TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Charlotte
1-6-2011
|
11-3-2011 13:24:25
Persoonlijk zou ik hem laten komen... en deel ik dus dezelfde mening van jou en je mama .
Zijn ouders zijn het gewoon om voor hem te zorgen, dus zullen die mensen er volgens mij wel voor zorgen dat dit zonder problemen verloopt. Ik begrijp hun standpunt qua babysit.
|
|
Celesta
22-10-2011
|
11-3-2011 13:27:38
Ik vind dit persoonlijk een heel moeilijke situatie.
Indien hij in het volle besef is... en dus wet dat hij ergens niet mee mag zou ik nooit zeggen dat het niet mag om hem niet te kwetsen. Maar moest hij er geen besef van hebben zou ikzelf als ik zijn ouder was hem niet meenemen naar een feest, want dat is niet alleen een extra last voor jezelf, maar ook moeilijk voor de andere gasten.
Als zijn ouders hem er echter absoluut bij willen denk ik ook dat je dat moeilijk kan weigeren. 't Zou nogal discriminerend overkomen.
Maar pesroonlijk zou ik toch eens rustig praten met zijn ouders en uitleggen waar jullie wat bang voor zijn (dat hij in het eten grijpt, misschien glazen laat vallen...). Ook zou ik eens met hen overleggen of zij denken dat hij er echt wat aan gaat hebben? als hij niet kan praten is hij zich misschien ook echt niet bewust van wat er gebeurt en is dit voor hem waarschijnlijk stom en saai.
Een babysit vindt je inderdaad niet, maar er zijn veel dagopvangcentra waar hij zeker voor één dagje terecht zou kunnen hoor. Als ze daar op tijd naar vragen mag dat geen probleem zijn.
Groetjes,
Celesta
|
|
Emy
30-6-2012
|
11-3-2011 13:28:38
ik zou hem ook eerder laten komen. Het kan misschien af en toe een beetje moeilijker zijn, maar dat zijn dan vooral zijn ouders die dat zullen opvangen. Jullie hoeven daar op zich niet zo echt mee bezig te zijn denk ik dan (niet grof bedoeld, als je snapt waar ik naartoe wil)
Ik zou mij persoonlijk beter voelen moest hij erbij zijn.
Maar het is natuurlijk jullie feest, dus dan moeten jij en je verloofde dit samen beslissen.
|
|
tamara
9-4-2011
|
11-3-2011 13:48:49
hallo ,
mijn mening is doen ...hij behoort tot familie en hoort er dus bij . ja er zijn vele nadelen bij maar tenslotte aanvaard je toch ook anderen met minpuntjes aan . ik heb ook twee zoontjes die gehandicapt zijn dus weet wat last dat soms kan meebrengen maar dat hoort er nu eenmaal bij . die persoon kan er zelf ook niets aan doen , en meestal zijn er vele mensen met veel begrip die dit ook wel begrijpen . tenslotte is het jouw dag dus als u zegt dat hij erbij hoort , hoort hij erbij ;-)
|
|
Cindy
17-9-2011
|
11-3-2011 14:11:06
Ik persoonlijk zou hem er ook bij vragen, omdat hij tenslotte bij de familie hoort. Als hij 29 is, hebben zijn ouders volgens mij meer dan voldoende ervaring om hem in 'toom' te houden.
Veel succes!
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
11-3-2011 14:11:32
Mijn neef heeft het Syndroom van Down. Hij is even oud als mij en ik zou het erg vinden zou hij niet aanwezig zijn!
Maar natuurlijk is elke situatie anders. Als zijn ouders dat zien zitten om hem mee te doen, waarom dan niet? Jij bent er op je trouw niet verantwoordelijk voor. Ik denk dat je hem blij zal maken... mensen met een beperking zijn vaak enthousiaster en blijer!
Hij kan er ook helemaal niet aan doen dat hij een beperking heeft! Bekijk het zo: zonder die beperking ging hij toch uitgenodigt worden, niet?
|
|
marjan
16-7-2011
|
11-3-2011 14:11:35
Ok, voila da's weeral beslist se...mijn neef moet idd heel de avond welkom zijn, is familie en hoort er dus bij.De andere genodigden zullen hier wel begrip voor hebben zeker.... thanks!
|
|
marjan
16-7-2011
|
11-3-2011 14:13:43
voor alle duidelijkheid...hij beseft hier zelf wel helemaal niets van hoor dus zou ook niet gekwetst zijn moest hij niet uitgenodigd geweest zijn, zo grof zijn we ook weer niet :-)
|
|
Jessica
26-8-2011
|
11-3-2011 15:04:08
Hey Marjan
Ik snap dat dit een moeilijke vraag is waar jullie mee kampen. Maar ik ga er vanuit dat de ouders idd wel weten hoe ze met hun zoon dienen om te gaan.
Ten slotte wordt er vanuit de sector gestreefd naar participatie en integratie van personen met een handicap. Door hem uit te nodigen doen jullie hier ook aan mee, wat een mooi gebaar is, ook al beseft hij het volgens jullie niet. Hij is ook een mens en heeft toch ook recht om bij zo'n grote gebeurtenis aanwezig te zijn?
Groetjes
|
|
marjan
16-7-2011
|
11-3-2011 15:17:32
Of course...maar misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest..het gaat hem hier wel om 1 vde meest zeldzame en vergevorderde handicap die je bijna kan hebben. Hij neemt echt wel elk glas binnen handbereik vast en kapt het uit of drinkt het ad fundum leeg (hij is zeeer snel), strooit hapjes in het rond en roept soms vrij luid (pas op hij kan ook rustig zijn, is afhankelijk van het soort humeur waar hij in is). Hij heeft geen enkel besef van mensen of eender welke situatie.. Maar goed, hij wordt sowieso uitgenodigd.. we zullen zien wat dat gaat geven :-)
|
|
Véronique
31-7-2009
|
11-3-2011 15:17:36
Stel dat je hem niet uitnodigt, dan zullen zijn ouders ook niet komen, aangezien ze geen opvang hebben. Ik zou dit heel erg voor hen vinden... Geloof me, ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen!
|
|
Véronique
31-7-2009
|
11-3-2011 15:18:50
En als het écht te erg wordt, zullen zijn ouders wel ingrijpen, zeker? Ik ga er vanuit dat dit voor de ouders érg vervelend en gênant moet zijn...
|
|
Sarah
1-10-2010
|
16-3-2011 18:00:26
Idd ik denk dat het niet zozeer de persoon jouw neef het probleem is, maar dat sommige mensen een probleem hebben omdat hij niet voldoet aan het ideaalbeeld of dat zijn gedrag niet behoort hoe mensen zich netjes gedragen. Ik zou eerder nog eens met je vader of diegene die het een probleem zien.
Je zal ook merken dat je tante er ook niet zo lang zullen blijven.
Indien problemen met oppas. VFG is een organisatie die een jongerenoppas heeft. Dan komt er een vrijwilliger. Dus als je VFG googled, dan vind je het wel
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|