Nu Online
Momenteel zijn er 325 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

een vraagje ivm getuigen

16-3-2011 12:21:09
Beste bruidjes,

Zijn er nog mensen die met 4 getuigen trouwen? Wij trouwen enkel voor het stadhuis en niet voor de kerk, dus wij hadden eigenlijk graag elk 1 getuige van ons eigen familie gekozen en elk 1 getuige van onze schoonfamilie. Lijkt jullie dat wat of is dat totaal overdreven?
Ik kies zowiezo voor mijn zus, maar wil eigenlijk graag ook mijn schoonzus erbij. Mijn vriend heeft zijn beste vriend en tevens neef gevraagd, maar hij komt wel heel goed overeen met mijn neef, en die heeft al heel veel voor ons gedaan tijdens onze bouw.
Wat denken jullie en hoe doen jullie dat?

Sylvia
15-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 708

Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik16-3-2011 12:22:51

Wij trouwen ook enkel voor de wet en hebben beiden 2 getuigen, dus totaal ook 4. Als deze mensen veel voor jullie betekenen, dan zie ik geen reden waarom ze niet alle vier te nemen.

Suzanne
5-8-2011
 Meld misbruik16-3-2011 12:30:15

Wij hebben er 3. Ik heb mijn twee beste vriendinnen (kon niet kiezen) en mijn vriend een hele goede vriendin van ons.

Els
24-9-2011
 Meld misbruik16-3-2011 12:31:59

Zelfde verhaal hier...ook enkel voor de wet en 4 getuigen!!

marjan
16-7-2011
 Meld misbruik16-3-2011 12:43:36

wij ook enkel voor de wet en ook 4 getuigen..Ik mijn zus en vriendin, mijn vriend heeft zijn 2 beste vrienden gekozen...

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik16-3-2011 12:50:19

Wij trouwen voor de wet en geven een viering.
Ik heb gekozen voor mijn oudste zus als getuige (Oudste zus had middelste zus - middelste zus had mij - ik heb oudste zus .. rondje gesloten!)
Mijn vriend heeft gekozen voor een vriend, tot voor een paar maanden was het zijn beste vriend, ze zagen elkaar 2 keer per dag (1 keer op het werk en 1 keer op de fitness). Nu is die vriend veranderd van fitnessclub en zien ze elkaar alleen nog op het werk.. Maar daar gaat hij nu ook stoppen (eind deze week) en ik heb al tegen Wouter gezegd, dat hij hem nu helemaal niet meer zal zien (Ze komen nooit uit hun eigen langs en als wij bellen voor af te spreken hebben ze het altijd te druk). Ik had liever gehad dat hij iemand had genomen die we vaker zagen (zijn broer doen we er absoluut geen plezier mee, integendeel!), hij heeft 3 (bijna)schoonbroers en 1 stiefbroer en 1 stief-schoonbroer...
Ook doet zijn getuige het minste voor de vrijgezelle, de vragen naar mij toe komen altijd van iemand anders als van de "eigenlijke organisator"

Duss.. als je alle 2 één getuige pakt, denk dan goed na voor je het vraagt!

Annelies
6-8-2011
 Meld misbruik16-3-2011 12:55:53

Wij trouwen voor de wet en voor de kerk en hebben ook elk 2 getuigen.

Kim
11-6-2011
 Meld misbruik16-3-2011 13:08:30

Idem hier, wij trouwen ook voor de wet en de kerk, en ik heb mijn 2nichten gevraagd ( ik heb geen broers of zussen en ben met hen opgegroeid) en mijn verloofde heeft 2 vrienden gevraagd.

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik16-3-2011 13:31:46

Wij trouwen voor de wet en de kerk, en hebben elk twee getuigen (1 familielid + 1 vriend/vriendin elk) :-)

maria

Meld misbruik16-3-2011 13:46:00

Raar, dat er hier reacties zijn die ieder 2 getuigen hebben als ze enkel voor de wet huwen, mijn zoon die is in Lint gehuwd en die wou ook twee getuigen voor hem en zijn vrouw nam één getuige voor haar , maar daar werd gewoon gezegd dat dat niet kon !! ze konden beiden ieder één getuige nemen. zou dat dus ook al verschillen van streek tot streek??

Joke
21-5-2011
 Meld misbruik16-3-2011 15:46:22

@maria: ik dacht dat deze wet over heel België van kracht was maar pas van 1 juni 2010. Misschien is uw zoon vroeger gehuwd.

Samira
2-9-2011
 Meld misbruik16-3-2011 17:57:19

Jup hier ook!
Ik heb mijn zus en beste vriendin gevraagd en mijn aanstaande zijn 2 beste vrienden.

Groeten

Nelly
10-9-2011
 Meld misbruik16-3-2011 18:23:12

Wij trouwen voor de wet en nadien een vrijzinnige viering en hebben ook gekozen voor 4 getuigen, elk iemand van de familie en de beste vriend(in). Vond dat eigenlijk wel belangrijk, voor mij zijn beide groepen heel belangrijk zowel familie als vrienden en wou die graag vertegenwoordigd hebben... De meesten kijken raar op als ik dat vertel, maar blijkbaar komt het toch wel vaker voor dan gedacht

Odile
7-5-2011
 Meld misbruik17-3-2011 14:01:03

Wij hebben voor de wet 3 getuigen (hij zijn beste vriend, ik mijn beste vriend en samen hebben we mijn broer omdat die ons aan elkaar heeft voorgesteld) en voor de kerk is mijn zoon ook getuige voor Lief. Wettelijk gezien mocht hij niet getuigen omdat hij net geen 18 is als we trouwen (en dispensatie was niet mogelijk) maar voor ons kerkelijk huwelijk maakt dat niet uit, dus wil Lief hem erbij als zijn getuige.

jill
30-6-2012
 Meld misbruik5-4-2011 12:35:49

Hier ook 4 getuigen, ik mijn 2 broers, mijn verloofde zijn beste vriend en tante.

@maria, ik heb op de gemeente een papier meegekregen waar effectief opstaat dat er 4 getuigen mogen zijn.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...