Nu Online
Momenteel zijn er 700 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen in augustus??

14-3-2011 14:55:10
Hallo iedereen,

We zitten een beetje verveeld met één van de zalen die misschien wel onze voorkeur heeft.
Het enige (grote) nadeel aan die zaal is dat die enkel nog beschikbaar is in augustus... wij hadden toch de voorkeur voor een huwelijk in juni - maar deze zaal kan enkel nog op 11 augustus... Dus midden in de zomervakantie...

Heeft iemand ervaring met trouwfeesten in de zomervakantie? Wij hebben een beetje schrik dat er misschien wel veel mensen op vakantie zouden kunnen zijn?
Ook denken wij in juni de meeste kans te hebben op mooi weer dan in augustus (want is al eerder het einde van de zomer)...
Mooi weer zou echt wel welkom zijn omdat we ook denken aan een ceremonie buiten in de open lucht...

Wie kan me input geven, het lijkt misschien iets heel banaals, maar het is echt iets waar wij mee zitten... dus jullie mening is zeker welkom!

groetjes

Adriana
28-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 869

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik14-3-2011 15:20:31

Mijnbroer trouwde 22/9/07 en die hadden ook nog prachtig weer, daar kan je hier in België (Of Nederland?) dus écht niet op afgaan... Wij trouwen ook in de zomer, net zoals héél veel koppels... aangezien je je datum nu al zou vastleggen, kan je familie/vrienden al op de hoogte brengen van jullie datum, de mensen die willen zullen deze datum écht wel vrijhouden... dat denk ik er toch van !

Suzanne
5-8-2011
 Meld misbruik14-3-2011 15:38:50

In augustus is het normaal bijna altijd mooi zonnig weer (behalve in 2010). Wij trouwen dit jaar op 5 augustus. We hebben de mensen dat ook al vroeg gezegd (gewoon verteld) dus die wat er echt bij willen zijn kunnen daar dan rekening mee houden...

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik14-3-2011 15:42:32

Inderdaad, van het weer kan je echt nooit zeker zijn. Mijn zus is getrouwd vorige zomer tijdens de hittegolf: veel te heet en warmte-onweders dus :-)
Op zich vind ik augustus dus zeker ook een weer-veilige optie hoor! daar zou ik niet over inzitten!

De mensen die heel dicht bij jullie staan weten waarschijnlijk al heel snel de datum, en wij gaan een jaar op voorhand naar alle genodigden een save-the-date email sturen, met de vraag die dag zeker vrij te houden (is bij ons pinksterweekend, dus mss ook vakantiegangers). Langer dan een jaar op voorhand legt niemand zijn reis vast denk ik. En als ze het nadien nog doen, dan is dat ook al een teken :)

Alleen moet je dan 2 maanden extra geduld hebben ;-) vreemd dat er al zoveel zalen al zooooo vroeg bezet zijn, dat is bijna niet meer normaal!

Adriana
28-7-2012
 Meld misbruik14-3-2011 16:10:38

Bedankt allemaal voor de reacties! Doet me al iets beter voelen over de trouwdatum te verplaatsen naar augustus ipv juni... het is echt erg! we zijn een jaar en half op voorhand en er zijn al zalen volgeboekt! ongelooflijk! dan zijn we natuurlijk wel zeker dat de zaal dik in orde is hé :-)

groetjes

katrien
12-8-2011
 Meld misbruik14-3-2011 21:32:52

Hey wij trouwen dit jaar op 12 Augustus 2011!! Een jaartje eerder of jullie. grtjs

B.

Meld misbruik14-3-2011 22:18:44

Het weer is trouwens nooit goed. Juli 2010 was pokke heet, te warm voor iedereen ... zodat de terassen vol stonden en de dansvloer met moeite half vol, teveel licht om deftig foto's te maken (of het moest haast in de schaduw te doen zijn) en massaal okselvijvers ...
Als het regent kan de tuin niet gebruikt worden voor de receptie, maar iedereen blijft binnen voor het dansfeest ...
Ik heb trouwfeesten gehad in september/oktober die beter weer hadden dan feesten in juni of juli, je kan er geen maat op stellen.

Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik14-3-2011 22:35:01

Hey,

Wij zijn getrouwd op 28 augustus 2010. In oktober 2009 hebben we save the date kaartjes gemaakt en zijn we deze gaan rondbrengen naar familie en onze beste vrienden. Kortom de mensen die we er echt bij wouden die dag. Dus als je alles op voorhand goed doorgeeft aan de mensen, dan kan dit geen probleem zijn!

Augustus vorig jaar was echt een "slecht weer"-maand, maar op onze dag was het echt stralende zon en nog warm ook. Ik denk dat je in België nooit echt zeker kan zijn van het weer..

groetjes en nog veel succes met de voorbereidingen,

Sofie

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik15-3-2011 7:46:58

Hey,
Als je écht die zaal wil, zou ik gewoon in augustus trouwen. De zaal maakt je feest meer af dan het weer waar je toch geen vat op hebt. Wij hebben dit ook zo gedaan. Bij ons waren er amper afzeggingen omwille van verlof, al ga je dat wel hebben. Tegen de mensen die je er absoluut bij wil, kan je al goed op voorhand zeggen dat ze de datum moeten vrijhouden.
Het weer valt moeilijk te voorspellen hoor, 't is hier België hé.
Wij hadden grijs weer maar wel warm en een droge dag en dat is het belangrijkste.
Groetjes,
ilse

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info