TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Charlotte
21-5-2011
|
13-3-2011 14:06:02
wij hebben een bepaald thema, maar ik denk niet dat dat 'uwe smaak' zal zijn , wij rijden namelijk allebei met de motor op circuit en onze tafelnamen zijn allemaal circuits met op elke tafel het grondplan van het betreffende circuit. 't is typisch voor ons en ook wel origineel vinden we.
We zijn ook al naar een trouw gegaan waar ze als tafelnamen films, streekbieren, landen, planeten,... gebruikten.
|
|
tinne
22-7-2011
|
13-3-2011 14:11:02
Hoi
Ik vind het volgende wel leuk: bij het binnenkomen krijgen de gasten een kaartje met daarop hun naam en de titel van een liedje. Bij het naar de tafel gaan, worden de liedjes één voor één gespeeld en worden de mensen naar hun tafel geleid.
groetjes
|
|
hanne
3-9-2011
|
13-3-2011 14:12:48
Hey,
wij doen het met de snoepjes. Elk koppel krijgt bij ons bij het binnen gaan een zakje met een bepaalde snoep. Op de tafels zetten we dan glazen of zo met die snoepjes in.
Groetjes,
Hanne
|
|
Sylvie
8-7-2011
|
13-3-2011 14:13:20
Hebben jullie dan zoveel tafels? Volgens mij zijn er toch al redelijk wat kleuren hoor! Maar goed, ik denk dat het het leukst is als je inderdaad zoals Charlotte iets neemt wat voor jullie belangrijk is. Heb al wielrennersnamen gezien, en al voetballers van Club Brugge. Steden kunnen inderdaad cliché zijn, maar je kan er wel iets moois mee doen. Je kan bijvoorbeeld namen van steden nemen waar jullie samen naartoe geweest zijn en daar dan telkens een leuke anekdote bij schrijven en dit in een kader plaatsen,met eventueel ook een foto van toen jullie daar waren. Dat maakt het allemaal wat persoonlijker en dan ook leuker voor de gasten om te bekijken/lezen. Misschien hebben jullie een job waarbij je zoiets kan doen. Als het maar iets is waarbij de mensen denken "da's echt iets van hunzelf". Dat vind ik het leukst, maar moeilijk om daar tips bij te geven natuurlijk, want we kennen jullie niet hé.
|
|
Kim
21-5-2011
|
13-3-2011 14:24:37
Hm ja, 'k vind het toch maar moeilijk hoor :) We zullen toch meer dan 10 tafels hebben en 'k denk dat "lichtblauw" en "donkerblauw" en zo nogal moeilijk wordt voor oudere tantes en nonkels :) Mijn vriend werkt in de bank sector, ik werk als grafisch vormgever bij een "beauty & hands care" bedrijf (vooral nagellak). Moeilijk om daar iets gemeenschappelijk van te maken. Steden, zo heel veel steden hebben we nu ook weer niet samen bezocht :) We zijn 3 jaar samen, zijn al een paar keer naar Turkije geweest (zelfde streek). Hanne, wat voor snoep nemen jullie dan? Voorbeeldjes?
|
|
Chantal
16-6-2012
|
13-3-2011 14:25:59
Hoi
Ons thema weet je ondertussen al helemaal tot in het detail :D...dus dat kan misschien al inspiratie geven.
Of tafelnamen van andere trouwfeesten waar wij al naar toe zijn geweest:
- Snoepjes: hier kreeg je bij het binnenkomen echt een snoepje (die je ook mocht opeten wanneer je je tafel gevonden had). Op de tafels lagen dus dezelfde snoepjes verspreid over de tafel (ook dit mocht je opeten als je er zin in had). Hun bruidstaart was een gigantische snoeptaart (met verschillende lagen cake/taart, waar overal snoepjes in/op/tussen zaten.
