Nu Online
Momenteel zijn er 296 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Strakkere buik/dijen

14-3-2011 10:46:39
Hallo iedereen,

Over mijn taille heb ik niet te klagen, die is echt wel smal genoeg voor mij
Maar ik zou graag wat kwijt geraken op mijn onderbuik en mijn dijen.
Ik mag geen dieet volgen (heb een maagoperatie ondergaan en om aan het juiste aantal calorieën of punten te komen zou ik teveel "ongezond" moeten eten)
Ik heb geen conditie dus lopen ofzo gaat ook niet lukken!

Dit weekend heeft mijn schoonmoeder een nieuwe aankoop gedaan: Andullation
Zij kampt met rugpijn en ik heb CVS (voor beide eigenlijk wel een goede matras dus!)
Nu blijkt dat je ook een buikgordel krijgt zodat vet zich zou omzetten in spier (dit wordt verkocht in samenwerking met KULeuven, dus mij lijkt dat het niet helemaal prietpraat is)
Natuurlijk is dit alleen niet genoeg en werkt het ook niet op mij grootste probleemzone, mijn dijen!

Iemand een ideetje voor mij?!

Leen
28-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 1231

karen
31-5-2011
 Meld misbruik14-3-2011 10:50:05

dag Leen,

Een wonderoplossing ken ik niet. Maar de stevige vormen van yoga zijn er wel op toegespitst om je benen en dus ook je dijen sterker te maken. Als je dagelijks oefeningen doet, krijg je echt wel strakkere benen. En het is bovendien ook heilzaam bij CVS!

liesbeth
6-8-2011
 Meld misbruik14-3-2011 10:53:38

ik heb mij in de fitness ingeschreven voor een programma dat slim back and legs noemt. das een reeks van 12 sessies, gedurende een 30 tot 45 min, op een cross of hometrainer, met speciale broekjes waar lucht in geblazen wordt.
Ik had niet gedacht dat het ging resultaat opleveren, maar het helpt echt! zelfs op de plaatsen waar ik anders niet vermager...
ben echt content!

succes

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik14-3-2011 10:57:01

Huh, Yoga voor een strakker lichaam? Ik had altijd gedacht dat dit meer was voor je rustiger te maken (mijn zussen wouden dit gaan volgen om de stress van hun bouw - beide hun huis neer aan het zetten - te verminderen)..

karen
31-5-2011
 Meld misbruik14-3-2011 11:00:52

Wees maar zeker! Er zijn natuurlijk verschillende soorten yoga. Sommige zijn heel rustig, maar als je bv Vinyasa yoga doet, kweek je echt wel spieren! Je werkt ook ondertussen aan je ademhaling, dus het is ook ontspannend, maar het is echt wel fysieke "arbeid". Maar ik vind het een veel fijnere sfeer dan fitness, omdat je niet moet presteren bv. Er is geen competitie, je moet echt je eigen grenzen respecteren. Maar je lichaam wordt echt veel sterker.

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik14-3-2011 11:02:48

Hey Leen,

Ik heb dezelfde probleemzones. Smalle taille maar wel een buikje en zware dijen. Ik heb een kleedje waarbij ik helemaal ingesnoerd word en mijn buikje is dan wel echt niet te zien maar ik denk dat het wel net iets comfortabeler zou zitten als die buik tegen dan toch wat platter is :)

Probleem is dat ik niet echt geloof in van die wondermiddelen .. Misschien iets van bodystyling of infraligne of zo? Ik ben al meer dan een jaar bezig met een diëtiste met wisselend succes (er is heel veel terug bij gekomen na mijn ontslag en ik geraak maar niet echt terug op de goede weg).

Evelien
2-4-2011
 Meld misbruik14-3-2011 11:19:35

Ik doe aan Infraligne en ben hier alvast héél tevreden over.
Ik was ook héél tevreden over mijn taille en wou enkel wat cm verliezen op mijn buik en da's inderdaad gelukt.

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik14-3-2011 11:26:29

Als je geen conditie hebt maar wel wil verstevigen vind ik de powerplate (trilplaat) wel een goede oplossing: heel efficiënt en het kost helemaal niet veel tijd! Staat in de meeste fitnesscentra maar ook kleinere zaken (zoals bvb zonnebankcentra ofzo) hebben dit ook soms. Mss dat eens proberen en is googelen voor je gemeente/stad waar er zijn?

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik14-3-2011 11:35:19

Ik ken velen die echt content zijn van de powerplate ...

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik14-3-2011 11:41:12

idd! en was ik nog vergeten zeggen: als je geen begeleiding krijgt (meestal wel uitleg), er zijn sowieso van die fiches beschikbaar waar al de oefeningen worden uitgelegd (met foto's) en aparte programma's die dan focussen op de respectievelijke probleemzones.

