Nu Online
Momenteel zijn er 329 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Problemen zus - getuige... HELP

17-3-2011 16:38:38
Hey Dames!

Ik loop al maanden met een probleem waar ik niet meer omheen kan!

Ik heb maar 1 zus, ze is ouder en we zijn altijd supergoed overeen gekomen! Toen mijn vriend en ik onze verloving wouden aankondigen aan mijn ouders, wisten die het al... mijn zus had het hele gebeuren een beetje verpest... ze had tussen de soep en de patatten gezegd: "ahja, u dochter is verloofd!" (mijn zus woont nog thuis en is mijn getuige)

Ze wist het voor iedereen omdat mijn vriend haar op de hoogte had gebracht... we gingen naar parijs, zijn daar verloofd en kwamen terug in ons appartement met op tafel champagne met twee glazen (die had mijn zus klaargelegd), dus ze wist het.... maar wie is zij om dat voor ons te zeggen.... bon ik heb er helemaal geen miserie over gemaakt

Sinds een tijdje: eind december.... nu de plannen serieuzer beginnen te worden en alles moet geregeld worden doet mijn zus heel raar.... in december - januari, was dat gewoon een beetje denigrerend doen tegenover mij... ze is altijd al zo geweest.... zij is altijd in alles beter geweest, was altijd de beste in alles... ik vind dat niet erg, daarom ben ik niet wie ik ben!

Nuja, sinds een tijdje wordt het alleen maar erger en erger. Mijn zus woont nog thuis en vroeger toen ik naar mijn ouders ging, dan was zij daar altijd, hadden wij superleuke gesprekken en dat was superleuk! Sinds februari zorgt ze er altijd voor dat ze niet thuis is wanneer ik naar mijn ouders ga!
We werken beide in Brussel en namen vaak samen de trein... sinds eind december heeft ze nooit meer dezelfde trein genomen!
We hebben gemeenschappelijke vrienden en die stuurden onlangs naar haar: "geen zin om eens samen te gaan eten", ze antwoorde: "dat zie ik zitten, wij 4 alleen, gezellig" met de bedoeling: "nodig mijn zus niet uit, of ik kom niet"

Ik vraag haar al maanden wat er aan de hand is... ik probeer haar te zien, maar ze ontloopt me altijd, ik mail haar -- ze antwoord niet, ik bel haar -- ze antwoord niet, ik stuur berichtjes naar haar vriend om hem te vragen dat ze mij antwoord -- 3 dagen erna krijg ik antwoord van mij zus... heel simpel... helemaal geen uitleg, enkel, ik heb het druk opt werk!

Zaterdag was voor mij de laatste druppel. Het was een verjaardagsfeestje van een gemeenschappelijk vriend en tot mijn grote verbazing was ze daar.... ze heeft me de hele avond genegeerd!

Ze is mijn getuigen en ik begin eraan te twijfelen of ik wel de juiste getuige heb gekozen!
Ik heb er zoveel verdriet in, ik vraag me echt af wat ik heb misdaan!
Als mijn zus zou trouwen, dan zou ik zo gelukkig zijn voor haar, dan zou ik haar helpen met de voorbereidingen ...

Dankje dames dat jullie dit hebben gelezen... ik weet het, jullie hebben je eigen problemen, maar ik moest het toch even kwijt!
Ik mis gewoon mijn zus!

Liselotte
25-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 902

Elsie
28-10-2011
 Meld misbruik17-3-2011 16:42:21

Oei, das raar gedrag toch?
Voelt ze zich voorbij gestoken of zo, omdat zij de oudste is en zij misschien eerst wou trouwen? Heel jammer dat ze het niet gewoon zegt, dan kunnen jullie het tenminste uitpraten of kun je toch begrip hebben voor haar gedrag!
Ik zou ook twijfelen of ze nog getuige kan zijn of niet... Een getuige is toch iemand die je 300% steunt, die geïnteresseerd is, blij is voor jou!

Veel sterkte alleszins!

