Nu Online
Momenteel zijn er 432 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Help, geen geld!!!

17-3-2011 17:36:07
We gaan eindelijk trouwen! Yay, maaar...

We hebben weinig geld om uit te geven. We zijn niet arm hoor, komen goed rond maar hebben geen spaarcentjes. Helaas. Dus echt een sprookjes huwelijk kunnen wij niet betalen, en dat vind ik niet zo erg, maar willen wel graag iets doen voor ons vrienden en familie.

Heeft er iemand een idee wat we zouden kunnen doen dat weinig geld vraagt?

Hartelijk dank op voorhand!!!

Miriam
24-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1764

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik17-3-2011 17:40:57

Alles hangt natuurlijk af van wat jullie budget dan precies zou zijn...

Je zou een fuif kunnen geven en dan gewoon iedereen enkele bonnetjhes geven voor drank en eventueel een frietkraampje plaatsen en ook daarvoor iedereen een bonnetje geven.

Je kan een bbq houden in de tuin en aan vrienden vragen om groenten te kuisen enzo en het vlees te bakken.

Groetjes,
Celesta

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik17-3-2011 17:48:22

Bedenk ook dat je hoogstwaarschijnlijk van elke gast een cadeautje krijgt.. Een kleine cadeautip op de uitnodiging en je hebt er alweer geld bij!

Sylvie
8-7-2011
 Meld misbruik17-3-2011 17:50:02

Je kan een zaal huren en een receptie geven met hapjes die je vrienden vooraf hebben klaargemaakt en daarna een dansfeestje (Je kan zelfs met een iPod werken of opnieuw familielid of vrienden aanspreken die liedjes uitzoeken).
Ik denk dat het er veel van afhangt of je een beetje op hulp van vrienden en familie kan rekenen, niet financieel daarom, maar wel om de handen uit de mouwen te steken.
Als je een trouwjurk wil, dan kan je er één huren of eens op het forum rondvragen, veel mensen verkopen hun trouwjurk achteraf. Je kan ook naar een outlet gaan, of op zoek gaan naar de goedkopere winkels (Vb: Tati mariage in Frankrijk: trouwjurken voor 200 euro!)
Trouwkostuum kopen in C&A of zo.
Uitnodigingen kan je zelf maken.

Het vraagt natuurlijk wat meer creativiteit, maar ik ben er zeker van dat je er toch iets moois van kan maken.

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik17-3-2011 18:19:12

Wij hebben ook geen spaarcenten hoor, maar kunnen toch ons sprookjes huwelijk in elkaar steken.

De ringen, het kleed, de auto, en feitelijk alle grote bedragen worden in "stukjes" betaald, zodat we dat niet zo hard voelen per maand. Dan lukt dat perfect. Ik heb natuurlijk geen trouwkleed van 1000€ (met alle aanpassingen erop en eraan 650€ betaald), hij heeft zijn kostuum van c&a (150€), we geven voor iedereen sandwichen 's middags en 's avonds is er receptie, geen voorgerecht, bbq en dessertenbuffet.Onze bedankjes zijn zelfgemaakt. Fotograaf is hobbyfotograaf die we goed kennen, de uitnodigingen zijn van vista print...

We krijgen wel een deel terug van de ouders, en we vragen uitsluitend geld als "cadeau". Het grote sleutelwoord in zoiets is TIJD Het zou mij niet gelukt zijn om dit alles in een paar maanden te doen, dus ik ben blij dat ik een jaar en een beetje had ....

heidi

Meld misbruik17-3-2011 20:02:02

Ik regel ook mijn zus haar huwelijk, ik werk enorm met haar budget, ook met weinig geld kan je er iets moois van maken, haar trouwkleed (nieuw) kwam op 100euro, van mij kreeg ze de sluier,handschoenen,tiara en juwelen als geschenk. Ze gebruikt voor in de dag mijn huwelijksschoenen (heb deze amper 2uurtjes gedragen), haar toekomstige heeft een mooie jeans gekocht,met zwarte hemd en paarse das, nog geen 70euro.
De bruidskindjes (waarvan van mezelf 3 kindjes) hebben we besloten elk het kleding voor eigen kind te betalen de sandaaltjes koopt zij.
Ze geeft een dienst in de zaal en gevolgd met receptie en dessertenbuffet (ook door mezelf verzorgd want ik ben traiteur)...
Ik ben van mening dat je volgens elk budget iets kan doen.
www.traiteurdeverleiding.be wij werken ook volgens budget

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik17-3-2011 20:11:31

hei.. wij hebben ook niet zo een groot budget, daar wij vorig jaar kindje kregen en huis gekocht en gerenoveerd hbb..
wij hbb ook budgetvriendelijk gewerkt,
fotograaf is ook iemand die ik ken
parochiezaalke en versieren met goeiekope sllingers enzo (evenmooi effect gaat dat zijn)
ringen waren denk ik het duurste
kleed heb ik in turkse winkel gekocht voor met aanpassingen 170 euro (en echt heel mooi)
kleren van mijn vriend heeft hem in c&a gekocht, met hemd en schoenen is hij nog geen 100 euro kwijt
wij doen voor iedereen wel een bbq met dessertbuffet,
en vragen ook centen als cadeau

zo hebben wij toch ons droomhuwelijk met minder centen maar daarom niet minder mooi, ik denk zoals mijn kleed bvb, vind ik heel mooi zou ik ook gekozen hebben als ik meer budget had, uiteindlelijk draag je het maar ene keer he...

