Nu Online
Momenteel zijn er 499 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

traditie volgen?

14-3-2011 20:22:38
hallo,

Volgen jullie de traditie om de uitnodigingen persoonlijk te gaan geven aan je dichtste familie? Hierbij bedoel ik aan de tantes en ooms? Volgens mijn ouders is dit een traditie, wij waren niet echt van plan om dit zo te doen maar nu komen de twijfels. Hoe doen jullie dit?

sofie
24-3-2012
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1045

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik14-3-2011 20:31:48

hoi Sofie,

Wij hebben dit wel gedaan (enkel de familie van mijn verloofde), en dit werd wel door iedereen geapprecieerd...
Als ze dit verwachten, zou ik het zeker doen!

groetjes
Joyce

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik14-3-2011 20:36:31

wij hebben dit ook gedaan...en ze vonden dit heel fijn dat wij die moeite deden..

groetjes

Ellen
9-7-2011
 Meld misbruik14-3-2011 20:39:54

Wij zijn ook van plan dit te doen, zelfs bij mijn tante met wie we (wegens omstandigheden) niet zo'n goede band hebben.
Het is traditie. En het vraagt maar een namiddagje werk. Valt wel mee, hé?

A.
23-7-2011
 Meld misbruik14-3-2011 20:48:23

Wij hebben dit gedaan, niet enkel aan familie maar iedereen eigenlijk. Buiten 10 a 15 genodigden!! Hadden een vierkante kaart en als we die moesten opsturen kwamen er vele portokosten bij dus de uitnodigingen in de auto gelegd en als we iemand tegenkwamen die we er nog geen gegeven hadden effe uit de auto halen!! Iedereen vond het leuk en wij bespaarde weer kosten....

Nathalie
14-5-2011
 Meld misbruik14-3-2011 21:13:13

Wij hebben ook al onze uitnodigingen persoonlijk gaan afgeven. We zijn hier wel enkele weken mee bezig geweest hoor. Bij iedereen toch iets drinken en dan ben je al snel een uurtje verder. Ik zou dus niet rekenen op een namiddag.
We kregen van iedereen wel de reactie dat ze het superleuk vonden dat we ze persoonlijk kwamen afgeven.

Nele
14-5-2011
 Meld misbruik14-3-2011 21:35:34

Wij hebben enkel en alleen de suite persoonlijk gaan afgeven. De ooms en tantes hebben we met de post verstuurd. Aangezien we anders een maand aan het rond rijden waren.

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik15-3-2011 7:40:25

Hey,
Wij hebben die persoonlijk afgegeven. Of toch iemand van ons twee. 't Is zo dat wij het niet zagen zitten om overal uitgebreid op de borrel te gaan, dan zou het nogal tijdrovend geweest zijn en we wonen niet echt dicht in de buurt. Wij hadden ook een heel informele trouwfuif dus wij vonden die borrels niet echt nodig.
Zogoed als iedereen van de gasten heeft ze wel van ons persoonlijk gekregen. Enkel de mensen die van heel ver moesten komen, daar hebben we ze met de post naartoe gestuurd maar dat waren goeie vrienden dus die waren al lang op de hoogte dat die uitnodiging op komst was .
Groetjes,
ilse

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik15-3-2011 11:49:44

Volgens de tradiditie zullen we de meeste kaarten rondbrengen. Wij hebben ook een kaart van 16x16 dus zullen om de portkosten (2 postzegels per kaart) te besparen ook een heel deel ronddragen. De belangrijkste aanwezigen krijgen een persoonlijk bezoekje en als we iemand zien geven we de kaart af. Als we even op de fiets springen kunnen we er rondbrengen, als deze mensen thuis zijn gaan we even binnen en anders belanden we ze in de brievenbus.

Odile
7-5-2011
 Meld misbruik15-3-2011 17:28:21

Ik ben de uitnodigingen voor ouders, getuigen, oma, oom & tante en meter zelf gaan brengen (lief is aan het herstellen van een hernia operatie, vandaar dat ik alleen moest).
De andere uitnodigingen ben ik in Nederland op de post gaan doen, dat scheelde toch een hoop geld omdat de posttarieven daar lager liggen (79 ct tegenover 1,42€).
Ik moest toch in NL zijn, dus gelijk 2 vliegen in 1 klap geslagen.

Ellen
30-7-2011
 Meld misbruik15-3-2011 20:38:32

Wij gaan ook zoveel mogelijk zelf afgeven.
Zeker aan onze ouders, zussen/broers, grootouders, de tantes en de nonkels.
De nichten en neven gaan we waarschijnlijk gewoon in de bus steken.
Aan vrienden die we regelmatig zien gaan we ze ook zo geven.
Anders wordt het ook heel duur aan postzegels.
Ben gewoon ook heel benieuwd hoe de reactie is van de mensen !

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info