Nu Online
Momenteel zijn er 201 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kerk of kapelletje?

7-4-2006 10:07:45
Hey, op 26 maart ben ik door mijn vriend in Parijs ten huwelijk gevraagd. We denken eraan om ergens in september 2007 te trouwen en zijn daarom al aan het uitkijken naar een zaal en een kerk.. Wijzelf wonen in Heverlee maar zijn afkomstig uit Merchtem/Meise. Het burgerlijk huwelijk zal dus sowieso in Leuven zijn, maar voor de kerk twijfelen we nog een beetje. Nemen we de kerk van Merchtem die mooi is en waar ik ben opgegroeid maar die ook wel groot is? Of zoeken we in de buurt een klein kapelletje dat intiemer is maar waar we zelf geen echte band mee hebben? Wat hebben jullie gedaan?

Peter
8-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1227

Peter
8-9-2007
 Meld misbruik7-4-2006 10:09:45

Het vorige berichtje komt van mij, Astrid!
Vond het nogal vreemd staan: van Peter, ben dus ingelogd onder mijn vriend zijn naam blijkbaar! ;-)

Ellen
22-4-2006
 Meld misbruik7-4-2006 10:20:03

Hallo Astrid
Ja, dat is inderdaad een moeilijke beslissing. Wij trouwen ook in een grote kerk. Ik ben daar opgegroeid en iedereen kent me daar. Een kappel is natuurlijk heel wat intiemer. Ik zou het in jouw plaats ook niet weten.
Weeg alles goed af.
Groetjes Ellen

Lien
26-5-2006
 Meld misbruik7-4-2006 14:27:09

Hallo Astrid

Ik heb ook een kleiner kerkje genomen. De grote parochiekerk vonden wij niet zo gezellig vandaar ...

Groetjes

lien
26/05/06

Erna

Meld misbruik7-4-2006 22:14:13

Het kerkje van Meise-Oppem is heel intiem kerkje: je kunt er maximaal met een 30 tal mensen in, heel gezellig!

Karline
19-8-2006
 Meld misbruik9-4-2006 8:26:01

Ik wil jullie eerst en vooral proficiat wensen. In de Zoete waters ligt er ook nog een grote kapel. Ik weet wel niet of je daar kan trouwen. Vergeet wel niet als je in een andere kerk/kapel wil trouwen dan in de parochiekerk. Moet je toestemming vragen aan de parochiepriester van jouw parochie.

Astrid
8-9-2007
 Meld misbruik9-4-2006 16:22:15

Bedankt allemaal voor de reacties! Dat we toestemming aan onze eigen priester moesten vragen hadden vrienden ons al verteld. Waar ik nog niet bij stil gestaan had was dat je bovendien ook een priester moet vinden die bereid is buiten zijn eigen parochie(s) de mis te doen. Misschien houden we het dan toch best op de (grote) kerk van ons eigen dorp..

groetjes,
Astrid
08/09/2007

Fieke
7-7-2007
 Meld misbruik12-4-2006 9:15:27

Hey Astrid,

Wij zijn afkomstig van Merchtem, maar gaan trouwen in de Sint-Gudula Kerk in Hamme (Merchtem). Dat is ook een klein gezellig kerkje waar je met max. 50 pers. binnen kan. Ik heb daar altijd al willen trouwen (sinds ik klein was) en nu komt mijn droom uit.
Ik heb enkel toestemming moeten vragen aan de pastoor van Merchtem en dan ben ik naar de pastoor van de kerk in Hamme gestapt.
Er hoeft dus geen priester buiten zijn parochie de mis te doen.

Je hoeft enkel naar de secretaresse van pastoor Koen te bellen, als je de contactgegevens wil laat me dan gerust iets weten per e-mail, dan geef ik ze je door.

Groetjes,
fieke
7/07/2007
sofie.desmedt@loyens.com

Astrid
8-9-2007
 Meld misbruik12-4-2006 17:13:39

Hey Sofie! Leuk nog mensen uit Merchtem. Bedankt voor de tip van Hamme, we zijn al eens in de streek gaan rondrijden maar waren Hamme blijkbaar vergeten.. Het probleem van de priester zit hem eigenlijk een beetje bij mezelf.. Ik zou graag pater Karel hebben omdat ik bang ben dat de meeste andere priesters te traditioneel zullen zijn.. Valt de priester van Hamme mee? Met de kerk van Merchtem heb ik ook een band.. Maar een kapelletje is zo gezellig he.. Pfff.. moeilijke beslissing..

Fieke
7-7-2007
 Meld misbruik13-4-2006 8:34:05

Hey Astrid,

Ik heb nog geen contact gehad met de pastoor, enkel met het secretariaat. Maar het feit dat hij pastoor "Koen" heet, doet me vermoeden dat het een redelijk jonge pastoor is. Ik ken namelijk geen oudere mensen die Koen heeten...
Ik kan me vergissen, maar ik heb er een goed oog in.
Mijn tante is daar 20 jaar geleden ook gehuwd en blijkbaar is het daar allemaal redelijk "los", en mag je je eigen ding wel doen.
Ik zou toch eens contact opnemen, je kan dan nog van gedacht veranderen hé.

Groetjes,
Fieke
7/07/2007

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info