Nu Online
Momenteel zijn er 688 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat serveren op feest? / Salons Van Dijck

14-3-2011 12:57:10
Hallo,

Ons feest vindt plaats in Salons Van Dijck in Mechelen. De Grote Dag komt met rasse schreden dichterbij, en we zijn zo stilaan eens aan het zien wat we onze gasten zouden serveren. Er is daar zoveel keuze!

Wij twijfelen over:

- nemen we hoezen voor over de stoelen of niet? (kost denk ik € 5 per persoon, met meer dan 100 gasten komt dit wel vrij duur uit...)

- Wat nemen we als receptieformule? Iemand raadde ons aan om met 2 recepties te werken voor de gasten die enkel op receptie uitgenodigd zijn en voor die die een ganse avond blijven, ook voor het diner dus, en die recepties eventueel in elkaar te laten overlopen. Of nemen we 2 afzonderlijke recepties? Beetje stom als op de eerste weinig volk komt he...
Hoe is de schuimwijn? Neem je beter de cava?

- Kan er voorgeproefd worden bij salons van dijck?

- Wat nemen jullie van diner formule?
Eerst wilden we maaltijden geserveerd aan tafel. Ik vind het wel chiquer en rustiger. Maar er is altijd wel iemand die iets niet lust en dan uit de boot valt. We denken dat we met buffet eerder tegemoet kunnen komen aan de wensen van onze gasten. Ik heb het wel niet voor die metalen bakken, maar ja... Ik ben ook bang dat in een buffet het eten rap verlept is en het wat kermis-achtig oogt.
Als we dan zouden gaan voor buffet, wat nemen jullie zoal? Is de bqq aan te raden? Zou het mogelijk zijn verschillende elementen van de buffetten te combineren?

- Gaan we voor drankprijs per consumptie of met het forfaitair bedrag? Denk dat het dan op ongeveer iets meer dan € 3 per persoon, per uur komt als je de 8 uur formule neemt, wat denk ik niet al te veel is?

- zijn er extra's aan te raden? We hadden graag 's nachts nog iets te eten te geven, een kaas- en vlees buffet of zo voor de nachtelijke honger. Kan dat daar?

Bij deze doe ik een oproep aan de mensen die hun feest gevierd hebben of daar een feest hebben meegemaakt. Kunnen jullie een licht werpen op bovenstaande vragen en wat is jullie ervaring?
En algemeen, waar je feest ook is, wat doen jullie zoal?

Groetjes,

Tinneke

Tinneke
9-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 2215

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik14-3-2011 13:10:46

Hoi Tinneke,

Ik zou zeker voor de drankenformule gaan, als de mensen wijn drinken, kom je al aan 3,- euro per consumptie en je drinkt toch wel meer als 1 glaasje (bij wijn komt nog een water) per uur hé!

Wij hebben ons "diner" redelijk "ons" gehouden. Wij geven een BBQ wat natuurlijk goedkoper is als een opgelegde menu. Voordeel hiervan is dat de mensen zelf kiezen wat ze lekker vinden.

Ook kiezen we voor een dessertenbuffet, weeral om het feit dat onze gasten dan zelf kiezen wat ze graag willeneten!

Wat die hoezen betreft, 5 euro per hoes (100 stoelen), € 500,- voor stoeldecoratie is heel erg veel. Zijn de stoelen zonder hoes dan zo lelijk dat de hoes er op moet?

Voor de nachtelijke honger kan je ook iets klein doen (kaas ligt zo zwaar?!) Wij spreken met onze zaal af dat al het bestelde vlees wordt opgebakken en dat dit (eventueel eerst nog eens terug op de BBQ) rond 12 uur half 1 wordt rondgedragen..

Ik denk dat je overal wel kan voorproeven, maar dat je dit dan ook betaald!

Is schuimwijn beter, of is cava beter.. Eeuwige discussie, voor iedereen anders. Ik vind cava beter als champagne en er zijn mensen die cava het drinken niet waard vinden. Sommige mensen verkiezen een fles van 60 euro, ik ben blij met mijn martini brut van 6 euro de fles!

Voor de receptieformule, hier kan ik je eigenlijk niet echt mee helpen. Wij nodigen iedereen overal uit, de receptie is bij ons dus gewoon "wachten tot de genodigden aangekomen zijn"

Bruidje 02042011
2-4-2011
 Meld misbruik14-3-2011 13:17:30

ik kan je niet helpen met zaal zelf
maar ik zou zeker forfait kiezen van drank
geen hoezen over stoelen, bij ons in zaal zit het in de prijs in trouwens
voor snachts nemen wij normaal pakjes friet, raden ze zelf aan in zaal, aangezien te betalen per verbruikt pak
wij nemen alles in buffetvorm
voorgerecht is warm en koud,rest is warm, behalve dessertenbuffet natuurlijk

nathalie
2-7-2011
 Meld misbruik14-3-2011 13:38:25

Hallo!

