Nu Online
Momenteel zijn er 209 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gemeentehuis

11-3-2011 8:22:00
Gisteren zijn we op het gemeentehuis de papieren gaan tekenen voor den trouw.
Ze vertelden dat we nog papieren van de notaris moeten binnenbrengen voor het huwelijkscontract en dat onze getuigen zeker hun paspoort moeten bijhebben bij de trouw.
Ze hebben echter niks gezegd over het meebrengen van geld om het burgerlijk huwelijk te betalen en gisteren hebben we ook niets moeten betalen.
Wil dat nu zeggen dat wij gratis kunnen trouwen in onze gemeente (Vorselaar) of moet ik toch geld voorzien?

groetjes

vanessa
2-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 810

tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik11-3-2011 8:43:37

Het zou goed kunnen zijn dat je gratis knt trouwen, maar de administratie zelf kost je toch altijd wat hoor, dit is in elke gemeente zo.
Bij ons moeten we in Koksijde een eenmalige betaling doen om de registratie enzo af te werken.
Een buurgemeente vraagt dan weer per persoon 75 euro...
Het hangt echt van gemeente tot gemeente af! Maar dat het je helemaal niks zal kosten zou mij persoonlijk wat verwonderen.

Groetjes

Stefan
2-7-2011
 Meld misbruik11-3-2011 8:57:31

hoi vanessa

dit moet lukken wij trouwen ook op 02/07/2011 in vorselaar wij hebben onze papieren ook al moeten gaan tekenen en wij hebben ook nog niks moeten betalen welk uur trouwen jullie in het gemeentehuis wij om 12.30u
grts sofie

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik11-3-2011 9:40:11

@ Sofie: ik heb je een privéberichtje gestuurd.

Dat moet inderdaad wel lukken! Spannend hé!

groetjes Vanessa

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik11-3-2011 9:40:29

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik11-3-2011 11:34:00

In sommige gemeenten is het idd gratis. Dus ja, aangezien ze er niks van hebben gezegd, zit die kans er goed in! Wij moesten in St-Niklaas enkel het trouwboekje betalen (12 euro).

Kim
19-8-2011
 Meld misbruik11-3-2011 13:22:25

Hoi,
Wij moesten ook niks betalen en ik vroeg dat en in Bree is alles gratis.
Dus dat is echt wel mogelijk.
Groetjes

Julie
10-9-2011
 Meld misbruik12-3-2011 11:32:06

Hey,

wij hebben enkel administratiekosten moeten betalen en dat kwam neer op 24 euro en er komen geen kosten meer bij. 2*2 euro voor de attesten voor het werk en 20 voor de boekjes.
Niet elke stad vraagt kosten hiervoor. Op sommige plaatsen dien je bijvoorbeeld nog te betalen voor het gebruik van het stadhuis.

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...