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik17-3-2011 16:44:37

Dit klinkt als een typisch jaloezie-verhaal... je zus ziet haar jongere kleine zusje trouwen, terwijl zij nog thuis woont... Ik kan er compleet naast zitten, maar ik denk toch dat dat zo'n beetje de basis zal zijn... (ben je trouwens zeker dat je zus niet op dit forum zit? want dat zou nogal genant kunnen worden)

Het is niet gemakkelijk dat ze je steeds ontwijkt, maar ik denk dat een verhelderend gesprek de beste oplossing kan zijn? misschien er met je moeder eens over praten? en dat jullie moeder regelt dat jullie met z'n drieën eens samenzitten? Je kan dan nog, samen met je zus, beslissen hoe het met het "getuige-zijn" zit...

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik17-3-2011 16:45:00

Maar meid toch, die is stikjaloers ... Omdat zij niet eerder getrouwd is dan jou. Je zegt het zelf, "ze wil altijd de betere zijn". Dat is haar nu niet gelukt

Erg spijtig maar ik vrees dat je ofwel zelf eens haar hardhandig zal moeten aanpakken en gewoon bij je ouders langsgaan zonder dat zij het weet en haar gewoon verplichten van te zeggen wat er mis is, want dat het voor u niet meer gaat, zo dicht bij het huwelijk. Je hebt al stress genoeg, je kan best haar hulp enz gebruiken, daarom dat ze ook uw getuige is ...

Dus ik veronderstel dat er ook nog geen vrijgezellenfeest georganiseerd werd? Dat begint toch ook tijd te worden enz. Allemaal hààr taken!

Komaan, kop op !!

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik17-3-2011 16:51:44

Dat is echt rot he meid! heb ook zoiets voor met mijn zus, die is ouder en vorig jaar getrouwd. We hebben wat strubbelingen gehad (wel, grote strubbelingen), maar kwamen al enkele jaren terug beter overeen. Sinds zij verloofd was 1,5 jaar geleden zijn we nog closer geworden en deed ik echt alle som mijn interesse te tonen, ging met haar mee voor 20 min naar de naaister (is voor mij een uur enkele rit heen, nog eens een uur terug), en allemaal met de glimlach en echt met veel plezier.

Nu ik verloofd ben... is het wat anders. Toen we net verloofd waren wist mijn papa het alm (mijn verloofde had het the old fashioned way aan mn papa gevraagd en die had niet kunnen zwijgen tegen mijn mama :D) maar mijn zus wist van niks. Toen we het vertelden zei ze: ahja, dat dacht ik al wel, dat zag je van mijlenver aankomen. Euh, nee, we hadden het er nog nooit concreet over gehad en kwam voor mij als een complete (heel leuke) verrassing! Dus dat was al niet zo'n toffe reactie. En sindsdien, zoals ik al eerder op dit forum heb uitgestort, is ze niet enthousiast over de voorbereidingen, vindt ze het belachelijk dat we er al mee bezig zijn, is het veel te vroeg om vanalles vast te leggen,.... Alles wat ik vertel, wordt veroordeeld omdat zij het anders heeft aangepakt en volgens haar is dat de enige goeie manier.

Mijn zus is ook mijn gegtuige, en ik heb serieus getwijfeld tss mijn beste vriendin en mn zus als getuige. Dan toch de zus gekozen, ik was het ook bij haar en het is familie, maar.... mijn beste vriendin is 100x geinteresseerder, enthousiaster en betrokkener dan mijn eigen zus! Ik heb het haar dan gezegd, zij werd gewoon kwaad en zij dat ik dat allemaal in mijn kop had gestoken en dat er niks van waar was....

Ik hoop dus ook dat dit nog verandert, want dit is echt niet leuk, dus ik begrijp je vollédig! Jezelf oppeppen, proberen je ouders in te schakelen anders? en zien dat je te weten komt wat er scheelt he, al ga je thuis kamperen tot je ze te pakken krijgt :-)

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik17-3-2011 16:52:04

Ik had ook een jaloeze oudere zus omdat ik eerst trouwde (zij is wel 3 maanden na mij getrouwd want ja als ik trouwde moest zij dat natuurlijk ook doen). En mijn schoonzus was ook jaloers en begon constant de aandacht naar zich toe te trekken. Wat is dat toch met die zussen. Ik vind het echt jammer voor jou.

Het enige dat ik zou kunnen voorstellen is dat je je mama inzet als 'bemiddelaar'. Probeer bij haar eens te polsen wat het probleem bij je zus is en hoop dat zij je zus even kan houden als jij toekomt en dat jullie erover kunnen praten.

