Nu Online
Momenteel zijn er 173 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Pfff!!

16-3-2011 8:03:22
Zal ik ooooit kunnen genieten van die voorbereidingen ? Weet het allemaal niet !! Gisteren telefoon van de schoonmoeder, ze wordt geopereerd aan haar poliepen .... een paar dagen voor den trouw ... Ben ik de enige die dan reageer van "ja ma da kan toch de week erop wachten want als er dan complicaties zijn, is ze er niet bij, of erger we kunnen de trouw vervangen door een begrafenis" ...

Me vent zei dat ik overreageerde, maar het is toch maar, als het kan wachten tot 6 mei, kan het toch wachten tot 16 mei zeker ... Zooo dringend zal het niet ook weer niet zijn als ze al overmorgen niet in het ziekenhuis ligt ...

Wie vind dat ik overreageer en wie geeft me gelijk in mijn zorgen ?

Aurelie
13-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 26 | Gelezen: 1437

sofie
21-4-2012
 Meld misbruik16-3-2011 8:12:03

Ik zou idd hetzelfde reageren als jou!

cindy
17-9-2011
 Meld misbruik16-3-2011 8:19:01

ik denk dat als je schoonmoeder dit voorlegt aan haar arts dat ze wel na jullie trouw zal worden ingepland.

sofie
9-7-2011
 Meld misbruik16-3-2011 8:22:13

Ik geef je volledig gelijk in je zorgen! Zou er ook niet mee kunnen lachen... Bij ons is de zus van mijn ventje intussen voor de tweede keer zwanger en dit brengt ook al wat stress mee. Ze is uitgerekend voor begin september en wij trouwen al in juli dus in principe geen paniek, maar toch... je weet nooit wat er kan misgaan...
Hopelijk verplaatst je schoonmoeder haar operatie nog...

Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik16-3-2011 8:23:45

Aurelie,
Gaat het over neuspoliepen of darmpoliepen?
Als het over neuspoliepen gaat, zou ik er niet al te veel mee inzitten. Daar zal ze wel van hersteld zijn tegen de trouw. Misschien zal ze er zelf nog wel wat last van hebben (weinig reuk en smaak), maar da's dan iets wat ze zelf moet uitmaken. Ik denk dat ze nu ook veel last heeft en ook niet veel proeft van haar eten, dus zal voor haar mogelijk beter zijn tegen de trouw.
Als het over darmpoliepen gaat, da's een ander verhaal. Zwaardere ingreep en langere revalidatie. Dit zou ik dan ook uitstellen tot na de trouw.
Een operatie is hoedanook altijd een risico, maar er niets aan doen is ook niet goed. Alleen valt de datum een beetje ongelukkig hé. Ik begrijp je frustraties, maar ik zou me niet al te druk maken hierover. Positief denken, alles komt goed. Ik wens je schoonmoeder in elk geval een spoedig herstel toe en voor jullie hopelijk no stress.
Grtz
Cindy

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik16-3-2011 8:26:07

@ Cindy: het is iets met haar baarmoeder die eruit moet ofzo ... Begrijp het ook niet al te goed, als ik zoiets hoor, panikeer ik meteen en zou je toch denken dat het een zware operatie is...
Nee dat is blijkbaar 3 daagjes ziekenhuis en direct hersteld ...

Haar dokter heeft gezegd dat dat zeker geen probleem zal vormen met de trouw enz, maar heb er toch geen vertrouwen in ...

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik16-3-2011 8:26:35

Een vriendin van mij haar schoonzus is zwanger en uitgerekend voor op haar trouwdag, wat wil zeggen dat haar broer er mogelijks niet bij is op haar grote dag!

Ik zou inderdaad met je schoonmoeder gewoon is bespreken of het niet mogelijk is om de operatie na de trouw te leggen, misschien durfde ze niet tegen de dokter in te gaan wanneer die zei wanneer de operatie zou plaatsvinden...

