Joery
29-4-2006
|
7-4-2006 6:55:35
hallo , Wij vragen de mensen van het avonddiner idd ook op de receptie . Groetjes R&J
|
|
marissa
18-8-2006
|
7-4-2006 7:14:20
Wij vragen de mensen van het avonddiner niet op de receptie. Ik denk dat de meeste mensen dat ook te lang en te veel zouden vinden, eerst keiveel hapjes en drank en derna nog een heel diner. Maar de mensen op ons avondfeest worden wel ontvangen met 1 uur receptie met 3 hapjes, dat zit mee in onze menu.
|
|
nathalie
28-7-2006
|
7-4-2006 7:37:58
Hoi Bij ons is het inderdaad normaal dat de mensen van het avondfeest ook al op de receptie komen. mits dat aansluitend na de kerk is, is dit voor de gasten inderdaad wel makkelijker hoeven ze niet eerst nog naar huis! Groetjes nathalie
|
|
kaatje
10-6-2006
|
7-4-2006 7:42:34
Bij ons gaan tantes en nonkels de hele dag mee naar het feest. Zowel broodjeslunch, receptie en avondfeest. Katrien 10 juni 2006
|
|
peggy
13-10-2006
|
7-4-2006 7:44:22
hallo,
de mensen van het avondfeest komen bij ons niet naar de receptie deze gaat door van 16.00 tot 18.00. Voor het avondfeest begint is er nog wel een kleine receptie van een uurtje maar dat is op de meeste plaatsen wel zod denk ik.
groetjes, peggy 13.10.2006
|
|
Skiwi
13-5-2006
|
7-4-2006 8:17:48
Bij ons is het OF receptie OF avondfeest ( met eten) OF dansfeest(met dessertbuffet).
uitereaard blijven mensen van avondfeest wel voor het dansfeest.
enkel de ouders en broers en zussen blijven de hele dag meegaan naar overal.
groetjes Mieke 13/05/06
|
|
Katrien
18-8-2006
|
7-4-2006 8:26:38
Hela, Wij vragen de mensen die naar avondfeest komen ook naar de receptie.
|
|
Lieve
1-9-2006
|
7-4-2006 8:50:36
Hey,
tja, er zal altijd wel reactie komen, wat je ook beslist. Je kan nooit voor iedereen goed doen. Gewoontes zijn enkel interessant als je je er zelf in kan vinden. Ik zou er niet van wakker liggen als ik jou was en het gewoon houden zoals het is. Het is jullie feest, jullie bepalen de regels.
Groetjes, Lieve
|
|
Ellen
22-4-2006
|
7-4-2006 10:24:50
Hallo Lore Nee, dat is zeker niet raar. Mijn vriend heeft 50 nichten en nefen. Wij laten ze ook maar vanaf het avondfeest komen. Er komen altijd reacties. Als je het zo beslist hebt. Hou het dan ook zo. Groetjes Ellen
|
|
ineke
25-3-2006
|
7-4-2006 10:29:11
Hoi Lore,
Bij ons was er ook niemand van het avondfeest op de receptie uitgenodigd. Het avondfeest zelf startte ook wel met een mini receptie, een zes-tal hapjes en een glaasje champagne. Om heel eerlijk te zijn, ik zou de rekening niet graag betalen als je ook nog eens iedereen van het avondfeest bij op de receptie moet vragen. Er was trouwens bij ons ook de nodige tijd tussen het einde van de kerk ( 4 uur ) en begin avondfeest dus die mensen gingen gewoon naar huis. Nie van wakker liggen hoor !!!!
veel succes
|
|
Heidi
24-6-2006
|
7-4-2006 10:52:46
heykes,
wij doen dan geen receptie zoals anderen :( de mensen die je normaal op een receptie vraagt zijn mee uitgenodigd op 't avondfeest met als gevolg...224 gasten.naar mijn mening ietske teveel van het goeie maja schoonouders é....:-/ hier is er al serieus zever geweest omdat wij niet wilden wat men ventje zen ouders wél wilde. om de ruzie niet erger te maken hebben wijdus ook een toegeving gedaan. normaal worden bij ons tantes en nonkels altijd overal mee uitgenodigd maar don't forget!!!! het is jullie dag!
grtjs Heidi
|
|
Ann
20-5-2006
|
7-4-2006 11:45:53
bij ons stelt dat probleem zich niet wij hebben immers maar 1 tante langs elke kant dus ja... Maar wij hebben ze wel uitgenodigd op het avondfeest met een receptie vooraf. Er is ook een 1e receptie voor klanten van mijn toekomstige man, en vrienden van mijn ouders... Je moet wel voor ogen houden dat jij degene bent die kiest wie er naar je avondfeest komt. Laat ze maar zagen en klagen...
