Terug naar overzicht
De WieringWieringstraat 23000 Leuven016 29 54 83info@dewiering.bewww.dewiering.be Is wel lekker, en leuk met de open haard beneden + boven heb je verschillende tussenniveaus - eventueel kan je vragen - als het niet te druk is - of je alleeen op zo een tussenniveau kan gaan zitten...Veel succes met de zoektocht
De Wiering is heel lekker. Ik ga er graag, maar daar is 't meestal zeer druk en daar blijf je nu ook niet de ganse avond hangen.Voor speciale gelegenheden zijn we al eens naar een paar van de duurdere restaurants in het Leuvense geweest. Ik geloof dat een huwelijk toch ook iets speciaals is? Onlangs naar de Board Room (in Heverlee) geweest: zeer lekker, vrij modern, maar niet om te zeggen echt romantisch (tenminste niet aan de tafel waar wij zaten, die lag vlak aan de keuken). We zijn ook al naar de Belle Epoque geweest: eerder klassiek, ingericht als een sjiek herenhuis, maar we hebben daar een heel lekker menu met aangepaste wijnen genomen. Ik vind de Belle Epoque een heel stuk romantischer dan de Board Room. Goeie herinneringen heb ik aan het Land aan de Overkant: modern, maar voor zover ik me herinner toch wel een romantisch kader aangezien de hoofdkleur er rood was en niet zo'n industriële kleur en we hadden een zeer lekkere menu.Je hebt in de buurt van Leuven 2 restaurants met één Michelin-ster: de Couvert Couvert en Arenbergh. Ik ben er nog niet geweest. We willen al lang naar de Couvert Couvert (hetgeen ik hierover gehoord heb, is zeer uiteenlopend: sommigen zijn er wild van, anderen vinden het niets bijzonders), maar zijn altijd te laat met reserveren (zeker een maand op voorhand of liever eerder). Ik ben voor het werk al een paar keer naar de Faculty Club geweest. Dat restaurant heeft in elk geval een zeer romantische ligging: in het Groot Begijnhof van Leuven. Ik vond het eten er vroeger niet zo bijzonder. Begin december zijn ze echter heropend. Ik ben naar die heropening geweest en stond versteld: ze hebben nu vele lekkere formules en werken samen met gerenomeerde koks. Meer kan ik zo onmiddellijk niet bedenken, als er mij iets invalt, dan laat ik het zeker horen.
Interessante informatie over restaurants vind je op:http://www.resto.be
de wiering is gezellig maar vind ik niks om je huwelijk te vieren!de belle epoque in leuven vind ik geschikt en zeer lekker eten!maar ik zou naar clos saint denis gaan in vliermaal (kortessem limburg), dat is niet bij de deur maar suuuuuuuuuuuuuper lekker en gezellig, romantisch! je kan dan logeren in een kasteel in de buurt waar ik dan de mooiste kamer zou huren, je trouwt toch maar 1 keer in je leven he!groetjes,karen22.12.2006
Meningen verschillen zeker...Ik kan de voet van Keizer Karel in Wambeke ook ten zeerste aanraden maar da's niet binnen 30 km...