Tinneke
9-7-2011
 Meld misbruik14-3-2011 11:42:14

Ik ga eens zien om de powerplate te combineren met infraligne. Ben curieus wat dat gaat geven en of dat goed vol te houden is...!

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik14-3-2011 11:44:47

Infraligne is onder strikte begeleiding dacht ik, dat is dus goed vol te houden denk ik. Powerplate duurt meestal maar een minuutje per oefening, maar geloof mij, als je de oefening goed doet kan een minuut lang duren :-) meestal spendeer ik 15 min op de powerplate, goed vol te houden dus!

Stefanie
19-3-2011
 Meld misbruik14-3-2011 13:19:55

Infraligne is zéker goed vol te houden, ik ben er nu 5 weken mee bezig en al 21 cm kwijt. Niet enkel op taille ofzo maar ook mijn armen en benen zijn slanker geworden. In het totaal ook 4kg kwijt! Ik trouw zaterdag en moet deze week nog wat bijkomen want mijn kleedje was wat te ruim geworden :-) (heb ook wel griep gehad en was dan nog vermagerd)!

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik14-3-2011 15:18:37

Wat houdt die infraligne precies in eigenlijk?

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik14-3-2011 17:05:46

Goede vraag Heidi!!
Bruidjes, wat houdt het allemaal in? Want zoals gezegd mag ik geen opgelegd dieet volgen!

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik14-3-2011 19:36:47

Mijn mama heeft Bodystyling gedaan, wat zowat hetzelfde principe is als Infraligne. Wat wil zeggen dat er wel voedingsadvies wordt gegeven, maar dus geen dieet, wel meer groenten en fruit en veel gefrituurd eten en sauzen mijden bvb. Eigenlijk de dingen die logisch zijn. Daarom moet je een eetdagboek bijhouden, zodat de adviseurs je eetpatroon kunnen bestuderen en aanpassen in overleg met jou.

Dat wordt gecombineerd met oefeningen in een warmtecabine: je lichaam ligt in een cabine op een hogere temperatuur, en zo doe je verschillende oefeningen (ook onder begeleiding) .
Voila, dat is wat ik ervan weet. Mss staat op de sites meer informatie? Veel succes ladies!!

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik14-3-2011 19:39:34

ik weet nog dat mn mama wel af en toe klaagde dat het redelijk veel kostte :-) maar wel heel effectief!

azar
1-6-2012
 Meld misbruik14-3-2011 22:01:41

wat je eigenlijk gewoon moet doen is oefeningen. Ik werk bij een fitnessclub en onze personal trainers adviseren om kracht oefeningen te doen. Het is een heel technisch verhaal maar komt er op neer om de grootste spiergroepen te trainen zodat je verbranding door blijft gaan ook na het sporten. Dus been oefeningen doen bijv squat of lunges.

B.

Meld misbruik14-3-2011 22:31:54

Als je op de site van infradinges gaat kijken dan besef je dat het geen rocket science is. Om te vermageren moet je meer energie verbruiken dan je binnen krijgt, zodat je vetten gaat verbruiken en ... afvalt.
Stoppen met eten is geen oplossing, want je hebt energie nodig om vetten om te zetten en je spieren in stand te houden. Kortom je moet je voeding aanpassen en vetten vermijden.
Of je kan je energie verbruik de hoogte in jagen door te sporten. Een gemiddelde mens verbruikt ongeveer 2400kcal per dag, als je met zo een infraligne-sessie ineens 1200kcal extra verbruikt en je verandert je eetpatroon niet, dan is de balans snel gemaakt. De oefeningen die je doet versterken je spieren (zeker omdat de gemiddelde infralingnist volgens mij niet direct de meest sportieve types zijn waardoor de minste beweging meer beweging is voor hen), je krijgt meer spiermassa ... gevolg je gemiddeld verbruik/dag gaat omhoog.

Niet veel anders dus dan wat Azar zegt ... alleen komt daar hard labeur aan te pas. Spiertraining = meer spiermassa = meer energieverbruik, zelfs in rust want je lichaam wil die spieren in stand houden. En spieren hebben nu eenmaal meer energie nodig dan vet. Echter zijn vetten reserves waardoor je in het begin afvalt, maar je lichaam gaat reageren en wil die reserves vasthouden, waardoor het afvalproces geremd wordt.
Rug en benen zijn de grootste spiergroepen, die trainen is het effectiefst, maar doe de andere spiergroepen erbij ... dan blijft je lichaam beter in proportie.
En als je er een beetje cardio bij doet ... al is het maar een uurtje gaan wandelen een of twee keer in de week, dan houd je je conditie een beetje op peil en gaat nog wat extra verbranden.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...