TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Heidi
7-7-2012
|
12-3-2011 12:50:39
Bij ons geven veel koppels al 75 euro per persoon voor de volledige avond, Voor een receptie allen 25 euro en voor avondfeest ook zoiets, of toch 30 of 35 euro... Maar je weet nooit hoe iedereen redeneert; de ene geeft véél meer, de andere slechts de helft misschien...
ik vraag het me anders ook af, ik volg even mee !
|
|
Peggy
18-6-2011
|
12-3-2011 12:51:06
om eerlijk te zijn ben ik ook wel benieuwd... wij vragen centjes om op huwelijksreis te gaan, maar deze is al vastgelegd, dus...benieuwd hoeveel we "gesponsord" worden :-)
wij geven 50 € als het om een dansfeest gaat, aan vrienden die we niet zoveel zien. 100€ met diner enz gegeven aan een goede collega van mijn (toekomstige) man. ik denk dat we toch 200€ of 300€ zouden geven als het om naaste famile gaat
|
|
Miriame
25-6-2011
|
12-3-2011 12:58:54
Hoi,
Als we zelf naar een huwelijksfeest moeten geven wij meestal hetgene dat de mensen hebben uitgegeven aan het eten en drinken. Meestal kom je dat toch zo via via altijd wel te weten en als je ze echt goed kent wordt daar sowieso wel altijd ff over gepraat.
Maar een minimum van 100 € geven we toch altijd.
groetjes
|
|
Annelies
2-10-2010
|
12-3-2011 13:00:11
Wij kregen gemiddeld € 50 pp voor avondfeest en € 15 pp voor receptie. Je kunt het best niet te veel verwachtingen hebben, wat van de mensen dat je het meest verwacht valt het dik tegen en omgekeerd. Het is er op neer gekomen dat we met de cadeaus de feestzaal hebben kunnen betalen. Wij hebben een overzicht gemaakt van hoeveel we van wie gekregen hebben. Voor later ...
|
|
Severine
13-8-2011
|
12-3-2011 13:00:30
Wij geven per koppel 150 euro aan goede vrienden/familie voor het avondfeest met eten.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
12-3-2011 13:07:59
Wel ja, ons huwelijk heeft ons idd geen cent gekost... Wij hadden àlles terug in geldcadeaus (+ nog veel bloemen, geschenkmanden,...). En met alles, bedoel ik ook echt alles: van feest tot vervoer, kledij, fotograaf,...
Er zijn mensen die er echt wel bovenuit steken: bv. van mijn broer €500, van mijn tante en nonkel die nog niet eens naar het feest kwamen €250, een andere tante en nonkel €350,... Maar er zijn er ook altijd die véél minder geven: mijn neef en zijn vriendin gaven een orchidee van +/- 15 euro en die waren op het volledige diner en dansfeest, een vriendin met haar man gaven €25 voor het dansfeest + receptie op zondag,...
Maar uiteindelijk was het dus voor ons een nul-operatie...
|
|
jessie
24-7-2010
|
12-3-2011 13:09:15
hey, wij zijn vorig jaar getrouwd! onze ouders hebben een deel bijgelegd daarmee bedoel ik familie langs mijne kant werd door mijn ouders betaald en familie langs mijn ventje zijn kant werd door zijn ouders betaald! en dan kan ik nog zeggen dat onze trouw niet was terug betaald met de cadeau's! als wij naar een trouw gaan is dat voor familie 200 euro dat wij geven is het voor vrienden is dat 100 euro! is het de receptie van kennissen dan is dat 50 euro! ik kan alleen zeggen dat iedereen daar zo niet over denkt! ik neem het de mensen zeker niet kwalijk je geeft zoveel je kan geven! maar soms verschiet je toch als je het enveloppe open trekt en ziet dat mensen 20 euro hebben gegeven als ze naar het avondfeest zijn mogen komen en dan verschiet je ook als je envelopje open trekt van vrienden en dan steekt er een bedrag in dat je zegt van dit moest nu ook weer niet! maar je kan niet echt zeggen van krijg ik nu alles terug betaald, bij de ene is het wel en bij de andere niet! het zal ervan hangen hoeveel je besteed hebt aan een huwelijk! hou je het redelijk goedkoop ( daarmee bedoel ik niet minder goed) kan het zijn dat alles wordt terug betaald! maar kijk je niet echt naar budget hou er dan rekening mee dat je niet alles terug krijgt! maar ik heb het mij niet aangetrokken, ik heb de mooiste dag uit mijn leven gehad en zou het direct terug doen! grtjs jessie al 231 dagen gelukkig getrouwd!
|
|
Véronique
31-7-2009
|
12-3-2011 13:38:23
Idd! Ik weet niet of je vorig jaar naar dat programma over die huwelijken hebt gekeken... De naam ontglipt me even, maar het was hetzelfde format als Komen Eten, maar dan op trouwfeesten, waarbij bruidjes huwelijken moesten beoordelen en becommentariëren. Daar zag je ook héél verscheidene budgetten passeren: van €5000 (alles in) tot €27000... Tja, dat zijn keuzes die je maakt... Wat niet wil zeggen dat iemand die €5000 uitgeeft, direct uit de kosten is! Veelal wordt het geschenk toch bepaald a.d.h.v. wat de mensen verwachten te krijgen op het feest. Voor een receptie liggen de kosten voor het bruidspaar lager dan voor een avondfeest, maar zal het cadeau dat je terugkrijgt ook lager liggen...