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik16-3-2011 8:33:13

Ik zou ook niet gelukkig zijn met zo'n situatie en ik vind eigenlijk dat je vriend je hierin moet steunen, het is jullie grote dag.. Daar kan zijn moeder toch niet op ontbreken (wegens zich te slecht voelen) of als een treurwilg bijzitten omdat ze haar niet goed voelt.
Als het kan wachten tot 6 mei, kan het inderdaad ook nog wachten tot 16 mei. Overhaal je schoonmoeder om nog eens met haar dokter te gaan praten, overtuig haar door te zeggen dat ze veel meer van de dag kan genieten als ze niet pas geopereerd is (elke narcose brengt een paar dagen (soms zelfs weken) last met zich mee!

Veel succes en KOP OP

Jana
17-9-2011
 Meld misbruik16-3-2011 8:34:43

Ik vind ook niet dat je overreageerd, ik zou hetzelfde reageren.
Moest ik zelf geopereerd worden als mijn broer trouwt zou ik zelf het risico niet willen nemen dat ik er niet bij ben, ik zou het dan ook uitstellen tot na de trouw.

wendy
28-5-2011
 Meld misbruik16-3-2011 8:36:32

Ik zou toch ook even met je schoonmoeder gaan praten en vragen of ze de operatie na de trouw kan plaatsen.
Ik begrijp je reactie volledig, zou daar toch ook niet mee gediend zijn!
Het zou maar spijtig zijn als ze zelf niet ten volle kan genieten van jullie dag, want ten slotte gaat ze dit ook maar één keer mee maken hé en het zou jammer zijn als ze zich niet 100% goe voelt door de operatie!

Veel succes!!

Tinnie
15-4-2011
 Meld misbruik16-3-2011 8:50:27

Hey,

Ik zou ook denken dat een operatie aan de baarmoeder toch nog wat risico met zich meebrengt. En de dokter kan wel zeggen dat het maar 3 daagjes revalidatie is...Als het meer is, zit je met de gebakken peren....
Praat er eens rustig over met haar, je vriend je toekomstige schoonvader? Misschien dat dat enige duidelijkheid brengt....dat ze je bezorgdheid snappen...en dat de operatie eventueel een paar daagjes kan uitgesteld worden.

Ik zou me in de hele situatie niet al te druk maken...voor je het weet, komt alles weer in zijn plooi en heb je je misschien zorgen gemaakt voor niets....

Good luck
-xxx-

Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik16-3-2011 9:04:57

Inderdaad, als het enkel een "kuising" is van de baarmoeder, zal ze wel hersteld zijn, maar mogelijks nog bloedingen. als de baarmoeder eruit moet, is een heel ander verhaal. duurt toch wel 6 à 8 weken voor volledig herstel, de eerste week ben je echt wel mottig en kun je haast niets doen.
Best is om toch je schoonmoeder te overtuigen te wachten tot na de trouw, want ze zal zeker niet op haar gemak zijn. Zelfs al zegt de dokter 3 dagen, neem het van me aan dat het altijd wel wat langer kan duren. Da's toch een risico dat ze zelf ook liever niet loopt hé. Als ze haar dokter hierover aanspreekt, zal hij haar zeker wel begrijpen en de datum verzetten. Haar zoon trouwt, da's toch niet om op je ongemak te zijn hé.
Zelf ben ik ook mijn baarmoeder kwijt van vorig jaar juni, en heb toch enkele weken nodig gehad om me weer goed te voelen.
Praat er zeker nog maar eens over met haar, en als ze het echt zo wil, dan heb je jezelf niets te verwijten. Je hebt toch je best gedaan haar te overtuigen.
En wie op vrijdag de 13e durft te trouwen, weet dat zo'n dingen wel in orde gaan komen.
Vanwege het eeuwige optimistje die toch haar voetjes op de grond probeert te houden.
Grtz
Cindy

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik16-3-2011 9:27:40

Hey,

Zelf zit ik in de medische sector (student): En wanneer het inderdaad zoals u aangeeft om een verwijdering gaat van haar baarmoeder zal zij vermoed ik niet op de trouw aanwezig kunnen zijn. Veel vrouwen hebben dan last van pijn (is een zware operatie voor vrouwen en is een operatie die men vaak onderschat, men mag ook niet te zware inspanningen doen de eerste weken en psychologische ook vrij zwaar.). Wanneer het eerder om een "Kuising" gaat geeft dit bij veel vrouwen ook enkele dagen klachten (vaak komen er dan klachten gelijkaardig aan die van weeën, samentrekking van baarmoeder) kan dus ook voor meer last zorgen dan men voorafgaant denkt.

