TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Liselotte
25-6-2011
|
11-3-2011 9:05:00
Hey Tiffanie!
Voor ons niet zo lang meer, maar ik herinner me nog goed dat ik vorig jaar hetzelfde gevoel had!
1 ding is zeker: de tijd gaat vlugger voorbij dan je denkt!
Geniet van de voorbereidingen die je samen kan doen! Probeer je een beetje in te houden en niet alles nu al te doen... anders gaat het tijdens de laatste maanden verschrikkelijk traag voorbij gaan! Alé, dat vind ik toch!
Surf op internet, koop boekjes om ideetjes op te doen :)
succes!
|
|
nathalie
12-5-2012
|
11-3-2011 9:09:07
hey tiffannie
ik hoor net mijn eigen praten hhihi
ik ben sinds 20 augustus verloofd en die dag had ik al direkt boekjes gekocht ivm trouwen enz.
wij hebben onze zaal ,dj fotograaf al en de uren van de kerk en gemeentehuis hebben we ook al.
maar als ik er met vrienden en collegas over praat zeggen die ook van
ben je er nu al met bezig das nog een jaar. ja en is zooooo spannend en zo leuk !!!
en van de week heeft mijn ventje mij ook ontgoogeld
ik moest zijn horloge binnen doen in de juwelier om te maken en vroeg aan de verkoper of hij geen boekjes had met trouwringen?
direkt thuis heb ik al de ringen die ik mooi vond direkt aangeduid en vroeg s avonds
aan mijn ventje kijk is en duid is aan wat je mooi vind.
en ik kreeg zo een koel antwoord van moet dat nu?? we hebben nog een jaar en in die tijd komen er nog 3a4 boekjes uit. daar zat ik dan als een geslagen hond
ik ben een persoon die snel stress krijgt en wil liever dat alles klaar is op 2 maand ervoor dan dat ik 2 weken ervoor zwaar moet stressen om alles in orde te krijgen.
en als je de teller hier zie op nu nog 427 dagen dan lijkt het idd nog zooooooooooo lang pfff.
en ik ben al een dat geen geduld heeft maar ja ...
nu kijk ik uit naar de zomer dan kan ik eindelijk de zoektocht beginnen voor mijjn trouwkleed !!
spannend !!!
dus je zie je bent zeker niet alleen.
veel succes met de boorbereidingen he
geniet ervan
groetjes
|
|
tiffanie
28-7-2012
|
11-3-2011 9:09:50
Hoi Lieselotte,
Het komt idd dichterbij voor jullie! Tof! :-)
Bedankt voor de tip, ik zal inderdaad eens de boekenwinkels moeten afspeuren...
Groetjes
|
|
tiffanie
28-7-2012
|
11-3-2011 9:22:49
Hey Nathalie,
Ik herken mijn ventje daar volledig in... Die toont nu wel meer interesse en gaat ook mee op zoek naar vanalles (nie anders durven zeker?)! Maar ik zie hem heel vaak bedenkelijk kijken en rollen met z'n ogen... En zeggen dak moet stoppen met stressen...
En dan de mensen gelijk geven dat het nog lang is ;-)
Ja, ik wil ook alles geregeld hebben! Vooral, ons huurcontract loopt af in april 2012 en we willen niet bijtekenen, dus moeten we nog die verhuis erbij nemen ook! Dus kwil de trouw op punt hebben tegen dan.
Ik heb zelfs mijn bruidsjurk al zeg...
|
|
tiffanie
28-7-2012
|
11-3-2011 9:24:13
vervolg:
Mijn mama nam me mee om eens vrijblijvend rond te kijken en ik zag gewoon de jurk van mn dromen en in mijn maat, en in ons budget...
|
|
vanessa
2-7-2011
|
11-3-2011 9:44:03
Beter te vroeg dan te laat hé!
En het is waar wat ze zeggen. De tijd gaat inderdaad heel snel. Wij zijn sinds juni vorig jaar verloofd, en nu duurt het geen 4 maand meer voor we getrouwd zijn.
