Nu Online
Momenteel zijn er 650 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Grootouders vermelden op de uitnodigingen?

13-3-2011 19:11:06
Hello

Een vreemde vraag misschien... We zouden graag ook onze grootouders vermelden op onze uitnodiging. We vermoeden nl. dat de opa van mijn vriend het helemaal niet zou apppreciëren als hij niet vermeld wordt (ook al worden grootouders haast nooit meer op zo'n uitnodiging gezet).

Ik vraag me echter wel het volgende af: als die uitnodigingen gedrukt zijn en er sterft plots een grootouder... Wat dan? Opnieuw laten drukken? Gewoon laten staan? Of vermelden jullie ook alle grootouders die reeds overleden zijn?

Wordt dat nog gedaan, grootouders vermelden?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes
Ellen

Ellen
9-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 938

Beja
4-6-2011
 Meld misbruik13-3-2011 19:15:55

hoi Ellen,

volgens de etiquette worden idd zowel ouders als grootouders vermeld...
wij doen het niet omdat mijn verloofde geen grootouders meer heeft en ik enkel een oma, lijkt me nogal macaber om iedereen te vermelden met een kruisje erbij...

is elk zijn keus natuurlijk maar ik zou het alvast niet doen. het is ook uiteindelijk jullie trouw en tenzij de grootvader van jouw vriend een duit in het zakje doet zou ik hem niet vermelden.

groetjes,
Beja

Astrid
30-6-2012
 Meld misbruik13-3-2011 20:05:20

Bij mij staat mijn mama er een beetje op dat de 'oudste telgen van de familie' die nog in leven zijn de gasten uitnodigen. Dan komt dus eerst hun naam, dan die van mijn ouders en dan wij... Ze vindt dat dit zo hoort en ik heb een goede band met mijn grootouders en denk dat ik hen zo ook een plezier doe:-) ze zullen trots zijn dat ze op die uitnodiging staan!

Mijn overleden grootouders zet ik er niet op denk ik...dat vind ik een beetje raar! Daar had ik eigelijk nog niet over nagedacht... doet iemand dit?

Sylvie
8-7-2011
 Meld misbruik13-3-2011 20:56:02

Wij zetten er noch de ouders, noch de grootouders op. Heb ergens gelezen dat als één van de trouwers meer dan 30 is, je dan zelf de gasten uitnodigt op het feest. En eigenlijk weet ik niet waar op de kaart nog plaats zou zijn voor de ouders en grootouders. Ons gekozen formaat is daar toch niet perfect voor blijkbaar. Onze ouders en grootouders verwachten dat ook niet. Als je weet dat zij dit echt belangrijk vinden, dan kan je dat natuurlijk wel doen.

lies
2-7-2011
 Meld misbruik13-3-2011 21:16:07

Wij hebben ook zowel ouders als grootouders niet vermeld op het kaartje. Uiteindelijk vonden we dat wij aankondigen dat we trouwen en niet zozeer onze ouders. Die zagen er trouwens ook geen graten in en op die manier word je uitnodiging meteen een stukje informeler... that's how we like it!
Het vermelden van de ouders, laat staan de grootouders, zie je steeds minder en minder... Maar kan natuurlijk perfect.

Cindy
17-9-2011
 Meld misbruik13-3-2011 21:59:50

Ellen; Wij vermelden geen grootouders, maar ik vind dat dit zeker moet kunnen als je dat zelf wil of er iemand heel blij kan mee maken. Is tenslotte maar een extra zinnetje op je uitnodiging...

De kans bestaat altijd dat er ondertussen iemand komt te overlijden die op je uitnodiging staat, maar dat kan met iedereen gebeuren, niet alleen bij grootouders. Ik zou daar dus niet van wakker liggen zolang dat probleem zich niet voordoet ;)

Astrid; Overleden ouders/grootouders zou ik persoonlijk niet vermelden en zeker niet met een kruisje erbij. Als je ouders/grootouders op je uitnodiging zet wordt dit meestal omschreven alsof zij de mensen uitnodigen, maar overleden ouders/grootouders kunnen dat niet... Als dat toch zou moeten zou ik eerder de familie namen gebruiken. Voorbeeld; Jef Vermeulen en Maria Peeters (Maria is overleden) dan zou je kunnen zetten "Jef Vermeulen - Peeters nodigt jullie uit..."

Veel succes!

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik14-3-2011 7:50:04

Wij hebben enkel onze ouders laten aankondigen. Zijn beide grootouders zijn overleden en het was raar om dan nog maar 1 koppel extra te vermelden.
Moesten ze wel geleefd hebben, gingen ze er waarschijnlijk wel allemaal hebben opgestaan

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik14-3-2011 8:47:56

Wij vermelden geen ouders en geen grootouders..
Ik denk dat mijn ouders het niet zouden willen dat "zij" de gasten uitnodigen.
De ouders van Wouter zijn gescheiden (tot op heden weten we van geen van beide of ze bijleggen aan de trouw - mijn ouders hebben mijn trouwkleed betaald en leggen een aardige som bij aan de trouw)
Ik zou het dus ook "niet eerlijk" vinden voor mijn ouders als de ouders van Wouter (die mss niks bijleggen) ook hun zegje kregen in het feest.. Daarom, beslissen wij alles zelf en zien mijn ouders hun "donatie" als een cadeau voor onze trouw (we krijgen het geld dus ook pas op de trouw - alleen mijn trouwkleed is al wel betaald)

Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik14-3-2011 10:08:35

Wij hebben er onze grootouders bijgezet. Voor de overleden grootouders hebben we de familienaam achter de nog levende echtgenoot gezet (geen kruisjes dus).
Als je samenwerkt met een drukker, kunnen zij u de nodige info ivm etiquette geven.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info