Nu Online
Momenteel zijn er 297 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

advies nodig : dessertenbuffet samenstellen

10-3-2011 10:38:04
dag iedereen,

Na mijn dipje van een tijdje terug is het zoveelste probleem opgedoken: onze cateraar doet enorm moeilijk! Er valt eigenlijk gewoon niet met te praten. Daarom wil ik hem nu gewoon mailen met "zo wil ik het en voer het uit". Punt. Als ik hem bel voor advies laat hij namelijk weten dat hij daar geen tijd voor heeft. Duh?!
Het wenen staat me nader dan het lachen eerlijk gezegd...

We zijn er nog niet uit hoe we ons dessert willen organiseren. Er staan allerlei desserthapjes op zijn lijst alsook kaasschotels. En ik dacht: combinatie van beide lijkt me wel wat. Maar hoe stel je dit samen? Hoeveel dessertjes per persoon? Hoeveel kaas per persoon? welke verhoudingen? Kan iemand me daar een idee over geven? Want ik geraak er niet uit!!!

Alvast heel erg bedankt van een desperate bride!

karen
31-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1111

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik10-3-2011 11:05:35

Voor een kaasschotel als dessert wordt meestal 100 gr per persoon voorzien + brood. Maar ik weet niet of deze hoeveelheid ook geldt als je daarnaast ook dessertjes voorziet.

marjan
16-7-2011
 Meld misbruik10-3-2011 11:14:46

Zou je niet eens kunnen vragen om nog eens af te spreken met hem? Dat is toch geen service dat hij geeft? Wij zeggen tegen onze cateraar een budget en de verschillende opties die ons aanstaan en hij komt dan terug met een combinatie ervan.. Hij moet daar toch een zicht op hebben op de hoeveelheid kaas e.d. dat is toch zijn beroep?

Ik zou vragen om met hem samen te zitten en rechtuit zeggen dat je niet tevreden bent. Als hij persoonlijk voor u zit is het veel moeilijker voor hem om zo bot te reageren.

Veel succes!

deborah
28-5-2011
 Meld misbruik10-3-2011 11:26:40

ik zou eerlijk gezegd uitkijken naar een andere cateraar hoor, als hij geen advies wil geven, dat is geen service. spreek af vraag hem idd op de man af waarom hij zo handeld.

nog veel succes en hopelijk kom t goed!

karen
31-5-2011
 Meld misbruik10-3-2011 12:28:39

tja, dat zegt ie dus zelf ook/ als je niet tevreden bent, kan je ook elders gaan. Yeah right! Alsof we nu nog een lokatie vinden! pfff... Hufter.

deborah
28-5-2011
 Meld misbruik10-3-2011 13:02:36

als dreigen niet helpt zou ik zoals je zegt een zeer strikt schema opstellen van hoe alles moet zijn. het is wel erg dat er zulke mensen je pret kunnen bederven :(
de kaas is idd 100-150 gr per persoon ( eens nagekeken in t boekje van onze feestzaal) maar voor het dessert geen idee
zal nog een goed kijken en hopelijk kan ik je dan nog een antwoord geven

heidi

Meld misbruik10-3-2011 13:04:12

Ik ben zelf traiteur in bijberoep, wij zien meermaals op feesten dat er niet zoveel kaas gegeten wordt, wij doen dan meestal een combinatie van een dessertenbuffet met een kleine kaasplank...maar zoals steeds heeft ons dessertenbuffet veel trek, wij werken wel met chocoladefontein,popcorn enz...voor ieders wat wils.
www.traiteurdeverleiding.be
ik snap jouw cateraar niet, wij zorgen bij alle feesten dat de mensen zich geen zorgen moeten maken, dat vinden wij belangerijk bij onze klanten...

karen
31-5-2011
 Meld misbruik10-3-2011 13:27:13

bedankt voor julie lieve berichtjes! Ik ben blij dat ik het hier wat kwijt kan... Ik heb inderdaad wel 't gevoel dat die mens mijn trouwdag aan 't verpesten is. Vandaar da tik hem nu gewoon wil mailen met hoe ik het wil, en dat hij het dan maar uitvoert. Hij wou bv voor iedereen kaas tellen, maar aangezien ik al dacht zoals Heidi, dat dit niet zo veel gegeten wordt, wou ik dat niet. Hij ambetant. Waarschijnlijk omdat ie daar veel winst uithaalt zeker?
Heidi, hoeveel dessertjes voorzien julie per persoon? (genre chocomousse, creme brulee, ...)

marjan
16-7-2011
 Meld misbruik10-3-2011 15:49:16

Hangt de lokatie samen met de cateraar in jullie geval? Een andere cateraar zal je nog zeker kunnen vinden, een lokatie mss iets moeilijker..moest je dat kunnen, zou ik zéker veranderen nog! Heb je reeds een voorschot betaald of niet?

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik10-3-2011 16:37:20

Wij hebben het dessertenbuffet van onze feestzaal genomen:
Deze bestaat uit een kaasplank met brood en nog 4 andere dessertjes (chocomousse, rijstpap, ...)
Hoeveel ze juist rekenen per persoon weet ik wel niet.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...