Nu Online
Momenteel zijn er 297 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

geen kindjes op mijn trouw?

11-3-2011 12:15:14
Hoi,

Ik zit met een vervelend probleem.

Wij trouwen om 10u10 voor de stad maar de meeste mensen zijn pas genodigd op de avondceremonie en dan het feest.
Broers en zussen en ouders enzo moeten er natuurlijk 's morgends wel bij zijn. Aangezien naar huis gaan wat ver is blijven zij op ons appartementje waar ze koffiekoeken enzo krijgen en ze kunnen eens gaan wandelen of de stad in als het weer goed is.

Probleem is nu dat de zus van mijn vriend een dochtertje heeft van 3.
Verder zijn er helemaal geen kleine kindjes in de famillie.
Nu vroegen we ons af of we niet best zouden vragen om haar niet mee te brengen. Want dat gaat een vreselijk lange dag zijn voor dat kindje en er zijn dus geen andere kindjes waar ze mee zou kunnen spelen.
Dus heel waarschijnlijk gaat die vooral veel zeuren wnt dat doet ze nu al als je even niet met haar bezig bent...
Alleen weet ik dat mijn schoonzus haar dochter overal zou meesleuren of dat kind er nu iets aan heft of niet, maarja...

Help?

Groetjes,
Celesta

Celesta
22-10-2011
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1011

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik11-3-2011 12:26:49

Hey Celesta,

Ik zit ook met een gelijkaardig probleem. Als je even gaat kijken bij mijn geposte berichten, zal je daar ook al heel wat over terugvinden!

Het is inderdaad geen makkelijk verhaal, ben er zelf ook nog niet uit... Ik wil dan ook vermijden dat de zaken escaleren tot als-ons-kind-er-niet-bij-mag-zijn-dan-komen-wij-ook-niet.

Zelf zou ik er geen probleem mee hebben dat het kindje bij de viering is, maar ze zal toch ook moeten slapen verder op de dag?

Succes hoor!

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik11-3-2011 12:31:41

@Charlotte: Dat slapen is zo een beetje het probleem.
Ik zou ook denken van ach ze leggen die een aantal uur te slaen in de namiddag en dan is dat wel ok.

Maar dat doen ze dus nooit. Het meisje heeft al sinds haar babytijd als ze al een middagdutje deed dat gewoon op de zetel gedaan en dus nooit langer dan een klein uurtje want van alles is ze meteen wakker.
Haar even in een bedje leggen is dus geen optie.
En zeker in een vreemde omgeving zal ze helemaal niet gaan slapen.

Dat ze er 's morgends bij is zou me op zich ook niet zo storen, maar 't is gewoon die vreselijk lange dag en dan 's avonds nog een ceremonie, eten, dansen dat gaat heel lang duren en ou het wel jammer vinden als mijn schoonzus al vroeg naar huis zou gaan omdat haar dochtertje te lastig wordt.

Groetjes,
Celesta

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik11-3-2011 12:35:46

Hey Celesta!

De broers van mijn verloofd hebben beiden een jongetje van 4... ik laat de keuze aan hen! Zij weten wat het best is voor hun kind en moeten zelf kunnen beslissen wat ze doen!

De jongens zijn beide bruidskindjes en moeten er dus al vanaf het begin bijzijn!
De ouders hebben beslist dat ze op het avondfeest blijven tot ze hun hoofdgerecht hebben gekregen en dan naar huis gaan met de babysit!
Wij trouwen om 14uur voor de wet, om 14u30 voor de kerk.

Vraag misschien gewoon eventjes: "en komt ... ook mee? hebben jullie al een babysit voor de avond", doe geintresseerd en als ze er nog niet over hebben nagedacht, vertel dan dat het voor iedereen een lange dag zal zijn :)!
Misschien nemen ze wel een reisbedje mee en installeren ze dat in jullie appartement... als een kind moe is, dan slaapt het overal :)

Eva
31-10-2011
 Meld misbruik11-3-2011 12:36:47

Wij zitten ook zo met een probleem. Mijn kan van de famillie ben ik momenteel nog altijd de jongeste er zijn geen kleine kindjes bij mijn vriend is dat anders hij is ook de jongest van zijn genartie maar zijn broers en zussen hebben allemaal kinderen. de jongest is nu wel 10 jaar dus die kunnen allemaal mee voor het eten enzo (kunnen daar ook niet onder uit anders stappen we op de tenen van de famillie leden) maar als alle vrienden hun kinderen ook gaan mee nemen savonds wordt het wel veel dus heb ik al subietle hints gegeven dat het een dansfeest is zonder kinderen.

