Terug naar overzicht
Wij hebben dat een jaar op voorhand gedaan...Katrien10 juni 2006
De kerk zou je beter zo snel mogelijk vastleggen. en een 6-tal maanden voor de trouw dan een eerste afspraak maken met de pastoor. Het gemeentehuis hebben wij "onofficieel" een jaar op voorhand vastgelegd, maar je kan maar 6 maanden op voorhand alles officieel vastleggen.Veel succes!
hallo,'t is zoals de andere zeggen, de kerk doe je best zo snel mogelijk zodat wanneer er 2 mensen trouwen jij als eerste bent en voorrang krijgt qua uur enzo.gemeente is bij ons 6 maanden op voorhand kan je het in de boek laten schrijven en vanaf 3 maanden wordt dat dan officieel, dat verschild dus precies per gemeente!groetjes,Karen
Wij hebben de kerk heel snel vastgelegd (ongeveer anderhalf jaar op voorhand, dus heel kort na het officiële aanzoek). De pastoor zei zelf dat we er vroeg bij waren, maar we hadden een voorkeur voor de datum en wilden die niet mislopen. Er is wel nog geen definitief uur vastgelegd (enkel in potlood), maar als er andere trouwers opdagen voor die dag, hebben wij de eerste keuze.We zijn gisteren het gemeentehuis "onofficieel" gaan vastleggen (in potlood, noemen ze het zelf) en ook daarvoor waren we ruim op tijd, met nog meer dan een jaar te gaan. Maar we zijn wel blij dat we zo vroeg geweest zijn, want nu moeten we ons daarover toch geen zorgen meer maken. En je kan best ook eens op voorhand informeren hoe het juist zit bij jullie voor een burgerlijk huwelijk, want bij ons kan je blijkbaar alleen op een vrijdagnamiddag trouwen. En dat hadden we eerlijk gezegd niet verwacht. Onze aanvankelijke voorkeur (07.07.07) kon dus niet, aangezien dat een zaterdag is. Het is dan 20.07.2007 geworden, wat toch ook een leuke getalcombinatie oplevert.De datum van het burgerlijk huwelijk maakte voor ons niet zoveel uit, aangezien we dat toch op een andere dag plaatsen dan ons kerkelijk huwelijk, maar een mooie getalcombinatie vonden we toch prettig meegenomen.
Wij hebben de gemeente heel snel vastgelegd, anderhalf jaar op voorhand. Dan waren we al zeker van het uur en de datum. Officieel kan het inderdaad pas 6 maand op voorhand.We hebben toen ook ineens de kerk vastgelegd, maar dat was absoluut niet nodig. Hangt sterk van je parochie af. Bij ons trouwt er elk jaar maar 1 koppel. Dus konden we eigenlijk al zeker zijn dat de datum nog vrij zou zijn. Groetjes,Lindsay06/05/06
Bellen naar de gemeente en naar de kerk, dat zou ik je aanraden.Wij trouwen volgende zomer en de kerk heb ik al vastgelegd (ook nog "in potlood", want ze hadden nog geen agenda voor volgend jaar). Onze burgerlijke trouw hebben we nog niet vastgelegd, die houden we ergens in de weken/maanden voordien, omdat het gezien de afstand tussen plaats voor kerkelijk en burgerlijk huwelijk niet te doen is op dezelfde dag en we anders constant aan het rijden zijn die dag.
Hallo MelissaDe wet legden we 6 maanden op voorhand vast omdat het niet eerder kon in Brugge.De kerk zeker 1 jaar op voorhand.Groetjes Ellen
Hoi,De kerk hebben wij ongeveer 1,5 jaar op voorhand vastgelegd en de wet konden we pas 6 maand op voorhand vastleggen. Hier in Oostende is dat de gewoonte van zo te werk te gaan maar in kleine dorpen kan het wel eens dat ze je vroeger op den boek zetten!Debra11/08/06http://debraenjantjetrouwen.bruiloftsite.nl
Hallo,Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik best al eens contact opneem met de kerk en ook al eens op het gemeentehuis ga horen of ik de datum onofficieel kan vastleggen.Melissa