Terug naar overzicht
Hey Katrien, Ondanks dat er nog 487 dagen op mijn teller staan zijn de mijn al bijna af (ben ongeduldig). Mijn viering ziet er wat anders uit omdat ik geen huwelijk kan doen, maar een zegening. Ik ben oorspronkelijk wel vanuit de indeling van een huwelijk vertrokken. Ik heb eerst gekeken wat die indeling is, en dan achter teksten gezocht die wij passend vonden voor onze viering. We hebben ook vaak verschillende teksten samengevoegd of aangepast. Wat vaak gedaan wordt is vertrekken vanuit een bepaald thema waarrond de viering gemaakt wordt. Bijvoorbeeld een huis bouwen, een reis maken, een boom die groeit... Voor ons is dit de film Moulin rouge. De 4 basiselementen van bohemiens komen er in voor: Eerlijkheid, schoonheid, waarheid en bovenal liefde. Ik weet niet of jullie iets hebben wat jullie inspireert, belangrijk is voor jullie... Het voordeel van een thema is dat de viering peroonlijker wordt, de rode draad duidelijk is en je de aanwezigen kan betrekken. Nu, niet iedereen wil een thema voor zijn huwelijk, anderen houden het liever bij persoonlijke teksten en volgen het gewone stramien. Wij kunnen onze viering mailen naar onze pastoor, die dan suggesties doet en zo krijgt onze viering/misboekjes vorm. Wij kiezen er verder ook voor om niet alles in de boekjes te zetten, de belangrijkste dingen wel maar wij gaan bijvoorbeeld het gedeelte van het evangelie er niet volledig inzetten, enkel het titeltje, dit doen we vaker omdat we denken dan de mensen anders meer in het boekje gaan kijken dan te luisteren of de viering actief te volgen. Ik hoop dat je er wat mee bent, succes nog Pieter
hé ik heb gewoon de boekjes genomen van alle vieringen waar we al naartoe waren geweest en ben er zo aan begonnen. Daarna heb ik ook nog wat gesurfd om de gaatjes op te vullen. veel succes
Ja ik heb er ook drie gekregen van een vriendin en 2 van de pastoor, dus ik heb teksten uit de 5 gecombineerd ( vooral de teksten die uit de bijbel moeten komen, en daar diegenen uitgenomen die mij aansprak) en dan op het internet wat gesurft en zo ook eigen teksten van liedjes of gedichten erbij gevoegd. Ik dacht dat het rap rond ging zijn, maar heb toch ook een dikke maand aan mijn eerste versie gewerkt. Er bij de pastoor bij geweest en nu kan ik een definitieve versie maken, ben alleen nog niet over alle leidjes zeker.
Hey bedankt voor de info allemaal grtjs