De meerderheid heeft daar geen probleem mee en wie da wel heeft pech dan komen ze maar niet.

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik11-3-2011 12:36:49

wij hebben dat nu al niet zo subtiel laten weten aan de mensen :) maar bij ons hebben de respectievelijke broers/zus nog geen kinderen, dus betreft het enkel kinderen van neven en nichten. Tis dan ook veel gemakkelijker die lijn te trekken, dan van een schoonzus. Toch vind ik dat je dat wel kunt vragen. Als er tegen dan een kindje is van vrienden/zus/broers gaan we dat ook vragen. Zo hebben de ouders toch ook een leuke avond uit met hun tweetjes? Ik zou dit echt gewoon vragen, uitleggen en eventueel zelf met oplossingen komen (voorstellen om de schoonouders/vrienden/broers/zussen van de schoonzus de laten babysitten).
Dat kindje gaat er inderdaad niets aan hebben en de ouders dan mss ook veel minder als ze heel de tijd op hun kindje moeten passen....

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik11-3-2011 12:45:07

Je kan haar ook tot een bepaald uur laten blijven (is voor de ceremonie bv. niet echt een probleem, denk ik) en haar dan laten ophalen door een babysit of de schoonouders of zo...

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik11-3-2011 12:55:44

Haar voor even laten komen is niet echt een optie aangezien ze vrij ver wonen...

Groetjes,
Celesta

Stefan
2-7-2011
 Meld misbruik11-3-2011 12:59:01

hey celesta

wij hebben besloten geen kinderen te laten komen want bij ons in de familie en vrienden kring doet niemand dat omdat je anders er weer mee zit van ik lus dat niet of ik verveel mij daarom doen wij het niet maar indereen doet daar zijn eigen zin mee he hopelijk geraak je er uit

groetjes sofie

tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik11-3-2011 13:08:31

Dag Celesta,

Persoonlijk denk ik dat je misschien best de ouders laat beslissen. Leg hen ook uit dat ze als enig kindje aanwezig zou zijn en dat ze welkom is maar je vreest dat het mss lang zou kunnen duren voor haar...
Ouders weten echt wel wat best is voor hun kindje en beslissen meestal ook van het kindje niet mee te nemen als het te jong is.

Succes in je beslissing!

Freia
22-10-2011
 Meld misbruik11-3-2011 14:45:20

Mijn broer was niet van plan zijn zoon (mijn petekind) mee te brengen. Ik vond dat raar...
Ze begrepen mij niet en dachten dat ik eerder tevreden zou zijn met die beslissing. Maar toen ik vroeg of zij het normaal zouden vinden om familiefoto's te nemen zonder dat ventje er bij... begrepen ze mij en nu komt hij mee tot en met de foto's.
Hij wordt dan opgehaald door mijn broer zijn schoonouders (voor hen 40min rijden).

Ik moet wel zeggen dat ik aan iedereen duidelijk maak dat het geen probleem is dat er kinderen aanwezig zijn tot en met de receptie, maar dan liefst naar huis.
Nu ja, ik heb zelf ook een zoon van 2 (dan 2.5) en die wordt ook opgepikt na de receptie... Dus is het vanzelfsprekend dat er geen andere kindjes blijven.

Tijdens de ceremonie heb ik er ook geen probleem mee, omdat onze zoon er toch zal zijn. Wij weten dat we af en toe eens een kindergilletje mogen verwachten...

Maar situatie ligt natuurlijk anders als je nog geen kinderen hebt...

Maar denk zeker eens aan de familiefoto's....

Groetjes!

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik11-3-2011 19:14:39

Als je liever geen kinderen hebt op je huwelijk, zou ik dit met je schoonzus bespreken.
Ik zou het persoonlijk heel erg vinden als iemand van de kindjes er niet bij is.
Wij hebben zelf 2 kindjes van 2 en 3 en mijn schoonzus heeft 2 kindjes van 2 en 5. Zonder hen zou ons feest niet compleet zijn.
wij nemen wel heel de dag een babysit mee die op de kindjes past en bij hen blijft als ze in de namiddag even gaan slapen.
's avonds neemt ze de kinderen ook mee naar huis als ze moe of lastig worden.

Als mijn zus nu zou trouwen, zou ik het raar vinden als mijn kinderen overdag er niet bij zouden mogen zijn. Voor het avondfeest vind ik dat iets anders. Dan zou ik mijn kinderen bij iemand laten overnachten.

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...