Terug naar overzicht
Bellenblazers? Bij ons was dat met de wettelijke trouw en was echt plezant en gaf mooie foto's :-)
Hey Aurelie,Ik had de indruk dat ze er in Kortrijk echt hun werk van maken om u niet als een nummer te behandelen en er de tijd voor te nemen (hoewel er in ons geval nog twee koppels voor waren). Wij hebben zelfs een cadeautje gekregen. Er is voldoende plaats om 25 mensen te laten zitten. Denk dat 40 zitplaatsen het maximum is. Parking = op tijd vertrekken, normaal moet je toch een aantal auto's kwijt geraken in de Rijselstraat en voor de Sint-Michielskerk. Geen idee of liedjes kunnen, maar ik vermoed van wel. Raad aan om contact op te nemen met de burgerlijke stand. Idem voor het strooien van rijst of rozenblaadjes.(Rijst geeft geen plekken, kun je gemakkelijk uit uw kapsel prutsen, van mij zat er rijst tot in mijn ondergoed, dat is ambetant, dat stekt en jeukt.)
Bellenblaas in inderdaad een leuk idee en geeft ook geen vlekken op de kleding. Leuke bellenblaasflesjes kan je vinden op trouwartikelen.nl
Je kan ook confetti shooters uitdelen. De confetti's zijn eigenlijk repen van zo'n glinsterende folie. Plakt nergens in, maakt geen vlekken, makkelijk op te ruimen en vooral, het geeft prachtige foto's. Je hebt ook shooters die gekleurde hartjes "schieten", heel leuk voor een huwelijk. http://www.lightgimmicks.nl/produkten.confetti_shooters.html
Hey Aurelia, wij trouwen 2 weken na jullie ook in Kortrijk. Ben ook benieuwd wat het zal geven. Zolang alles niet aan de lopende band gebeurt, zit het wel goed denk ik. We hebben alleszins al een mooi stadhuis, wat ook een pluspunt is! ivm de rozenblaadjes: op de foto's van een collega zag het er alleszins heel leuk en niet te druk uit... groetjes
hoi! wij zijn recent in Kortrijk getrouwd en we waren echt zo positief verrast! twas heel persoonlijk, de ambtenaar van de burgerlijke stand zei ook letterlijk dat hij er iets tof van wou maken en daar slaagde hij ook in! Twas iemand waar je echt aan zag dat hij het graag deed en er plezier in heeft! de zaal is zeker groot genoeg!wij hadden wel het voordeel dat we de enige die dag waren dus wij hadden zeker geen 'nummergevoel'
Hey, voor de parking wel rekening houden dat het nog foor is in Kortrijk. Weet niet welk uur je trouwt? in de voormiddag zou dat niet te veel problemen mogen geven. In de namiddag wel drukte natuurlijk, dus goed op tijd vertrekken dat je niet te veel tussen het volk moet rijden..Wij trouwen twee weken voor jou in Kortrijk, dus het begin van de foor, maar smorgens dus familie in de ondergrondse aan het schouwburgplein, want rekenen aan de sint-michielskerk daar zou ik niet op wagen. Heb twee jaar geleden getuige mogen zijn op de trouw van mijn vriendin in Kortrijk en ze behandelen je zeker niet als nummer. Het is redelijk vlug gedaan, maar ze proberen er toch een verhaaltje ofzoiets tussen te steken. En ze heeft doen een mooi peper en zoutvatje gekregen met magneten er in en het logo van de stad. In verband met die parkeerkaarten, sturen ze dat op of moet je dit afhalen? was dit eigenlijk vergeten te vragen, hij had het gezegd dat we er een paar kregen maar vergeten te vragen of we er om moesten of ze deze opstuurden.. Groetjes van een mede-Kortrijk-bruid!
Oeps mis!De foor zou al gedaan moeten zijn! Even mis geteld!Ps: voor te gooienrijst maakt geen vlekken enkel ambetant gevoelbellenblazersen ik heb ook al een trouw gezien waar ze zo van die slingers voor carnaval waar je zo moet inblazen.. maar dat waren dan witte met hartjes erop.. was wel mooi maar geen idee waar je dit zou kunnen vinden. Groetjes,Mieke
Wij zijn bijna 3 weken geleden getrouwd in Kortrijk ! Het viel heel goed mee, schepen (Alain Cnudde) nam zijn tijd. Je voelde dat het wel voorbereid was en dat hij wel altijd hetzelfde zegt, maar toch kwam het natuurlijk over. Er waren nog koppels voor ons, wij waren de laatste en het was ongeveer 20 minuten in vertraging. Maar voor de rest is alles vlotjes verlopen. In de trouwzaal kunnen redelijk veel mensen zitten. Bij het buitenkomen schoten mijn collega's met zo'n papieren hartjes uit zo'n buizen. Wel leuk, je hoorde een korte kleine knal en dan allemaal roze en rode papieren hartjes. Succes !