groetjes en succes

Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik17-3-2011 21:01:36

Hey Miriam,
Je kunt een ceremonie doen met Altaarnatief (vrijzinnig). Die vragen niets en steken het volledig in elkaar naar jullie wens. Je kunt dat dan gewoon doen waar je wilt.
Trouwkleed: outlet, internet (vaak ook nieuwe te koop via é-bay), iemand in de familie die kan naaien?
Juwelen, hoeft niet duur te zijn om mooi te zijn. Echte trouwringen kosten gauw €1000 à € 1500, maar wij wisselen geen ringen uit, wel een halsketting (€100, zijn zo van die puzzelstukjes die je kunt doorkraken, zoals je ook van die hartjes hebt, maar dan eens iets anders).
Geen avondfeest, maar receptie voor zeer veel vrienden (die brengen zeker centjes mee).
Voor 2 uur receptie kun je toekomen met 8à 10 hapjes, en steek daar gerust een gefrituurd kippebilletje in en een mini bakje friet. Voor de drank zorg je zelf (auchan?).
Veel rondkijken en vergelijken en niet bang zijn om hulp te vragen aan familie en vrienden.
Vervoer: laat iedereen gewoon zelf rijden, heb ook al gehoord dat een huifkar niet zo duur is. en vooral je kosten spreiden...
Voor bruidsmeisjes heb ik een goeie website gevonden: www.suitsyouwell.com
Schoenen moeten geen echte bruidsschoenen te zijn, gewoon mooie schoenen van de Avance of zo gaan gerust ook.
't Is meer de gezellige sfeer die de dag maakt, en wie je om je heen hebt. Dure dingen maken daarvoor de dag niet leuker.
Bedankjes, zelf maken of laten maken door een creatieveling in de familie.
Uitnodigingen: vistaprint. Heb zelfs vorige week een uitnodiging gezien die het koppel zelf geprint had op een gekleurd blad papier. een mooie foto en mooi tekstje doen ook al veel hartjes smelten.
Veel succes nog.
Groetjes,
Cindy

ann
2-7-2011
 Meld misbruik17-3-2011 22:16:17

hey.....ook wij moeten een beetje budget gericht kijken maar wanneer je lang genoeg zoekt vind je supertoffe dingen en ook voor weinig geld...ik sta er versteld van als ik sommige bedragen zie...terwijl het ook voor veel minder kan...
ik koos een suitekleed als bruidsjurk,is sowieso goedkoper,het is een kleurtje,maar ze hadden deze zelfs in ecru!!in gewone zaken als vôgele en c en a vind je mooie kostuums...ook de bruidskindjes hunkledij kochten we hier .wij vonden in januari heel toevallig eentje in een speciaalzaak van kostuums in solden,we gingen informeren naar prijzen om kostuum te huren en vonden daar plots zijn kostuum...
veel zoeken en rondvragen en je zal zien,ook jouw dagje wordt een droomdag!!!xxx

nele
1-7-2011
 Meld misbruik18-3-2011 20:27:57

Hallo,

wij trouwen op 1 juli en ook wij trouwen met een zeer beperkt budget. We hebben wel spaarcentjes maar die willen we niet allemaal daar aan besteden. We zijn al 12 jaar samen, hebben een huis en 2 kindjes dus nu we eindelijk de stap gaan zetten, moeten we ook alles zelf bekostigen.
Mijn zus en schoonzus gaan de foto's nemen, uitnodigingen maken wij met extrafilm.be, veel keuze en niet duur. We geven geen receptie en doen een uitgebreide bbq, dat komt op 15€ pp en met uitgebreide keuze aan vlees en een uitgebreid groentenbuffet. Dessert maken we zelf en mijn schoonmama en schoonzus hebben al spontaan hulp aangeboden.
We trouwen in de parachiezaal en versiering kopen en maken we zelf (AVA). Voor de kleren gaat mijn vriend in de Zara kijken en ikzelf in een winkeltje hier bij ons.

Je maakt het uiteindelijk zelf zo duur als jij wil ... ik ben er zeker van dat er meer toekomstige bruidjes zoals ons zijn ... Veel succes en geniet van jullie dag!

Groetjes
Nele

Samira
2-9-2011
 Meld misbruik19-3-2011 8:38:16

Hey Miriam,

Ook wij trouwen met een beperkt budget en met een beetje zoeken lukt het allemaal wel.Mijn kleed komt van youniek : 600 euro, juwelen 30 euro, schoenen 65 uitnodigingen van ava : 180 euro. De ringen zijn van titanium en kosten ons in totaal 288 euro ( over 10 jaar vervangen wij ze dan door gouden als het nodig moest zijn). De fotograaf van dienst is een familielid.
Wij hebben geen ceremoniewagen en doen een ietwat eigenzinnig walking dinner voor 80 gasten ( daar gaat ook het meeste budget naartoe)
Het kost meer tijd maar voor mij persoonlijk geeft het me meer voldoening.
Het kan dus echt zonder spaarcentjes hoor!
Groetjes

Miriam
24-9-2011
 Meld misbruik23-3-2011 12:24:17

Dank u iedereen voor jullie tips! Was zeer hulpvol! ;)

We gaan waarschijnlijk een Zeescouts lokaal huren. We kennen iemand die lid is en kunnen het voor een prijsje ons het huren. Nu enkel zien waar ik goedkope slingers en versiering kan kopen....
Nu op zoek naar een jurk! Yay!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...