Ik hoop dat alles goed komt want ruzie op de trouw is het laatste wat je die dag wil.

Groetjes,
Laura

Sylvie
8-7-2011
 Meld misbruik17-3-2011 16:56:05

Haar zeker proberen te strikken voor een gesprek! Het is heel belangrijk dat dat uitgepraat is voor jullie huwelijk.
In het begin dat ik met mijn vriend samen was, heeft mijn vriendin zich ook heel raar gedragen. Echt abnormaal. Bleek ook dat ze jaloers was dat zij niemand had en haar heel onzeker voelde. We hebben het gelukkig kunnen uitpraten. Ze bedoelde het helemaal niet slecht hoor en het is een superlieve. Maar sommige gevoelens kunnen een mens overhoop halen.
Ik zou nog niet beginnen twijfelen of ze een goede getuige is hoor. Aangezien je haar toen zeker als getuige wou, zal zij daar waarschijnlijk wel de beste persoon voor zijn. Ik vind niet dat een getuige per sé het meest moet helpen met je huwelijksvoorbereidingen en zo. Maar interesse tonen natuurlijk wel!

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik17-3-2011 17:09:45

Das niet leuk natuurlijk...
Van je zus, en zeker als ze ook je getuige is, verwacht je natuurlijk heel veel steun....

Ik vermoed ook wel dat ze een beetje jaloers is...
Misschien een smet de mama babbelen, die weet misschien al wat meer of kan er makkelijker nar polsen.

Ik heb zelf niet voor zus of broer gekozen, aangezien ik het niet eerlijk zou vinden dat wel mijn zus, maar niet mijn broer of andrsom mijn getuige zou zijn.
Mijn vriend en ik hebben twee vrienden gekozen die ons kennen van bij het begin van onze relatie en waarmee we nog steeds heel goed contact hebben.

Mijn zus heeft wel wat zitten zagen en wil absoluut ook vanalles doen voor mij dus nu wordt ze samen met haar vriendin mijn bruidsmeisje/ceremoniemeester en daar is ze enorm blij mee.
Mijn broer wil liever niet te veel doen, hij vindt het allemaal best zo. Typisch mannen hé...

Groetjes,
Celesta

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik17-3-2011 17:25:58

Pfff, zo jaloers...

Als ik dit probleem had, zou ik mijn zus gewoon eens vlakaf vragen "Wil je mijn getuige nog wel zijn want de laatste tijd kan ik echt niks goed voor je doen?!"
Misschien komt er dan uit wat er haar dwars zit?

Veel succes in elke geval!

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik17-3-2011 20:46:57

Dankjewel Dames!

Ik voel me al stukken beter...
Eerlijk gezegd denk ik ook dat ze jaloers is, maar ik kan er niet echt bij... ik zou superblij zijn als zij zou trouwen!

Maarja, ik ga er eens met mijn mama over praten... in de hoop dat zij binnendringt en dat mijn zus nog van gedacht kan veranderen!

Stephanie

Meld misbruik18-3-2011 0:03:12

Dat is wel echt niet leuk. Gewoon recht op de man af vragen, en aandringen! Je hebt recht op een antwoord! Hopelijk komt het nog dik in orde tussen jullie voor de trouw!

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik18-3-2011 9:19:00

Dat is écht wel niet leuk, hé, zoiets kan de hele voorbereidingen verpesten... Maar idd, zal veel met jaloezie te maken hebben. Ik denk mocht mijn zus lastig doen (wat ze niet doet, au contraire!!), zou ik ook via mijn mama proberen. Vermits je zus nog thuis woont, zal je mama wel wat invloed hebben...

nele
1-7-2011
 Meld misbruik18-3-2011 20:34:11

Ik hoop dat het uitgepraat geraakt en dat je zus toch blij kan zijn voor jou. Ik weet nog toen mijn zus vertelde dat ze ging trouwen ... ik ben gewoon beginnen wenen ... zo blij was ik voor haar! Morgen mag ik haar vertellen dat het nu mijn beurt is en ik weet nu al dat ze even blij gaat zijn als ik toen.
Praat met je zus, zet je mama in als bemiddelaar en laat haar (en niemand anders) jou dag verpesten.
Veel succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...