Ann 20/5/2006
|
|
Katrien
18-8-2006
|
7-4-2006 11:48:10
Hoe lang duurt de recptie bij jullie? (gasten receptie en avondfeest). Hoeveel hapjes nemen jullie?
|
|
lore
20-5-2006
|
7-4-2006 11:51:27
hey katrien,
de eerste receptie is van 17u30 tot 19u, daarna worden de mensen voor het avondfeest uitgenodigd van 19u30 en is er ook een aparte kleine receptie voor hen. Dus ze zullen zeker ook goed gesoigneerd worden.
lore
|
|
Kathy
8-7-2006
|
7-4-2006 12:03:43
bij ons is er 1 receptie waar zowel de mensen van het avondfeest als diegenen die gewoon naar de receptie komen aanwezig zullen zijn, en als we aan tafel gaan, gaan diegenen van de receptie gewoon naar huis, zo wordt dat bij ons gedaan
|
|
Peggy
23-6-2007
|
7-4-2006 12:45:48
Bij ons wordt er ook 1 receptie gedaan. De mensen die niet naar het avondfeest gevraag dzijn gaan gewoon naar huis. de rest gaat dan aan tafel. Goetjes Peggy 23.06.07 http://www.pieterenpeggy.bruiloftsite.nl
|
|
petra
20-5-2006
|
7-4-2006 12:48:04
Ja, wij doen dit wel. Alle nonkels en tantes komen zowel op de rceptie als het avondfeest. Het zijn er héél wat...
|
|
petra
20-5-2006
|
7-4-2006 12:49:31
Sorry effe vergeten, onze receptie duurt van 17u tot 19u, 2 uur dus. We nemen 2 koude en 2 warme hapjes.
|
|
Vicky
9-9-2006
|
7-4-2006 13:19:21
Bij ons is enkel de suite een hele dag uitgenodigd, al de rest is OF receptie OF avondfeest. Ge kunt zo blijven betalen anders hé.
Groetjes
Vicky 09.09.06
|
|
I.
17-6-2006
|
7-4-2006 13:47:38
Ik sluit me aan bij Vicky: bij ons is het OF het één OF het andere. Met een eerste receptie voor 150 personen en een avondfeest voor 250 personen wordt dat anders wel een dure grap ! Trouwens, bij de meeste menu's is er voor het avondfeest toch steeds een korte recepie voorzien of niet ? Ik denk dat dat ook de meest voorkomende gang van zaken is. Anders zouden ze die extra (weliswaar kortere) receptie toch niet voorzien ?
In alle geval: ik zou in jouw plaats niet terugkomen op je beslissing !
Groetjes, Isabelle
|
|
Eva
2-6-2006
|
7-4-2006 13:48:45
Hallo dames,
Bij ons komen de tantes en nonkels en neven en nichten alleen op de receptie en niet op het avondfeest. Wij hebben daar totaal geen contact mee en had dan ook geen zin om (sorry dat ik het zo zeg) voor die mensen te betalen op het avondfeest.
Wij hebben dus eerst een receptie van 1,5u en daarna komen de gasten van het avondfeest die ook eerst een receptie krijgen en daarna het diner.
Groetjes, Eva
|
|
Nele
22-7-2006
|
7-4-2006 16:50:05
Hoi, bij ons is iedereen welkom op de receptie, dus ook de genodigden voor het avondfeest. Ik vind het wel ee vreemde reactie van die mensen. Mocht het nu omgekeerd zijn geweest, dat ze niet voor het avondfeest waren gevraagd, dan had ik er misschien enigszins in kunnen komen, maar omgekeerd? Raar... Nuja, t is een keuze die jullie maken, je moet daar niet mee inzitten. 't is jullie feest he!