U reactie is dus zeker terecht. Een uitstel van de ingreep kan dus beter naar mijn gevoel gevraagd worden (of het moet medische tegen geïndiceerd zijn natuurlijk).

Veel groetjes Ellen

frida
6-2-2010
 Meld misbruik16-3-2011 9:36:12

Hey, ik vind dat jij 100 % gelijk hebt.
Dat zou ze toch wel 1 weekje uitstellen.

Groetjes

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik16-3-2011 9:52:03

Juist nog eens gevraagd, het gaat wel degelijk om het verwijderen want "kuisen" was al eens gebeurd ...

Me vriend zal vanavond bellen! Ik heb geen zin dat ze om 1u moet weggaan omdat ze zich niet goed voelt ofzo ...

davina
6-5-2011
 Meld misbruik16-3-2011 10:02:22

hey,
zeker je schoonmoeder overhalen om het uit te stellen, mijn ma heeft 2jaar geleden haar baarmoeder moeten laten verwijderen en ze heeft daar toch 1.5maand last van gehad en de eerste week kon ze het bijna niet uithouden van de pijn, ze heeft ook maar 3dagen in ziekenhuis moeten blijven maar erna begint het pas é want dan krijgen ze die zware pijnstillers nie meer

cindy
17-9-2011
 Meld misbruik16-3-2011 10:51:39

yep heb t hier ook zo gezien.
Mijn beste vriendin heeft 1 december haar baarmoeder moeten laten wegnemen en ze was pas half januari weer aan t werk, geen zwaar werk, en was eigenlijk nog niet volledig hersteld, rond begin februari merkte wij dat ze echt wel meer hersteld was dus een kleine 8 weken heeft ze nodig gehad.
Heel de maand december heeft ze zwaar afgezien.
Ze had idd ook maar 3 dagen in het ziekenhuis gelegen...

Kenza
17-9-2011
 Meld misbruik16-3-2011 10:52:28

Ja dat is waar, mijn mama is er 8 weken van thuis geweest, dit is een niet te onderschatten operatie! De eerste weken na de operatie moet je echt rusten, plat liggen en niets zwaar heffen.
Haar gezondheid is natuurlijk heel belangrijk, dit gaat voor alles, maar als het dringend is zouden ze haar nu direct opereren en dan is ze misschien terug op de been tegen de trouw.

xxx

tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik16-3-2011 10:58:36

Ik begrijp je frustratie, die zeer terecht is! Een operatie doen enkele weken voor de trouw is sowieso geen goed gedacht, ik begrijp niet dat ze daarmee instemde.
Hopelijk kan je ventje haar tot rede brengen met zijn telefoontje !

Groetjes

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik16-3-2011 11:17:49

Veel succes met het overtuigen van je schoonmoeder.
De baarmoeder laten weghalen is inderdaad niet iets wat je zo kort voor een feest laat doen.
Een goede vrienin van mijn moeder moest dit enkele jaren geleden ondergaan en de eerste weken heeft zij platte rust moeten nemen, ze kon het gewoon niet houden om te staan laat staan rond te lopen of rechtop te zitten.

Met vriendelijke groetjes,
Celesta

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik16-3-2011 12:44:02

Mijn mama liet 7 jaar geleden ook haar baarmoeder weghalen. Na een week mocht ze naar huis, maar ik herinner me nog dat ze de eerste weken thuis niet erg mobiel was door de pijn... Dus als het niets levensbedreigend is (ik denk maar aan een agressieve tumor), dan zou ik toch ook vragen om er even mee te wachten. Het feit dat het nu al kan wachten tot begin mei, mja, dan kan het even goed wachten tot na jullie huwelijk. Zij kan dan genieten van jullie huwelijk én jullie kunnen erna ook zijn voor haar, zonder al de kopzorgen van de voorbereiding erbij... Een win / win zou ik zeggen (al zal het voor je schoonmoeder wel minder aangenaam zijn erna...).

