Terug naar overzicht
1. Al de rest doen ze op het gemeentehuis. Op de dag zelf moeten jullie nog eens tekenen (en de getuigen) en dan krijgen jullie meteen jullie trouwboekje mee. 2. Mijn ervaring is dat als iemand voor de wet én kerk trouwt op dezelfde dag, de mensen dan naar de kerk komen en niet naar het gemeentehuis. Bij ons zelf waren er buiten de suite enkel nog onze allerbeste vrienden (3 koppels) die aanwezig waren op het stadhuis. De kerk daarentegen zat bomvol... Mijn vriendin trouwde toevallig op de dag dat wij op reis vertrokken (niet bij nagedacht toen we onze reis boekten). Wij vertrokken in de namiddag en konden bij gevolg haar wél nog zien trouwen voor de wet, aangezien dat 's morgens was. Dus in zo'n geval vind ik het wel interessant als beide op de uitnodiging staan. Ook bv. als er gasten zijn die op jullie trouwdag moeten werken. Dan kunnen ze misschien wel naar één van beide komen. 3. Geen ervaring mee...
wij zetten zowel het uur van het gemeentehuis als het uur van de kerk erop, omdat er bij ons 3 uur tussen zit. (wet 12.30 uur , kerk 14.30 uur) sommige mensen gaan misschien niet naar de kerk kunnen komen, maar dan wel naar het gemeentehuis.
Wij zetten enkel het uur van de kerk op onze uitnodigingen, behalve voor de hele dichte kring, zij krijgen een uitnodiging met alle uren op. Op het gemeentehuis is er ook een receptie voorzien van de gemeente en zij willen graag weten hoeveel mensen er zullen zijn, dus willen we niet te veel mensen uitnodigen hiervoor, zodat we goed weten wie wel komt.
Wij hadden het uur van het gemeentehuis en de kerk op de uitnodigingen gezet. Onze uitnodigingen kwamen van CARD XL. Had eerst drie proefdrukken laten afkomen, dit was gratis en zo kon ik de kaart die ik wou kiezen. De serivce was zeker goed, niet zo duur. De kaarten waren mooi. groetjes Angela
Hey Angela, Bedankt! Ja, wij vonden ook die Card XL goed lijken! We hebben eerst 3 verschillende kaarten aangevraagd en de keuze was snel gemaakt! Nu hebben we de tekst doorgegeven en nu is het weer even wachten hé... Omdat ik het gemeentehuis liever enkel met de dichte familie heb, gaan we enkel het uur van de kerk vermelden. Groetjes, Claudia