- Vlinders: alle tafels hadden een andere vlindernaam. Een nicht van de bruid had deze vlinders dan ook helemaal nagetekend en dit stond dan op tafel (was echt heel mooi). Vlinders waren het lievelingsdier van de bruid. Voor de geboorte van hun zoontje werd dan gewerkt met koetjes (aangezien de papa vertegenwoordiger is van veevoeder) en hij helemaal in de ban is van koetjes.
- Een ander bruidje en bruidegom hadden dan weer gespeeld met hun namen...iets in den trant van: boordevol enerGUY pakken we onze vaLIES en vertrekken we naar onze toekomst (twas niet helemaal zo, maar twas in ieder geval super origineel!) ...elke tafel werd voor het aan tafel gaan dan naar het koppel geroepen (bv. 'collega's) en kregen van hen dan een valies waarop een plattegrond/kaartje stond geplakt naar waar hun tafel stond --> zo konden ze zelf hun tafel gaan zoeken. In de koffer zaten dan allerlei leuke (overlevings)spulletjes die je nodig kon hebben op hun feest (pruiken voor tijdens een polonaise, stickers, ....). Echt tof gevonden!
Lieve groetjes
|
|
tiffanie
28-7-2012
|
13-3-2011 16:34:17
Hallo
Ons thema is 'de zee'
Onze uitnodiging zal namelijk een foto van ons zijn naast een hartje getekend in het zand met onze namen in. Deze foto uitvergroot is dan ook ons themabordOnze verschillende tafels zijn dan:
vuurtoren, strandcabine, molen, boot, zeepaard, schelpen, zeester, zandkasteel, parasol en de eretafel is dan een afbeelding van de zee met een hartje in.
In welke feestzaal trouwen jullie? Wij in Salons Ten Bogaerde
|
|
Evelien
2-4-2011
|
13-3-2011 18:27:03
Allemaal al toffe ideeën, maar zoveel werk!! En wat ik mij dan vooral afvraag is hoe deze 'dingen' bij de juiste persoon geraken: zoals de snoepjes bijvoorbeeld. Geef je iets per koppel of per persoon dan? (Oké snoepjes wsl per persoon maar stel dat je met steden prentjes werkt ofzo...?)
|
|
sabrina
4-2-2011
|
13-3-2011 18:37:25
<bij ons hadden alle tafels de naam van kaarten.
Ik werk in de bloedsector en heb zotte collega's dus had ik hun tafel de 'harten zot' gegeven.
Ouders zaten aan 'Hartenaas'. enz....
De zaal had wel grote staanders met de kaarten
|
|
An
22-10-2011
|
13-3-2011 18:37:37
Hey,
toen mijn broer trouwde hadden ze het thema "'Liefde is... " en ze hadden verschillende prentjes in het klein om aan de mensen te geven bij het binnenkomen, op de tafels lagen ze in het groot.
Heb ook al een feest gehad waar ze werkten met snoepjes, zo was er de tafel van de smurfen, de slangen, de lettertjes, .... en op de tafels zelf lagen de snoepjes. Bij het binnenkomen wist je dus enkel 'de smurfen'.
|
|
Lindsey
14-5-2011
|
13-3-2011 20:45:32
Hallo
Wij nemen ook het thema liefde is maar wij gebruiken niet de prentjes ervan.
wij gaan de prentjes zelf uitbeelden met de spreuken die bij ons als koppel passen.
Iemand die avondschool fotografie heeft gevolgd gaat ons daarbij helpen.
Tiffanie wij trouwen ook in Salons Ten Boogaerde.
|
|
Lien
20-5-2011
|
13-3-2011 21:21:39
Wij zouden ook met snoep werken. Maar ik twijfel nog hard. Aangezien bij ons alles met rood is zouden we dan ook allemaal rode snoep moeten vinden. Op zich geen probleem want er is rood snoep genoeg. We dachten van die glazen snoepbokalen op tafel te zetten. Maar we weten nog niet hoe we de personen zullen aantonen aan welke tafel ze moeten plaatsnemen. Vind het raar om aan de mensen te laten zeggen dat ze aan de tafel zure beertjes zitten of de poepegatjes ;-) Dus daar moeten we zeker nog iets op vinden!!
|
|
marleen
22-1-2011
|
13-3-2011 22:10:13
Wij hadden ook het thema snoep.