En uiteraard moet je je ook even afvragen wie je gasten zijn: zijn er veel mensen waar je een nauwe band mee hebt, dan zullen die al gemakkelijker een duurder cadeau geven dan mensen die eigenlijk verder van je afstaan, maar waarvan je bijna 'verplicht' bent ze te vragen (bv. buren, collega's van ouders,...).
Maar ik vind niet dat je feest moet afhangen van de bedragen die je krijgt. Pas op, ik vind het geweldig dat we dat eigenlijk allemaal cadeau hebben gekregen, maar ik zou mijn dag zo opnieuw doen, net hetzelfde! Ik zou niet opeens duurdere dingen gaan doen, wetende dat we zoveel cadeau zouden krijgen...
|
|
heidi
|
12-3-2011 13:44:45
best is niet te rekenen met de geschatte geschenken, want dit kan zeer anders uitvallen. Wij hebben ons huwelijk ook helemaal zelf betaald, toen we echter sommige omslagen open deden verschoten we soms wel, van 2 pers dat met hun gezin van 4 kwamen 50euro, van enkele dan weer maar 15 euro, een paar uitschieters van 125euro... maar we konden er zeker niet ons feest mee betalen met wat we kregen...maar wij hebben wel genoteerd wat we van wie kregen, zo krijgen ze hetzelfde terug als het hun beurt is...wij gaven vroeger zo'n 200euro voor een avondfeest en zo'n 80euro receptie, maar dit is nu ook gedaan...papiertje bij de hand en ze krijgen hetzelfde terug
|
|
willy
11-6-2011
|
12-3-2011 13:52:55
bedankt voor de vele reacties!
en hoeveel geven jullie per persoon (dus niet per koppel) als je naar een dansfeest mag (dus enkel drank + wat hapjes) (geen diner)? 25 euro? (dus 50 per koppel) Of is dat teveel?
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
12-3-2011 14:24:41
Beste Willy,
Wij geven voor een avondfeest (diner) meestal 150 à 200 EUR voor ons twee. Voor een dansfeest geven we meestal 80 EUR en nog een bongo ontbijt ofzo.
Liefs,
Nathalie
|
|
tima
8-9-2012
|
12-3-2011 14:32:09
ik moet eerlijk zijn dat met nu zelf wat rond te neuzen ivm huwelijk en al heel wat prijzen te hebben gezien ik verschoten ben van hoeveel wij gaven in een envelop en hoeveel het waarschijnlijk heeft gekost kheb het al gezegd tegen mijn vriend volgende keer wordt het envelopje toch iets dikker nu denk ik dat dat er nog meer zijn gelijk mij die gewoon geen benul hebben in hoevere dit allemaal kost ook oudere mensen die nog altijd het gene geven dat ze 20 jaar geleden gaven mijn schoonmoeder (als het met eten is) geeft €50 p:p wat nu ik eens heb rondgekeken niet eens het feest en het eten dekt laat staan de rest maar in de tijd was 2000 frank p.p een mooi cadeau
|
|
Celesta
22-10-2011
|
12-3-2011 14:33:01
Ik heb besloten niet te veel te verwachten van de gasten (20pp.), 't kan dan alleen maar leuk zijn als we toch lekker veel krijgen.
En ik hou er helemaal geen rekening mee, ik probeer gewoon binnen het budget te blijven dat we zelf hebben voorzien.
Als ik naar een trouwfeest ga enkel receptie geef ik 25euro, voor famillie/beste vrienden 50euro.
Voor een avondfeest met diner geef ik 75euro, voor famillie/beste vrienden 120euro.
Groetjes,
Celesta
|
|
Cindy
17-9-2011
|
12-3-2011 15:11:52
Wij geven per persoon voor een receptie 25euro en voor een feest meestal 75euro per persoon, of het nu om een 5-gangen diner gaat of gewoon een fuif met drank en nootjes. Het gaat er om dat je het koppel een cadeau wil geven en niet om voor dat geld gepast eten te krijgen? Bij een geboorte geef je toch ook gewoon een cadeau of geld en dan krijg je toch ook niks in de plaats (buiten een zakje suikerbonen). Ik vind het zo raar dat mensen hun geldsom afstellen op wat ze daarvoor terugkrijgen. Op die manier betaal je gewoon het eten dat je dan krijgt terug en heb je eigenlijk niks gegeven als cadeau. Fin, dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk ;-)
Wij zijn al naar chique trouwfeesten geweest met zilver bestek, alles erop en eraan.
Was lekker en leuk. Maar we zijn ook al naar een trouwfuif geweest waar we elk 2 bonnetjes kregen om buiten een pakje frit te kunnen krijgen. Het budget van die fuif zal dus heel wat lager geweest zijn dan dat van het deftige feest. Maar dat maakt voor ons niet uit. Op de fuif hebben we ons bangelijk goed geamuseerd en op het chique feest hebben we lekker gegeten, maar beide koppels zijn voor ons hetzelfde "waard".