Hopelijk raken jullie eruit! En... laat er zeker je vreugdekreten niet voor vallen . Het komt sowieso wel goed.

Fien
13-8-2011
 Meld misbruik16-3-2011 13:15:51

Mijn schoonzus is ook zwanger en uitgerekend voor de eerste week van augustus. Wij trouwen op 13 augustus. Dat is dus een slechte timing :-)
Wij hopen van harte dat ze er bij kunnen zijn, maar we begrijpen natuurlijk dat hun gezinsgeluk op de eerste plaats komt hé.

cindy
17-9-2011
 Meld misbruik16-3-2011 14:04:07

dat is nu toch wel een heel andere situatie, tegen een baby kun je niet zeggen, uitstellen tot na de trouw....

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik16-3-2011 14:38:10

Aurelie, als het niet lukt om haar te overtuigen moet je ze anders eens met ons allemaal laten praten. Misschien dat de mening van 20 bruidjes meer af doet als de mening van 1 bruidje.

Mijn schoonmoeder is in januari ook geopereerd, ze is een kleine week in het ziekenhuis moeten blijven, maar heeft wel nog ziekenverlof dat eind mei. Als ze haar operatie had gepland rond onze trouw dan was ik heel boos geweest.

Probeer (samen met je vriend en zoals eerder gezegd schoonvader) om haar toch te overtuigen om de operatie een weekje uit te stellen. Het is niet te hopen, maar je moet toch in je achterhoofd houden dat er aan een operatie risico's zijn verbonden. Als het nog 2 maanden kan wachten, kan het ook nog 2 maanden en 1 week wachten!

Veel succes!

Sylvia
15-6-2012
 Meld misbruik16-3-2011 15:18:12

Hey Aurelie,

Idem gedacht hier zoals alle andere bruidjes, ik zou haar toch ook duidelijk zeggen dat ze die operatie niet mag onderschatten en dat je liever zou hebben dat het uitgesteld wordt tot na jullie huwelijk.
Om niet grof en egoïstisch (zo is het helemaal niet!, maar kom) over te komen, zou ik dat ook zowat verbloemen, dat je het heel spijtig zou vinden voor je vriend moest ze er niet kunnen bij zijn en dat je het leuker zou vinden om er voor haar te zijn na de operatie, dat dit een week voor jullie huwelijk niet mogelijk is met al die voorbereidingen.

Het komt alles goed Aurelie, diep in en uit ademen en vooral niet stressen :-)

Succes!

bruidje
20-8-2011
 Meld misbruik16-3-2011 16:35:29

Schoonmoeders hé grrrr.. inderdaad praten met je schoonmama en zeker je toekomstige ook.. een weekje langer zal het dan wel kunnen wachten.. Vertel haar ook wat ze allemaal zou kunnen missen..
Ik hoop echt dat dit zonder al te veel gedoe in orde komt voor je!

Succes meid, en kop op.. Genieten van al die voorbereidingen ook al brengt het soms stress mee..

xxx

jessie
24-7-2010
 Meld misbruik16-3-2011 22:20:38

hey, ik zou er ook niet mee gelachen hebben als dat bij mij vorig jaar zou voor gevallen zijn!
ik heb nu domweg mijn wijsheidstanden moeten laten trekken! iets waar je maar 3 dagen van zou moeten afzien! en normaal was die operatie vorig jaar al gebeurd maar dat was dan een week voor de wettelijke trouw van mijn schoonbroer geweest ( zijn in dichte kring getrouwd voor de wet en in september doen ze het voor de kerk aansluitend met het feest, omwille van een zwangerschap) ik heb toen gezegd van nee sorry dat gebeurt dan niet en heb het laten uitstellen en al een geluk heb er 3 weken van afgezien ze hadden mij serieus toegetakeld aan 1 tand! dus je ziet maar dit was een kleine ingreep en routine klus! ik zou toch echt vragen voor uitstel op een weekje zal het toch niet steken zeker! als uw schoonmoeder een beetje begripvol is dan zou ze dat toch moeten beseffen dat dit niet kan!
veel succes ermee en laat je niet doen!
grtjs jessie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...