Ivm de hapjes: de receptie hebben we laten doen door mensen die we kennen, dus we moeten de hapjes niet echt tellen! :) Wij kozen voor een eenvoudige formule zodat we veel mensen konden uitnodigen. Tja, familie alleen is al 100 man ...
|
|
Debra
11-8-2006
|
7-4-2006 17:45:05
Hoi,
Bij ons is er een kleine receptie van ongeveer 1 uur voor het avondfeest. Wij zijn het zo gewoon van eerst de mensen te ontvangen bij een receptie en dan pas het avondfeest te laten beginnen maar elk doet daarvan wat hij wil! Vind wel raar dat ze daarover zitten te muggeziften! Moest het anders geweest zijn hadden ze reden tot klagen maar nu toch niet! Niet van aan trekken! Het is jullie feest en als jullie het zo willen dan moeten ze zich er maar bij neerleggen en als ze dat niet kunnen dan moeten ze maar niet komen. Sorry ik ben daar wel redelijk radicaal in!
Debra 11/08/06
|
|
sarah
15-7-2006
|
8-4-2006 12:41:56
hallo! bij ons zijn nonkels en tantes op het avondfeest uitgenodigd.ik ken daar zelfs de helft niet van,maar langs mijn vriends zijde gaat dat zo.Wij doen eerst ook een receptie van 1,5 uur.dan kleine receptie voor het avondfeest + feest.Ik vind dit ook wel een flauwe reactie.de mensen mogen blij zijn dat ze uitgenodigd worden!!!Zo een feest kost al geld genoeg!!!!Probeer het je niet aan te trekken,je kan nooit voor iedereen goed doen.Succes nog!!!
|
|
An
13-8-2005
|
8-4-2006 18:55:11
Hoi Lore, Ik zou me niet te veel aantrekken van die reacties. Wat een ondankbare reactie trouwens. Jullie moeten doen wat en hoe jullie het willen. Bij ons waren tantes en nonkels ook alleen op het avondfeest (met daarvoor een korte receptie) uitgenodigd. De receptie was voor vrienden en kennissen van de ouders. Bij mijn broer waren tantes en nonkels wel de hele dag erbij, dus zowel de receptie in de namiddag als het avondfeest. Groetjes en veel succes! An 13-08-05
|
|
Marjolijn
9-9-2006
|
9-4-2006 12:20:08
Hallo,
Bij één kant van de familie is het de gewoonte dat na de kerkelijke viering tantes en nonkels worden uitgenodigd op de receptie. Tegen een uur of zes gaan bruid en bruidegom dan avondeten met deze tantes en nonkels en natuurlijk ook ouders, zussen en broers. Rond een uur of acht worden dan vrienden, neven en nichten,... erbij gevraagd op het drinkfeest (met tussendoor sandwiches en een stuk taart).
Aan de andere kant van de familie is het de gewoonte dat nonkels en tantes naar de receptie komen na de kerkelijke viering maar dat daarna de hele familie (tantes en nonkels, neven en nichten)op het avondfeest komen (iedereen krijgt dus een volledige warme maaltijd).
Wij hebben eigenlijk niet naar deze tradities gekeken en vooral gekozen voor wat wij tof vinden. Daarom doen wij geen receptie. (Wij trouwen ook niet voor de kerk.) Iedereen die wij uitnodigen op ons trouwfeest komt op hetzelfde tijdstip (behalve natuurlijk ouders, zussen en broers), namelijk om 19.00u. Er wordt hen dan iets te drinken aangeboden terwijl wij de gasten ontvangen en dan wordt er zo snel mogelijk aan tafel gegaan. Wij hebben voor een barbecue gekozen omdat wij dit tof vinden en omdat wij niet graag lang aan tafel zitten. We hopen dan ook rond 22.00u aan de openingsdans te kunnen beginnen. Rond middernacht wordt er dan nog ijstaart geserveerd.
Ik denk dus vooral dat je moet doen wat je graag doet. Er gaan sowieso altijd wel reacties komen.
groetjes,
marjolijn
|
|