Terug naar overzicht
Hey, Ik ga de omslagen gewoon aan mijn vader geven, die houdt ze bij. Ik heb verhalen gehoord dat er dus inderdaad mensen zijn die naar huwelijken gaan om de enveloppendoos te stelen, vandaar. Ik weet niet of het waar is, maar ik neem het zekere voor het onzekere. Verder zie ik hier vaker de vraag verschijnen dat men niet weet waar kijken voor een huwelijksring, noem me dom maar ik dacht dat je daarvoor altijd naar een juwelier moest, of zijn er nog andere/betere opties? Zijn de verschillen tussen de juweliers dan zo groot? groetjes en succes!
Voor je ring kan ik je niet meteen een ideetje geven, onze ringen komen namelijk uit de verenigde staten. Wat die enveloppendoos betreft, wij zetten er wel ééntje, maar ik ga die zelf maken. Ik ga ervoor zorgen dat je ze niet kan openen, dat we ze dus moete stukmaken om aan de enveloppen te kunnen. Ik denk niet dat mensen snel met een grote doos naar buiten zullen wandelen als deze goed in het zicht staat, en grabbel uit een doos met en deksel is natuurlijk wel snel gebeurt. Groetjes, Celesta
Wij krijgen een kluis in de zaal, hier dan ze enveloppendoos in verdwijnen nadat we onze gasten hebben ontvangen!
ik ga mijn ringendoos ook zelf maken (pamperdoos van zoontje, mooi turkoise papiertje errond, een gleuf zoals een brievenbus, en fotos erop van mij en mijn toekomstige...) en denk ook niet dat iemand deze doos zomaar naar buiten zou meenemen.. zou nogal opvallen, en bij onze moet je deze ook stuk maken eer je aan de enveloppen kan..
bij een feest waar ik vorig jaar geweest ben stond de enveloppendoos op een tafel achter het bruidspaar en de ouders als ze in de rij staan om proficiat te komen zeggen. De enveloppen werden gewoon afgegeven aan het bruidspaar bij het binnenkomen en zij staken die zelf in de enveloppendoos. zo staat de doos veilig en in de buurt + steek je zelf de enveloppen die je krijgt erin. Nadat iedereen was toegekomen ging de doos in het afgesloten kamertje dat speciaal voor het bruidspaar was ingericht. Voor de ringen is Fede di Oro in Izegem heel gekend.
Wij gebruiken als enveloppendoos een pick-nick-mand. Die gaan we 's middags dan nog eerst gebruiken voor de foto's. Dus het zal wel opvallen als er iemand met die mand gaat gaan lopen ;) Daarna krijgen wij ook een kamertje beschikbaar waar wij alleen de sleutel van hebben om daar alle waardevolle spullen in zetten (incl. de mand)
Bij ons was het net zoals Delphine beschrijft: de enveloppendoos stond achter ons op tafel en wij (= ik dus, aangezien ik eerst in de rij stond) namen de cadeaus aan: enveloppen stopten we zelf in de enveloppendoos en bloemen en geschenkmanden zetten we ernaast op de tafel. Als alle gasten er waren, werd de doos veilig opgeborgen door de zaal. 's Avonds namen we die doos weer mee naar huis.
wij vonden op het internet een enveloppendoos in hout, in de vorm van een koffertje. ze zullen er onze namen opzetten en het thema van onze uitnodigingen overnemen. later kunnen we het gebruiken om souveniers in te steken.. ik kan me niet echt voorstellen dat mijn gasten onze centjes zouden willen stelen.. maar we krijgen ook een kluisje ter beschikking in de zaal.