Wij trouwen een weekje voor jullie! en wij kozen ook voor Huis van Dijck, maar dan in het Koloniënpaleis te Tervuren.

Volgende week hebben wij een afspraak, voor de keuze van menu, drank, decoratie ed... spannend!

Ik vind het ook moeilijk om te kiezen, maar weet wel dat wij vorig jaar een trouwfeest hadden in Salons van Dijck in Mechelen en dat was echt TOP!

Wij zouden kiezen voor het voorgerecht aan tafel en het hoofdgerecht in buffetvorm, zodat iedereen keuze heeft en dan ook een dessertbuffet.

Voor de receptie hebben wij er één voor de middaggasten van 16u-18u en wij dachten aan de Haute tea.. dan hebben mensen ook een zoet hapje en is het iets duidelijker wanneer de receptie op zijn einde loopt.

En voor de avondgasten houden wij ook een korte receptie vanaf 19u, hiervoor hadden we gedacht aan de aperosuggestie.

De dranken moeten we nog eens bekijken!

Voor de decoratie dachten wij aan zo een pakket waar de stoelhoezen, kandelaars, bloemendecoratie, etc @ 12€pp inbegrepen zijn! natuurlijk is dit nog steeds duur, maar onze zaal is redelijk groot en met 160 mensen voor het diner is het leuker als ze wat aangekleed is natuurlijk! ik dacht ook veel zelf te doen qua aankleding om de kosten te drukken!

Maar qua prijs/kwaliteit zitten zij echt super goed!

veel succes nog!

groetjes,
Nathalie

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik14-3-2011 17:22:52

Hoihoi,

Wij trouwen in een andere zaal maar hierbij toch mijn mening ;-):

1) Stoelhoezen: hangt er wat van af hoe de stoelen eruit zien. In onze zaal zijn deze prachtig en zou ik ze echt niet willen verstoppen, in een andere zaal die we bezocht hebben, waren ze heel ouderwets met bloemmotief en zou ik zeker hoezen genomen hebben! Ik zou dus kijken naar hoe de stoelen er zelf uitzien (ook of ze eventueel al wat versleten zijn ofzo :-)).

2) Wij hebben ook 2 recepties maar verwachten op de 1ste ongeveer 100 man en dan op de 2de (met dinner en dansfeest) 110 man. Indien je echt weinig "extra" volk vraagt, zou ik maar 1 receptie houden maar hou er dan wel rekening mee dat de avondgasten naar de feestzaal zullen gaan en de rest dus wat "achterblijft"...

3) Kan ik niets over zeggen :-).

4) Wij gaan voor dinner aan tafel met dessertbuffet. We vinden ook dat dat wat chiquer oogt en bovendien hebben we al een dessertbuffet en willen we vermijden dat de mensen de hele avond moeten rondlopen (op den duur wordt het immers meer een walking dinner, waar niets mis mee is maar niet ons ding is :-)). Het is inderdaad waar dat er dan mensen gaan zijn die iets niet mogen maar er zijn meer als genoeg gangen en een uitgebreid dessertbuffet om dat goed te maken. Je kan niet voor iedereen goed doen en sommige mensen lusten nu eenmaal bijna niets... Ik mag ook zeker niet alles maar ik pas me aan op feesten en vind persoonlijk dat anderen dat ook maar moeten doen, dat hoort erbij op een trouwfeest :-). Bovendien hoef je ook niet persé escargots of carpaccio te nemen hé ;-).

5) Ik zou zowiezo voor de drankenforfait gaan, zo ben je zeker van wat het je gaat kosten en sta je achteraf niet voor verrassingen :-).

6) Wat de extra's snachts betreft, zou ik eens navragen bij de zaal zelf. Wat wij gaan doen, daar zijn wij nog niet volledig uit aangezien bij ons zowiezo het dessertbuffet snachts blijft staan en de mensen daar nog kunnen van eten :-).

Groetjes en veel succes!

Evelien

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik20-5-2011 11:51:36

Salons van Dijck is een kei chique zaal! Waaauw! Leuk... En ook weer heel dicht in onze buurt. Ik heb al zin om eens een kijkje te komen nemen? Wanneer is de trouw voor de kerk? En in welke kerk zal het doorgaan?

Groetekes
Sharon

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info