Nu Online
Momenteel zijn er 275 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wie uitnodigen op receptie?

12-3-2011 11:04:03
Hallo allemaal,

Een zonnige zaterdag, niet werken...Wat doe je dan? Juist, verder plannen en organiseren ;-)

Onze uitnodigingen zijn bijna klaar, dus ik zal eens beginnen tellen hoeveel volk we gaan hebben. Hierbij vroeg ik me iets af. Ik heb nogal een grote familie en dat samen met die van mijn vriend brengt het totaal op 125 personen (enkel familie dus). Uiteraard worden zij allemaal uitgenodigd op het avondfeest, maar is het de gewoonte dat iedereen ook wordt uitgenodigd op de receptie? Ik dacht van wel en mijn moeder zou dit ook wel appreciëren, denk ik.
Wij wilden de receptie redelijk klein houden (vrienden van ouders, collega's,...) omdat ons avondfeest al zal bestaan uit 250 gasten.
Natuurlijk als ik één iemand van de familie uitnodig, moet ik ze allemaal uitnodigen...Wat ineens het totaal van het aantal genodigden weer serieus doet stijgen.
Bijkomend probleempje: de familie langs mijn moeders kant is afkomstig uit het verre West-Vlaanderen, en kunnen dus na de kerk niet zomaar overhuis, dus ben ik al bijna verplicht om ze te vragen, denk ik dan zo...

Aaaaaaah, help! ;-) Wat zouden jullie doen?

Grtjs

Ellen
17-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1446

Sylvie
8-7-2011
 Meld misbruik12-3-2011 11:28:16

Hoi!
Wij hebben het zo gedaan:
- collega's en hele dichte familie (broers, zussen, ouders) komen naar de volledige receptie. De genodigden voor het avondfeest komen ook naar de receptie, maar dan een uurtje later. Zo hebben zij één uur receptie en de anderen 2 uur. Dan hebben we in het begin van de receptie toch tijd om met de collega's te praten, anders had ik zo'n beetje het gevoel dat zij enkel naar de receptie mogen en dat je er dan bijna geen tijd voor hebt want iedereen wil je komen feliciteren.
Er zijn er ook die twee recepties houden, waarvan één lange en één kortere met aansluitend het avondeten...

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik12-3-2011 12:00:45

Heyhey,

Bij ons zal het zo zijn: eerst 1.5 uur receptie voor collega's, verre familie, buren, ... waar natuurlijk wijzelf en onze suite ook zullen aanwezig zijn :-) en dan nadien 1 uur receptie voorafgaand aan het avondfeest voor de genodigden van het avondfeest (= dichte familie, vrienden, ...). Zo hebben de mensen van het avondfeest ook een receptie en moeten we ze niet allemaal op de 1ste receptie uitnodigen ;-).

Groetjes!

Miriame
25-6-2011
 Meld misbruik12-3-2011 12:09:58

Hoi

Wij doen het eigenlijk zoals Evelien, receptie wordt gegeven voor collega's, etc en suite is ook aanwezig, omdat zij ons sowieso heel de dag volgen, en dan een receptie/aperitief voorafgaand het avondfeest, daarop komt vrienden en familie.
Buiten de suite zijn er geen mensen die op receptie en avondfeest komen, dat wilden we gescheiden houden, diegene die op het avondfeest komen, niet op de receptie en vice versa.
Groetjes

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik12-3-2011 13:13:51

Wie naar het avondfeest komt, heeft meestal sowieso al een receptie van een uur (krijgen dan een glaasje aangeboden, ev. enkele hapjes). Dat is de tijd waarop iedereen aangekomen moet zijn. Ik zou ze dan niet meer uitnodigen op de 'aparte' receptie.

marieke
3-9-2011
 Meld misbruik12-3-2011 15:46:25

hey

Bij ons is het de gewoonte (allé mijn schoonmoeder wil dit zo) om eerst een grote receptie te houden waarop de suite, grootouders, tantes & nonkels, verrre vrienden, buren, ... komen. Na die receptie vertrekken de verre vrienden en buren en start de kleine receptie met daarna het avondfeest waarop de rest van de familie en beste vrienden gevraagd zijn. De suite, grootouders, tantes en nonkels maken dus een kleine en grote receptie mee. Ik persoonlijk zou liever hebben dat de suite met de grootouders de enigen zijn die op beide recepties gevraagd zijn.

groetjes

lies
2-7-2011
 Meld misbruik13-3-2011 7:03:12

Wij hebben na de misviering een receptie van 1,5u voor de suite en verdere vrienden en kennissen. In eerste instantie dacht ik mijn grootouders ook te vragen, maar die wisten me te vertellen dat dat echt niet hoefde aangezien ze 's avonds ook al naar het avondfeest komen. Sommige mensen wensen liever tussen mis en feest nog even wat anders te doen, of te genieten van een hazenslaapje om er 's avonds tegen te kunnen...
Je kan dus echt alle kanten op!
Ik ben echter wel van mening dat je NOOIT verplicht bent bepaalde personen te vragen of iets te regel

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...