Terug naar overzicht
Dag Anne, ik kanje geen ideetjes geven aangezien wij hetzelfde idee hadden als jullie: geen plaatsen toekennen. Waarom raadde jullie ceremoniemeester dit af? Blikkbaar was het overtuigend genoeg en moet ik mijn idee dan ook wijzigen?
Ik ga toch ook voor een vaste tafelschikking. Wij hebben allemaal ronde tafels van 8, 10 of twaalf personen.Als je geen vaste tafelschikking neemt gaan er mensen zijn die bij mensen moeten zitten die ze helemal niet kennen of koppels die plots niet meer samen kunnen zitten...Wij geven enkel vaste tafel per groep van mensen, geen vaste zitplaats aan de tafels. Aangezien ons thema gothic-victorian is zullen de tafels namen krijgen van uitvinders/bekende personen uit de 19de eeuw (victoriaans tijdperk). Groetjes, Celesta
Hallo, bij ons hetzelfde. Ik vond vaste tafels ook helemaal geen leuk idee omdat ik dan moet beslissen, wie zit bij wie. Zoals de familie van mijn vriend die veel te groot is om aan 1 tafel te zetten dan moet ik dat voor hun uitmaken. Langs de andere kant kan dan misschien niet iedereen samen zitten die dat wil en zit je met losse plaatsen. Volgens mij heeft alles voor en nadelen maar het is je eigen feest en als jij dat zo ziet zitten volg je toch gewoon je diee :)
Ik was hetzelfde van plan. Maar ga er toch ook vanaf stappen omdat ik denk dat het voor problemen gaat zorgen. Ik denk dat ik met bloemen ga werken. Iedere tafel krijgt een bloem als thema die dan ook versiert is met die bloemen. Maar dat is nog maar een eerste ideetje. Wij hebben vrij duidelijke groepen, familie, collega's en vrienden. Misschien dat ik de tafels simpel "familie bruid" - "familie bruidegom" - "collega's bruid" - colleg
Wij zitten op ons avondfeest met zo'n 140 gasten. Volgens de ceremoniemeester kan het inderdaad gebeuren dat groepen mensen gesplitst moeten worden omdat er aan bepaalde tafels geen plaats meer is. Het kan dan inderdaad gebeuren dat 4 mensen moeten aansluiten aan een tafel van 8 mensen die ze van haar noch pluim kennen. Hij denkt dat als "de jeugd" al aan lage tafels gaat zitten er misschien "oudere mensen" op bar-krukken aan hoge tafels moeten zitten,... Ik kan hem hierin volgen hoor en na het gesprek hadden we het idee om toch maar een vaste tafelschikking te nemen. Ik vrees alleen dat we dan volledig van formule veranderen. Wat vinden jullie hiervan? Groetjes
ik gok (of hoop) dat jonge mensen toch wel het besef gaan hebben dat ze de oudere mensen laten zitten. En ik hoop dat het zaalpersoneel hen hier anders toch op zal wijzen. Ik ben een beetje bang van de chaos die hier rond gaat zijn maar we hebben dat nu al zo lang zo in gedachten dat ik het liever zo hou. Moet ik mijn hoofd er ook weer niet over breken wie bij wie gaat zitten en wie liever niet bij elkaar zit.