Alle gasten kregen bij het binnen komen een kaartje
Met de foto van een snoepje
En op de tafel stond dan een kader met het zelfde snoepje.
Wij wouden geen snoeppot op de tafel zetten omdat we bang waren
dat de gasten dan niet meer veel gingen eten.
Als de gasten naar de zaal gingen waar we dan aten lieten ze hun kaartje zien aan de maître
En die zei dan waar hun tafel stond.
Zodat de gasten niet moesten zoeken.
En als de gasten naar huis gingen kregen ze een
Snoeppotje mee naar huis met de verschillende snoepjes in.
|
|
Kim
21-5-2011
|
13-3-2011 22:28:36
Bij ons gaan de gasten niet moeten zoeken want ze worden naar hun tafel geleid door de maître. Ik weet ook niet of er muziek gespeeld kan worden hierbij, dat ga ik eens navragen. Wat denken jullie van verschillende soorten dansen zoals jive, swing, cha cha cha, samba, salsa? .. Dit zou wel met ons te maken hebben want we doen aan koppeldansen.
|
|
julie
28-5-2011
|
14-3-2011 8:45:10
Hoi Kim;
Wij denken er ook aan om soorten dansen te nemen. Is de enige hobby dat we echt samen hebben gedaan. Ik vind dit ook een moeilijke en denk er over om misschien gewoon nummers te nemen.
Is misschien niet zo persoonlijk, maar dit zal ons feest niet maken of kraken denk ik... :-)
Of wat denken jullie?
|
|
Emy
30-6-2012
|
14-3-2011 10:06:06
@Lien: op het feest van mijn neef en zijn vrouw kregen we bij het binnenkomen allemaal een zakje van dezelfde snoepjes. Op de tafels stond gewoon een grote kandelaar met bloemen, maar errond waren dan steeds van die snoepjes uitgestrooid, helemaal verspreid over de tafel. Eens aan tafel kon je ervan snoepen zoveel je wou. Heel leuk! Rode snoepjes waar ik zometeen kan opkomen: rode 'matten'; rode suikerhartjes; kersen; aardbeitjes; poepegatjes; rode beertjes; rode jelly-beans; ...
Ik dacht zelf ook aan kleuren, maar inderdaad, wij zullen ongeveer aan 8 tafels komen, maar ik kom maar aan een 5-tal 'leuke' kleuren die zowat bij elkaar passen.
Wat denken jullie van dierennamen? We houden allebei veel van natuur en gaan graag wandelen. Ik teken graag. Ik zou dus een tekening kunnen maken van elk dier om in het groot op elke tafel te zetten. De tekening kan ik dan inscannen en in het klein afdrukken om aan de zakjes met bedankjes te hangen... (of als sticker erop te plakken) Zou dat leuk zijn of eerder te kinderachtig?
|
|
Sofie
6-8-2011
|
14-3-2011 12:17:07
Hoi,
Wij willen graag thema oldtimers omdat m'n vriend zelf een oldtimer heeft. We willen graag een tafel met VW busje, kever, golf I, enzo
Ik wil wel de prentjes niet zomaar van google halen maar zou ze graag in cartoon-vorm getekend op kaartjes willen afdrukken.
Bij gebrek aan auto's ga zou ik ook met kleuren werken (rood VW busje, blauw, groen enzo)
Enig probleem is nog iemand vinden om te tekenen...
|
|
Katrien
6-8-2011
|
14-3-2011 20:00:47
Wij drinken heel graag cocktails. Ik denk erover na om op het kaartje de naam van een cocktail te schrijven en dan op tafel het recept bvb op een blad in een kadertje.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|