Nu Online
Momenteel zijn er 435 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Opdrachtjes vrijgezellenavond

14-3-2011 10:54:58
Hoi hoi iedereen

Binnen een goede 2 maanden is het vrijgezellenfeestje van onze beste vrienden gepland. We hebben al aardig wat ideetjes opgedaan maar zijn nog op zoek naar een aantal ludieke en originele opdrachten. Snoep verkopen, labels verzamelen of kusjes krijgen zijn niet meer aan de orde.

Per goed afgewerkte opdracht krijgt onze vrijgezel een aantal puzzelstukjes, haar toekomstige krijgt evenwel puzzelstukjes van dezelfde puzzel. Na afloop van de avond komen we samen en moeten ze de puzzel leggen. In de hoop dat ze alle puzzelstukjes verzamelt hebben, zoniet kunnen ze nog bijkomende opdrachten uitvoeren om zo puzzelstukjes te verdienen.

We hebben een puzzel met 112 stukjes dus voor elk 56 stukjes te verdelen over 10 à 15 opdrachten.

Hopelijk krijg ik van jullie een beetje originele ideeën. THX!

Klaartje

Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 2516

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik14-3-2011 11:02:50

Wij hebben mijn zus een boekje gegeven en ze moest allemaal tips voor een geslaagd huwelijk verzamelen. Mijn andere zus was niet zo te vinden voor opdrachten, daar hebben we dus ook geen opdrachten bij verzonnen (was ook moeilijker aangezien we met haar naar de Efteling zijn getrokken!)

10 à 15 opdrachten is wel veel vind ik, denk je niet dat je zo teveel druk legt op het koppel?! Ze moeten toch niet gaan "stressen" om de opdrachten af te krijgen?!
Je moet je ook nog kunnen amuzeren eh!

Nathalie
10-6-2011
 Meld misbruik14-3-2011 11:30:55

Beste,

Je bent toch zeker dat jullie vrienden niet op dit forum zitten, anders kunnen ze de ideetje meelezen hé.

Veel succes met de voorbereidingen

Groetjes Nathalie

julie
28-5-2011
 Meld misbruik14-3-2011 15:03:26

- dingen laten proeven en dan moeten ze raden
- dingen laten voelen en dan raden
- een liedje playbacken
- 100x touwtjespringen
- met een viltstift een ruilhandel starten en als laatste object moet ze een appel hebben, minstens 5 keer ruilen
- 10 keer een ei in de lucht gooien zonder te laten vallen

Is allemaal nogal braaf hé, maar ik zou zelf geen zotte dingen willen doen...

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik14-3-2011 18:59:26

10 à 15 opdrachten is idd wel héél veel, maar het is natuurlijk te zien of je er een volledige dag van maakt of enkel een avond...
Wat hebben wij nog zoal gedaan:
- de vrijgezel een lege eierdoos geven die ze opnieuw moet vullen door overal eitjes te gaan vragen (bij mensen thuis, in restaurants,...) en daarna moeten ze die eitjes verkopen of ruilen voor iets anders (is in het Waasland een gewoonte dat als je trouwt, je eitjes naar de "Arme Klaren" gaat brengen, dan bidden ze voor je dat je mooi weer hebt op je trouwdag): wij hebben de eitjes laten ruilen, héél tof want zo merk je wat mensen allemaal meesleuren in hun zakken of handtas! Zo hadden we een pamper, een doosje muntjes, een tampon, iemand die trakteerde met een glas cava,...
- Je geeft de vrijgezel een 'leeg' wit mannetje met het hoofd van de aanstaande erop geplakt en de opdracht is het mannetje te beplakken met haar: dus op het been, beenhaar van een man, op de arm armhaar, op het hoofd hoofdhaar,... Ik had deze opdracht dus op mijn eigen vrijgezellenavond en mijn hele mannetje was vol, tot zelfs 'intiem' haar... ;-) Lachen en gegarandeerd gênante foto's!
- Ik moest op mijn vrijgezellenavond alle ingrediënten verzamelen voor mayonaise te maken (ik volg kookles) en moest dan zelf mayonaise maken. Nadien moest ik nog wat frietjes afpingelen bij een frituur zodat we de mayo ten volle konden proeven.
- Een vriendin van me was verkleed als non en moest dan ook mensen zegenen en een katholiek liedje aanleren aan de mensen.
- Een (aangepast) gebedje opzeggen voor het eten is ook een klassieker.
-...

katrien
12-8-2011
 Meld misbruik14-3-2011 22:02:00

Eens kijken op vrijgezezellentip.nl leuke opdrachten hoor!

Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik14-3-2011 22:40:49

Ik heb onder andere:
* met een roze flamingo onder mijn arm samen met raymond van het groenewoud op het podium op de ouder markt moeten gaan staan.
* in een café een eigen cocktail moeten maken
* om 2 uur snachts op de oude markt een man moeten zoeken met de naam van mijn toen nog verloofde :-) en ermee op de foto gaan

Mijn vrijgezellenavond was mijn eerste vrijgezellenavond die ik meemaakte dus zoveel ideetjes heb ik niet :-)

Maar wat ik hierboven lees ziet me er ook wel superleuk uit!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...