Nu Online
Momenteel zijn er 422 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

MISBOEKJES

14-3-2011 1:05:00
Hallo vandaag nog 150 dagen op de teller.
Ik zou graag beginnen aan mijn misboekjes te maken. Nu een vraagje hoe begin je hieraan juist? Ik heb wel al enkele vb gekregen van de pastoor en ceremoniemeetser. Hoe hebben jullie er aan begonnen? grtjs

katrien
12-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 767

Peter
14-7-2012
 Meld misbruik14-3-2011 7:28:15

Hey Katrien,
Ondanks dat er nog 487 dagen op mijn teller staan zijn de mijn al bijna af (ben ongeduldig).
Mijn viering ziet er wat anders uit omdat ik geen huwelijk kan doen, maar een zegening. Ik ben oorspronkelijk wel vanuit de indeling van een huwelijk vertrokken. Ik heb eerst gekeken wat die indeling is, en dan achter teksten gezocht die wij passend vonden voor onze viering. We hebben ook vaak verschillende teksten samengevoegd of aangepast.
Wat vaak gedaan wordt is vertrekken vanuit een bepaald thema waarrond de viering gemaakt wordt. Bijvoorbeeld een huis bouwen, een reis maken, een boom die groeit...
Voor ons is dit de film Moulin rouge. De 4 basiselementen van bohemiens komen er in voor: Eerlijkheid, schoonheid, waarheid en bovenal liefde. Ik weet niet of jullie iets hebben wat jullie inspireert, belangrijk is voor jullie...
Het voordeel van een thema is dat de viering peroonlijker wordt, de rode draad duidelijk is en je de aanwezigen kan betrekken.
Nu, niet iedereen wil een thema voor zijn huwelijk, anderen houden het liever bij persoonlijke teksten en volgen het gewone stramien.
Wij kunnen onze viering mailen naar onze pastoor, die dan suggesties doet en zo krijgt onze viering/misboekjes vorm.
Wij kiezen er verder ook voor om niet alles in de boekjes te zetten, de belangrijkste dingen wel maar wij gaan bijvoorbeeld het gedeelte van het evangelie er niet volledig inzetten, enkel het titeltje, dit doen we vaker omdat we denken dan de mensen anders meer in het boekje gaan kijken dan te luisteren of de viering actief te volgen.

Ik hoop dat je er wat mee bent,
succes nog
Pieter

Evelien
2-4-2011
 Meld misbruik14-3-2011 11:49:38

ik heb gewoon de boekjes genomen van alle vieringen waar we al naartoe waren geweest en ben er zo aan begonnen. Daarna heb ik ook nog wat gesurfd om de gaatjes op te vullen.

veel succes

Kim
11-6-2011
 Meld misbruik14-3-2011 13:15:53

Ja ik heb er ook drie gekregen van een vriendin en 2 van de pastoor, dus ik heb teksten uit de 5 gecombineerd ( vooral de teksten die uit de bijbel moeten komen, en daar diegenen uitgenomen die mij aansprak) en dan op het internet wat gesurft en zo ook eigen teksten van liedjes of gedichten erbij gevoegd.

Ik dacht dat het rap rond ging zijn, maar heb toch ook een dikke maand aan mijn eerste versie gewerkt. Er bij de pastoor bij geweest en nu kan ik een definitieve versie maken, ben alleen nog niet over alle leidjes zeker.

katrien
12-8-2011
 Meld misbruik14-3-2011 21:22:55

Hey bedankt voor de info allemaal grtjs

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info