TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Skiwi
13-5-2006
|
6-4-2006 8:28:10
sjonge sjonge .... mijn stof voor mijn trouwkleed kostte maar 300 euro....
bij ons is er toch nog nooit gevraagd wie wat gaat aandoen .... ieder mag van mij kiezen ... bij ons zal het niet echt zo echt avondkledij zijn .. ieder doet aan waar hij zich goed in voelt ..
toch wel spijtig dat dat zoveel problemen met zich meegeeft soms zo'n dag .. het moet een feest zijn hé .. laat je dag er niet door verknallen.
't is nit omdat het duur is dat het daarom ook mooi is hé!! je mama kan evengoed heel mooi gekleed zijn met iets goedkopere kledij!!
groetjes Mieke 13/05/06
|
|
Lieve
1-9-2006
|
6-4-2006 9:17:07
Hey,
dat vind ik ook... er zijn mensen die met een vod rond hun lijf nog stralen. En Inno is toch niet van het goedkoopste hé. Ik weet zeker dat je mama stijlvol voor de dag zal komen. En er hangt toch geen prijskaartje meer aan hé.
Inderdaad jammer dat zulke dingen het plezier van de voorbereidingen verknallen...
Groetjes, Lieve
|
|
Katrien
18-8-2006
|
6-4-2006 9:22:57
Hela, Als het een troost kan zijn, bij mij net dezelfde situatie. Schoonmama wil per se eerst weten wat mijn mama gaat aandoen om dan zelf naar een naaister te stappen om iets te laten maken. Ons mama heeft het ook niet zo breed en zelf zou ik al geneigd zijn om voor haar wat mee te betalen, ware het niet dat mijn eigen bruidsjurk stukken van mensen kost (ons mama heeft gekozen - ze begon te huilen toen ze hem zag en wou haar dat plezier doen want ben enige dochter...). Bovendien betalen de schoonouders mee voor hun genodigden en kan mijn mama dat niet - wat ook al voor rare blikken zorgt. Naja, foert eh zeg.Ons mama zal die dag alleen oog hebben voor mij en mijn toekomstige dus kan ze toch nooit zien wat schoonmama aan heeft - idem voor andere gastenidem
|
|
Karen
22-12-2006
|
6-4-2006 9:36:15
hallo dames,
ik vind dat je je geen zorgen moet maken! ik bekijk het zo, dat is jou mama en al staat ze daar nu in versleten lompen, dan ben je blij dat ze daar is voor jou en dan vind jij ze de mooiste en liefste mama van de wereld! is dat niet het belangrijkste?
je schoonmoeder straalt toch minder dan je eigen moeder in jou ogen op die dag!
groetjes, karen 22.12.2006
|
|
sofie
22-7-2006
|
6-4-2006 9:37:32
Hoi,
Ik kan me perfect inbeelden hoe je je voelt. Bij mijn schoonfamilie gaat het er net hetzelfde aan toe! Ik heb ook het gevoel dat ze mij en mijn mama op alle vlak willen overtroeven. Ik probeer het over me te laten gaan, want dat is het niet waard.
|
|
Caroline
7-7-2007
|
6-4-2006 10:11:01
Ik begrijp idd dat je je hier niet zo gelukkig bij voelt.
Maar, zoals anderen al gezegd hebben hier: het is niet de prijs van kledij die ervoor zorgt dat iemand er mooi uitziet! Ik heb een tante die altijd heel heel heel dure kledij en juwelen koopt en er dan van uitgaat dat zij de mooiste is. De mooiste vind ik haar zelden. Mijn mama en tantes die hun kledij halen uit een grote keten zien er veelal veel mooier uit. Bij de Inno bijvoorbeeld hebben ze toch mooie, elegante en feestelijke kledij.
Of iemand er mooi uitziet, hangt toch voor een groot stuk af van of iemand straalt en blij is. Ik ben er honderd procent zeker van: je mama, moeder van de bruid, die je daar ziet lopen in een schitterend kleed, zal gelukkig zijn als geen ander en zeker stralen. Ik zou me geen zorgen maken, als ik jou was. Laat je schoonmoeder doen, als ze daardoor gelukkig is. Probeer dat ambetante gevoel kwijt te raken en je te focussen op de leuke dingen van de voorbereiding van je huwelijk. Ik denk ook dat je je mama niet teveel moet vertellen over de dure kledij van je schoonmoeder. Ik zou immers denken dat zij daar verdrietig van wordt en dat is wel het laatste wat je wil hé... Succes!
|
|
Katleen
21-7-2006
|
6-4-2006 10:35:19
Hey Soetje,
Ik begrijp ook heel goed jou frustratie hoor, het lijkt wel of het bijna overal dezelfde problemen geeft. Bij ons stelt er zich een gelijk probleem, mijn ma heeft het niet breed en mijn schoonma streeft naar perfectie... Mijn mama zal er die dag inderdaad wel stralend uitzien, maar het heeft wel al voor verdriet gezorgd dat zij omdat ze het niet breed heeft van mij kleren krijgt ipv omgekeerd. Ze wil absoluut niet te dure kleren kiezen omdat ik ze betaal, maar ja, het wringt wel een beetje dat mijn schoonma en schoonzus hun outfit wel van een dure winkel zal komen...
Katleen
|
|
soetje
16-9-2006
|
6-4-2006 12:29:14
Bedankt iedereen voor de lieve reacties! Dat was ook mijn grootste probleem, dat mijn mama zich minder zou voelen dan mijn schoonmama en dat is helemaal niet de bedoeling hé. Ik wou eerst ook haar kleren betalen, maar vermits wij alles al zelf betalen voor de trouw zijn er al heel wat kosten bijgekomen dus ja. Ben blij dat jullie mij geen zaag vinden omdat ik mij hier beetje ongelukkig over voel xx
|
|
Brenda
|
6-4-2006 16:51:06
Ik zou me daar allemaalniet de druk in maken met staat niet op je kleren hoeveel ze kosten he en waar ze vandaan komen.Waar de kleren van je mama ook vandaan komen ze zal die dag zeker stralen!!!
|
|
anny
|
6-4-2006 17:22:13
Als mamma wil ik ook even iets kwijt .Ik ben blij dat ik een fijne schoondochter krijg (Els) Wij gaan overal samen naar op zoek,(ook haar trouwjurk en onze kleedjes)de 2 mamma’s en Els en wij hebben meestal de zelfde mening en anders lossen wij het samen op. Ik hoop dat jullie er ook samen uitkomen want het belangrijkste is toch da het bruidspaar straalt op hun dag Groetjes vanwege een (schoon)mamma Anny
|
|
Miet
26-5-2007
|
8-4-2006 11:54:30
Dag Soetje,
Prijs zegt absoluut niets, wees daar maar van overtuigd!
Vorig jaar kocht ik een prachtig galakleed in de Zara... De zus van mijn vriend trouwde toen... De rest had allemaal dure kleren uit suitewinkels...
Nou, weet je wat de mensen vroegen? Komen alle jullie kleedjes uit dezelfde winkel, ze passen zo mooi bij elkaar... Echt niemand heeft gemerkt dat mijn kleed 10 keer goedkoper was :-)
Dus: duurdere kledij hoeft echt niet te betekenen dat je er mooier uitziet!
Als zij dat geld eraan geven, zijn ze in mijn ogen gewoon dom want ze gaan er echt niet mooier uitzien en niemand let toch op hen. Iedereen ijkt naar jou!
Trek het je niet aan!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|