Terug naar overzicht
Beste Sofie, Eén van de free lance forografen die voor PlanMaken.be huwelijksreportages maken, doet ook aan kinderannimatie. Hij doet bv goocheltrucks, figuren maken uit balonnen, etc. Mss kun je hem eens contacteren om wat meer uitleg en info te vragen. Het is nog een vrij jong iemand die zeer goed met kinderen kan omgaan en direct de sfeer aanvoelt en daar op inspeelt. Hieronder zijn mailadres: Dieter Vanwezer <dieter1080@hotmail.com> Succes verder bij je zoektocht en organisatie. Met vriendelijke groet, Ludo Verbist
Hoi, Wij hebben een zaaltje geboekt met een grote tuin. We ontvangen de mensen in de namiddag in de tuin met een hapje en drankje. De kinderen mogen dan buiten spelen (springkasteel, buitenspeelgoed,...) Er is dan ook een live-bandje aan het spelen. Tegen de avond is het de bedoeling dat de kinderen worden opgehaald of ... (we hebben wel niet zoveel kinderen) en dat de volwassenen blijven voor een trouwfuif. We zorgen voor een uitgebreid dessertenbuffet en wat snacks (zoals bv. hotdogs, frikadellen met krieken, soep,...). De mensen kunnen vrij nemen. Onze families zorgen mee voor de desserten ea. groetjesTinne
Dit vind ik wel een héél moeilijk concept, hoor... Zeker als je de mensen vrij laat, want 1. Mensen gaan er niet op voorzien zijn, dus voorzien misschien zelf al iets voor 's avonds te eten. Als ze nadien horen dat er anderen toch nog eten hebben gekregen, kan dit verkeerd overkomen. 2. Je geeft zelf al aan: hoe weet je wie er blijft eten en wie niet? 3. De traiteur wil vaste aantallen weten, zodat hij zeker voldoende eten meebrengt, maar al wat hij te veel heeft, moet je ook betalen! 4. Wat met de kids? Gaan die dan ook blijven tot een stuk in de nacht? Ik denk dat je zelf de knoop hierbij moet doorhakken en meer duidelijkheid moet scheppen voor jezelf én voor de gasten!
Ik vind het ook moeilijk. Ik zou er gewoon bij vermelden dat je nadien nog wat geeft. Als de mensen bellen om te laten weten of ze op de receptie blijven, kan je er dan bij vragen of ze 's avonds ook nog wat eten. Dan weet je toch ten minste waaraan je je kan verwachten. Zijn er dan toch nog een paar mensen die de smaak te pakken hebben en liever nog wat langer blijven dan kan dat eventueel nog als je daarop voorzien bent. Belegde broodjes zijn in elk geval mogelijk. Hotdogs ook.
Merci voor de reacties! Ik bedoelde eigenlijk een beetje zoals Tinne zal doen. Het oorspronkelijke plan was eerst om de mensen met kids voor een middagreceptie te vragen en een aantal daarvan te laten terugkomen voor een dessertenbuffet (we zouden tssin met de suite eten). Maar heb schrik dat de sfeer dan een beetje gebroken zal zijn. Als iedereen een glaasje op heeft, moet je ze terug naar huis sturen om dan om een uur of 9 terug te komen... Vandaar dat het waarschijnlijk beter is om iets aansluitend na de middagreceptie te doen. Alle gasten aan tafel zetten, zie ik niet zitten. Alleen maar hapjes ook niet. Misschien moet ik es bij de traiteur vragen of ie een bbqbuffet of italiaans buffet kan doen ofzo. En ik geef jullie wel gelijk dat ik een beetje een idee van aantal moet hebben. Anders is het voor iedereen veel te moeilijk é. Grts