Geniet van de voorbereidingen, want het zal snel voorbij zijn!
|
|
marjan
16-7-2011
|
11-3-2011 10:00:55
wij zijn sinds begin dit jaar verloofd en trouwen al 16/07/2011...ondertussen verhuizen wij ook nog eens..Wees dus blij dat je een zee van tijd hebt:-) niet dat ik loop te stressen heel de tijd maar soms barst mijn hoofd toch wel van de vele beslissingen die op korte tijd genomen moeten worden dus doe alles maar met veel plezier op het gemak!
|
|
Hilde
23-6-2011
|
11-3-2011 10:17:25
het is leuk dat je al zo volop aan het voorbereiden bent, maar ik zou toch niet té overhaast te werk gaan hoor .....Hoe vaak ik al niet van gedachten ben veranderd qua keuze van bedankjes, of gastenboek, ....?? :) :) Er is zoveel keuze en er zijn zoveel leuke dingen, dat ik steeds twijfel :) Maar ieder doet waar hij zin in heeft hé !!! Met de "grote" dingen moet je inderdaad niet te lang wachten (zaal, DJ, fotograaf, ..) maar alle leuke, "kleine" dingen(uitnodigingen, menukaarten, bedankjes, enveloppendoos, ....) daar zou ik me nu nog niet mee bezighouden .....op een jaar tijd verandert er veel qua aanbod, er zijn zoveel mooie dingen :) :)
|
|
Emily
26-5-2012
|
11-3-2011 10:27:04
hier net hetzelfde! sommigen in mijn omgeving vinden het veel te vroeg, wij hebben echter enkel een zaal en een fotograaf vastgelegd. Onze locatie is een kasteel waar we nog alles moeten regelen van meubels, decoratie, catering, dranken enz enz. Dus ik heb ook zoiets van: ik begin daar toch al aan, ik zou graag een maand op voorhand niets meer moeten doen van grote dingen omdat er altijd wel kleine prullen zijn die je pas op het laatste moment kan doen (bloemen enz). Ik probeer mij nu ook zo weinig mogelijk van de commentaar aan te trekken. Ik ben er zo graag mee bezig en idd, al de bruidsmagazines aan het doorlezen. Je kan maar 1 keer een perfect trouwfeest organiseren, dus ik geniet er met volle teugen van, alle opzoekingen, ideeën enz! Goede research is alles ;) Zolang je zelf en je aanstaande enthousiast zijn (heb ik daar efkes veel geluk mee!): gewoon rustig voortdoen en mss best niet àlles vertellen waar je mee bezig bent, dat helpt ook om commentaar te vermijden....
|
|
nathalie
12-5-2012
|
11-3-2011 10:28:09
amai super !!!
ik hoop dat ik ook zoveel change ga hebben in vinden van een trouwkleed.
waar heb je hem gevonden?
|
|
Lynn
21-9-2012
|
11-3-2011 10:46:34
Hier juist dezelfde situatie ... vrienden en familie reageren allemaal heel koel omdat het nog zo lang duurt voor we trouwen. Mijn toekomstige schoonbroer heeft zelf nog geen proficiat gezegd ivm onze trouw, hij zegt er gewoon niets over en we zijn al verloofd vanaf 9 juli 2010 ... leuk is anders maarja ik hoop dat het gaat beteren eens we dichter bij onze datum komen. Over mijn ventje heb ik geen klagen, die is er ook heel hard mee bezig net zoals ik en das toch het belangrijkste he :-) Groetjes
|
|
Aurelie
13-5-2011
|
11-3-2011 11:04:34
Wij zijn ook verloofd sinds maart 2010 en trouwen in mei 2011... Geloof mij, die tijd ga verdomd vlug ... !!
|
|
evy
18-6-2011
|
11-3-2011 11:13:53
ach ik ben maar verloofd van december 2010
we trouwen al 06-2011, en ik ben al keiongeduldig
ik ben zo graag bezig met plannen en ik wil kei-graag elke week iets kunnen doen, maar idd het gevoel van kon ik morgen maar trouwen is er nu bij mij al...
ik zie iedereen dan zeggen, nog 30dagen en tis zover en dan denk ik ooooh, wast hier ook maar zo!
|
|
Charlotte
1-6-2011
|
11-3-2011 11:30:45
Probeer gewoon van die periode te genieten en op je gemak allerhande informatie in te winnen, een to-do-lijstje te maken met alle dingen die je te binnen schieten etc. Het heeft geen zin om nu al te stressen en vanalles in orde te willen hebben. Dan zou het wel eens kunnen dat je van bepaalde zaken plots spijt krijgt (plots zie je een mooier bedankje, een leukere halsketting, een toffere enveloppendoos...). Als jullie de grote lijnen hebben vastgelegd (zaal, fotograaf, DJ...), dan ben je al een heel eind op weg. Er zijn sowieso altijd zaken die je maar in de laatste maanden kunt regelen / ook de 'professionelen' die je op die dag zullen helpen stellen graag dingen uit tot in de laatste maanden (bvb. proefkapsel, proefsessie make-up, bloemen). Andere dingen kan je dan weer pas regelen dichter bij de trouwdatum (ondertrouw bijvoorbeeld).
