TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Liselotte
25-6-2011
|
18-3-2011 8:12:31
Hey!
Mijn neef is ergens in Frankrijk in een Kasteel getrouwd.... vraag mij niet waar, want ik weet het niet meer!
Zijn trouw duurde eigenlijk 3 dagen... de eerste dag was het kennismaking met bowling, de tweede dag was de trouw en de derde dag was het brunch!
Het enige wat de genodigden moesten regelen was hun overnachting, en die moesten ze ook betalen... niet dat we daar een probleem van hebben gemaakt... we vonden dat maar normaal :)!
Ik weet niet hoeveel hij heeft betaald, maar ik denk dat het een fortuin was! Beetje weggesmeten geld als je het mij vraagt.... maar wel een huwelijk om nooit te vergeten!!!
|
|
Heidi
7-7-2012
|
18-3-2011 8:46:52
Bedoel je dat je een all-in concept zoekt in België?
Ik ben gisteren naar een feestzaal geweest; Hof Ter Velden te Baasrode (Dendermonde) en zij hebben een all-in formule
- 1e receptie met schuimwijn en hapjes (6 pp. en je mag 8 versch. hapjes kiezen) aan 16 euro pp.
- 2e receptie (zelfde concept als 1e), voorgerechtenbuffet+soep, hoofdgerechtenbuffet en dessertbuffet aan 72,00 euro per persoon met alle dranken inbegrepen tot 5u. Na 5u betaal je per consumptie.
- genodigden dessertbuffet met ontvangst met schuimwijn, 4 hapjes pp. en drank tot 5u smorgens aan 30 euro pp.
Hopelijk brengt dit wat duidelijkheid !
|
|
Evelien
1-9-2012
|
18-3-2011 12:57:40
Heyhey,
Ik denk persoonlijk dat de meeste feestzalen in België een all-in concept aanbieden hoor... Je moet maar eens googlen. Het is net als je alles zelf wil regelen (en dus geen all-in wil) dat het moeilijk wordt ;-).
Groetjes!
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
18-3-2011 13:38:01
Oesje Joke, ik heb het helemaal mislezen :)!
Zoals Evelien zegt, de meeste zalen werken met all-in concept... maar dan gewoon eten en drinken... Ik denk dat de meeste zalen wel eens willen dat je langskomt... maar je kan natuurlijk altijd eens een citytripje naar Belgie doen en alles in 1 weekend proberen regelen.
Voor de muziek, meestal raden ze een dj aan, maar je moet dan wel met die persoon zelf contact opnemen.
De fotograaf gebeurd meestal via mail, het bruidsboeket kan de week ervoor eigenlijk nog besteld worden, ...
Het is zeker haalbaar om alles via het buitenland te regelen! :)
|
|
Kelly
11-7-2011
|
18-3-2011 18:42:48
Hey Joke
Wij wonen ook in het buitenland, Frankrijk, en trouwen ook in België.
Je kan gerust jullie trouw vanuit het buitenland regelen. Alleen moet je een beetje vroeger beginnen met alles te regelen.
Normaal gezien is het geen probleem om een feestzaal met een all-in concept te vinden. Wij betalen 75 eur per persoon.
De rest, videograaf, fotograaf, uitnodigingen kan je via internet regelen. Gewoon vragen of ze voorbeelden kunnen opsturen en dan je keuze maken.
Trouwjurk ben ik wel gaan kiezen en passen in België, 2 de pasbeurt gebeurt 1.5maand voor trouw, dus dan ga ik een weekendje naar België, want Frankrijk is natuurlijk niet zo ver.
Het enige wat moeilijk was om te regelen, was kerkelijke trouw, want de pastoor vraagt namelijk dat je enkele keren bij hem op bezoek komt om alles te bespreken, zoals het misboekje. Gelukkig hebben we hierin geluk. Jonge pastoor, die met internet kan werken, dus gewoon misboekje doorgestuurd, en was meteen goedgekeurd.
Hiernaast vroeg hij wel nog om enkele sessies te volgen, wat wij dus niet kunnen, omdat we beiden een vaste job hebben. Dus dat zorgde wel voor enkele problemen.
Bij de gemeente of stadhuis, moeten jullie ook wel persoonlijk langsgaan, want er moeten bepaalde documenten getekend worden, en volgens mij, gaan ze dit niet gewoon opsturen.
Hopelijk heb ik je een beetje verder geholpen.
Vele groetjes vanuit France
|
|
Kelly
11-7-2011
|
18-3-2011 18:44:52
Ik zie nu juist dat jullie deze zomer trouwen,
Dus ik zou zeker niet te lang wachten met het reserveren van een zaal. Wij hadden de onze al 2 jaar op voorhand vastgelegd.
En zeker de zalen met eigen traiteur zijn snel volboekt en zeker de periode wanneer jullie trouwen, juli-augustus
|
|
ilse
|
18-3-2011 23:37:04
Hallo, wij hebben het eerste deel ook vanuit Frankrijk geregeld omdat we daar wonen en eerlijk gezegd ging dat heel vlot. Door de situatie uit te leggen heb ik ook veel langer een optie kunnen nemen op de zaal tot ik hem kon gaan bekijken. Ik ben ook pas in januari begonnen, om begin oktober te trouwen. Dus gewoon mailen en de situatie uitleggen, het lukt zeker en vast.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|