Wijzelf hopen vooral dat mensen zich op ons feest zullen amuseren. Geldcadeau's zijn natuurlijk leuk en welkom, maar ik hou geen rekening met wat we van wie krijgen om nadien zo "weinig" of zo "veel" terug te geven op hun trouw. Mensen die in een dure wagen rijden zijn daarom niet rijk of mensen die met de bus komen zijn daarom niet arm. Ik maak een ander zijn rekening niet.
Kortom; moesten wij op jullie dansfeest worden uitgenodigd zouden we 150 euro geven als koppel.
Succes! :)
|
|
Ellen
9-7-2011
|
12-3-2011 18:57:07
Hey
Wij geven 75 euro per persoon voor eens avondfeest (diner +dansen). Voor een receptie geven wij 25 euro pp. En voor dessert + dansfeest geven wij 35 euro pp.
Groetjes!
Ellen
|
|
Mireille
2-7-2011
|
12-3-2011 22:38:14
Ik heb er zelf nog niet bij stilgestaan hoeveel we zouden krijgen, maar aimai ik vind dit hierboven wel gigantische bedragen! Ik zou niet willen dat mijn vrienden 150 eur zouden geven! Dat kan in het budget van sommige gezinnen toch wel zwaar doorwegen!
|
|
Evelien
1-9-2012
|
12-3-2011 23:16:22
Heyhey,
Wij geven normaal gezien ook 75eur pp voor een diner & avondfeest. Voor een receptie geven wij 20 eur pp + een bloempje ofzo :-).
Nu we zelf gaan trouwen en aan het rekenen zijn, blijkt die 75 eur toch maar heel nipt (als we zien wat onze menu pp gaat kosten en dan hebben we zeker niet de duurste feestzaal...). Ik denk dat we in de toekomst toch maar wat meer gaan geven!
Groetjes!
|
|
Karlien
3-9-2011
|
13-3-2011 0:38:13
Hey allemaal de twee beste vrienden van mijn echtegenoot zijn reeds getrouwd. De ene hebben we 50 euro gegeven en dan bij het eerste kindje de duurste cadeau van de lijst om dat we wisten dat dit niet lag ging duren; Het zelfde hebben we gedaan met zijn broer. Mijn schoonzus wou geen geld maar wel onze lantaarnpaal en aangezien dat ons huis in moderne stijl wordt verbouwd was ik blij dat deze paal weg was. De andere vriend heeft wel 250 euro gekregen maar de cadeau voor het eerste kindje dat binnenkrot komt gaat wel iets kleiner zijn. Ik hoop dat dit ook een beetje helpt. Sinds ik zelf een trouw mot regelen weet ik hoe duur sommige dingen kunnen zijn zeker als er ondertussen een zware verbouwing bezig is.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
13-3-2011 13:45:47
Na je huwelijk een lijstje aanleggen met welke bedragen je van wie hebt gekregen, kan ook altijd handig zijn! ;-)
|
|
Tamara
24-6-2011
|
14-3-2011 9:14:03
wauw, ik verschiet echt wel van deze bedragen. ik verwacht zoiets van een 50€ per koppel. maar het is dus blijkbaar meer per persoon. ik hou me toch bij de eerste verwachting, dan kan het alleen maar beter zeker :)
|
|
ilse
7-8-2010
|
14-3-2011 12:50:49
Hey,
Je mag idd niet al te veel rekenen op wat er in die envelopjes zit. Het kan meevallen maar het kan ook tegenslagen. Als ik sommige bedragen hierboven lees, zoveel wordt bij ons in de vriendenkring/familie niet gegeven hoor (en dat zou ik ook niet willen/verwachten). En het is ook niet de bedoeling vind ik dat je als gast je eten gaat terugbetalen.
Wij hadden een trouwfuif (dus zonder eten of receptie) voor een kleine 80 personen. Wij hebben 2000 euro cash gekregen en hebben dus in totaal nog zo'n 5000 euro van de trouw zelf moeten betalen.
Ik heb overigens, net als veronique voorstelt, een lijstje gemaakt met wat ik van wie gekregen heb, kan handig zijn later...
groetjes,
ilse
|
|
Cindy
5-5-2012
|
15-3-2011 11:47:02
Ik doe het zo: aangezien het nog meer dan een jaar is tegen de trouw, probeer ik de kosten te spreiden. Als ik nu al een kleedje vindt, is die mooi al betaald. Het vervoer is ook al deels betaald, juwelen gekocht, ceremoniemeester deels betaald. Dat maakt de eindafrekening wat milder. Verder zorgen we ervoor dat we alles zelf kunnen betalen zonder ons te veel pijn te moeten doen in de portemonee. Wat we dan van centjes krijgen is goed om eventueel achterkomende factuurtjes te betalen en indien er over is, wel we zien wel......... Zou mooi meegenomen zijn als er over is, maar reken er zelf niet op. Kan alleen maar beter meevallen dan.
Grtz Cindy
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|