Wij zijn verloofd sinds oktober 2010, dus hadden wij een kleine 8 maanden om alles te regelen. Ik moet zeggen dat ik dit zelf ideaal vind, niet te lang, niet te kort... Maar het is soms al eens stressen en over bepaalde beslissingen moet je geen weken / maanden talmen. Dus profiteer daarvan!
Aan de andere kant hebben je vrienden gelijk dat je nu nog niet moet lopen stressen. Er zijn ook zaken die ik nu al wil regelen, maar die gewoon niet anders kunnen dan 1 à 2 maanden voor de trouw te worden in orde gebracht.
Conclusie: genieten + ideeën opdoen + grote lijnen vastleggen + to-do-lijstje maken. Dit moet zeker lukken en wat 'rust' geven denk ik . Succes!!
|
|
tiffanie
28-7-2012
|
11-3-2011 11:34:17
Ben blij te merken dat ik niet de enige ben! :-) het doet echt deugd zoveel 'steun' te vinden op dit forum!
|
|
nathalie
2-7-2011
|
11-3-2011 12:41:15
Hoi!
Wij zijn verloofd sinds 30.01.2010 en trouwen 02.07.2011
Ook dus erg veel tijd op voorhand en ik kon het ook niet laten om al heeel veel vooraf te plannen! des te beter, en het is ook allemaal zo fijn!
Maar geloof mij de tijd vliegt! ik kan niet geloven dat wij al meer dan een jaar verloofd zijn en er nu nog maar 112 dagen op de teller staan!
Veel succes en geniet van elke voorbereiding!!!
groetjes
Nathalie
|
|
Luma
9-6-2013
|
11-3-2011 14:20:03
Hey,
Héél herkenbaar! Wij zijn verloofd sinds 31/12/2010 en trouwen op 29/06/2012.
De locatie is nu net geregeld en ben vorige week geslaagd voor m'n bruidsjurk.
Jaaa erg vroeg maar het was in mijn geval ook de jurk van m'n dromen!
Heb voor onszelf ook al een 'dagplanning' gemaakt en bezig met wat dingetjes na te kijken omdat ik gewoon niks over het hoofd wil zien en ik persoonlijk dingen liefst zo snel mogelijk goed geregeld wil hebben en liever die maandjes vooraf wat rustiger aan kan doen. Sommige mensen reageren dan ook van 'ben je daar nu al mee bezig?!', maar daar trek ik me niks van aan.
Merkte gisteravond wel bij m'n aanstaande dat hij ook zoiets had van laat het nu maar even rusten want we hebben nog tijd zat. Achja, denk dat mannen er toch op een andere manier mee bezig zijn als ons.
Zal allemaal wel goed lopen;-)
Groetjes
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
11-3-2011 15:03:25
Hey,
Wij zijn verloofd sedert 29 juni 2010 en wouden normaal gezien deze zomer trouwen. Enkele dagen na onze verloving, heeft mijn verloofde's broer zijn vriendin ook ten huwelijk gevraagd (was hij al van plan). Zijn broer is ouder en hij wou héél graag in de zomer van 2011 trouwen. Wij hebben ons goed hartje laten zien en gezegd dat zij voor mochten gaan en dat wij dan wel in de zomer van 2012 zouden trouwen (kwestie van de kosten beetje te spreiden voor mijn schoonouders). Langs de ene kant vind ik het super dat we ruim de tijd hebben om over elk detail na te denken en niet moeten stressen maar net als jou heb ik langs de andere kant ook zoiets van: "Och wat is het nog lang". Zucht! :) Wij hebben wél de trouw van mijn verloofde's broer om naar uit te kijken maar toch...
Mijn verloofde & ik hebben al redelijk wat geregeld: locatie, DJ, ceremoniemeester, fotograaf, videograaf, 2 live-bands (receptie/avondfeest) en het vervoer. Soms krijg ik ook de opmerking dat het nogal vroeg is om al zoveel geregeld te hebben maar ik wou écht die fotograaf, die bands,... en gelukkig maar dat ik er op tijd bij was want ik hoor van sommige van de mensen waar we mee samenwerken dat ze al helemaal volboekt zijn voor 2012!
Niks van aantrekken en gewoon verder genieten samen met je ventje!
Liefs,
Nathalie
www.nathalieenchristiaan.bruiloftsite.nl
|
|
Leen
28-5-2011
|
14-3-2011 10:19:58
Wij zijn verloofd sinds 6-1-2010 en trouwen op 28-5-2011. Ik ben heel blij dat ik we zo ruim de tijd hebben genomen want we hebben gemerkt dat er periodes zijn dat je even niet wilt voorbereiden. Als je zo ruim de tijd neemt zal het echt niet uitmaken of je eens een maandje geen voorbereidingen treft!!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|