Deze maand willen we toch de knoop doorhakken.
Alle vakmensen, reserveer je best zo snel mogelijk.
Wat in orde is, kan je dan alvast schrappen van de to-do lijst.
Tegen de zomer zal ik de zoektocht starten naar een kleedje, al eens gaan kijken.
In het najaar, gaan kijken voor ring, uitnodigingen,...
Ik heb al wel enkele ideetjes, het is goed om nu al info te verzamelen, dan hoef je niet op het laatste eender wat te nemen.
Veel succes met de voorbereidingen!

Groetjes,
Sonja

Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik10-3-2011 12:21:07

Hey Katrien,
Alvast ook van mij proficiat met je verloving.
Wij trouwen een weekje voor jullie.
Wij hebben al de zaal vastgelegd, want inderdaad, wij trouwen in een zeer drukke maand. Veel huwelijken en communies. Dus niet te lang meer mee wachten.
Op het gemeentehuis best eens navragen of je geen optie kunt nemen op de datum en zelfs het uur en indien niet mogelijk, wanneer je dit dan wel kan vastleggen.
Alle andere vakmensen zijn ook snel bezet in de maand mei, dus zeker eerst daar je zoektocht op richten. Zoals al vermeld, wat vast ligt, ben je gerust in. 1 belangrijke tip, wat ze ook zeggen, steeds een contract eisen en bij voorschot ook daar een bewijs van vragen. Ik vraag ook altijd of er een noodplan is wanneer ze op de dag zelf niet kunnen komen (ziekte of zo). De meeste hebben dan wel een vervanger (fotograaf, videograaf, DJ...).
Al de rest kun je nog op je gemak doen. Trouwkleed reken je op een half jaar om zeker te zijn dat hij klaar is.
Veel succes met je voorbereidingen en vooral nu genieten van al die leuke planningen. De dag zelf is voorbij in een flits, dus al wat je nu geniet is extra.
Groetjes,
Cindy

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik10-3-2011 15:43:05

Misschien kan je best ook al eens bij het gemeentehuis informeren hoe lang op voorhand je daar iets kan vastleggen, want zeker als je ook een bepaald tijdstip wil, kan je er in sommige gevallen best op tijd bij zijn.
Hoe dit bij de kerk zit, weet ik niet, want wij trouwen enkel voor de wet.

Deborah
24-9-2011
 Meld misbruik10-3-2011 15:57:01

Hoi Katrien,
alvast een hele dikke proficiat met jullie verloving...
Wij hadden hetzelfde gevoel als jij, dat herinner ik me nog: joepie! we gaan trouwen!! maar waar beginnen we eerst?
Wel, wij zijn eerst beginnen kijken voor een zaal. En omdat er daar nog maar enkele datums vrij waren, hadden wij al heel snel een optie gezet op die zaal voor 24 september.. dan zijn we naar de priester geweest, en die heeft dit dan ook vastgezet. dan moet je goed nadenken: trouw ik voor de wet EN de kerk op dezelfde dag?of enkel wet? wij kozen voor ja, dus wisten we dat ons burgerlijk huwelijk ook op die dag moest gezet worden... enzovoort. mensen in onze omgeving vroegen ons ook: heb je al gekeken voor dit?en voor dat?
Onze ceremoniemeester zijn we ook snel gaan boeken, daarna onze DJ enzovoort.. dus in een mum van tijd hadden wij deze dingen vastgezet: zaal, kerk, fotograaf, DJ en ceremoniemeester. dat zijn de dingen die we eerst hebben gedaan. kort daarna volgde de videograaf..

Ik wens je ongelooflijk veel plezier bij het plannen!! en geniet van alles!!

vele groetjes
Deborah

Katrien
12-5-2012
 Meld misbruik10-3-2011 21:00:17

Dank u allemaal voor de informatie :-)

Voor de zaal heb ik een mailtje gestuurd en daar mogen we op gesprek gaan. "Onze" datum is nog vrij dus hopelijk is hij dan voor ons. De zaal was niet zo moeilijk want we hebben al jaren allebei gezegd dat "als we ooit trouwen..." het zeker daar zou zijn.
DJ ligt ook vast (een goede vriend van ons) en fotograaf/video hebben we ook in onze vriendenkring zitten. Dat valt dus al goed mee! :-) Voor het stadhuis las ik echter op hun website dat het pas zes maanden op voorhand zou gaan op de datum vast te leggen?

Met de kerk zitten we ook nog even te twijfelen want de pastoor die wij zo graag willen is momenteel ziek... Ik denk dat het nogal gevoelig zou liggen als we nu naar de huidige gaan (die het nomaal gezien ook is in onze parochie) om te vragen of we degene die wij willen de mis mogen laten doen en die dan achteraf nog ziek zijn... Helpt een ceremoniemeester je goed op weg met je planning? Of behoort dit niet tot zijn takenpakket?

Als vervoer zouden we gaan voor zo'n oldtimer bus en daar heb ik ook al info aangevraagd. Het gaat precies nogal snel vooruit? :-)
Nemen jullie ook danslessen? En zo ja, hoe lang op voorhand start je hiermee?
Groetjes en alvast bedankt voor al jullie leuke reacties!
Katrien

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...