TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
karen
31-5-2011
|
19-3-2011 11:46:31
hey tiffanie, ik herken dit maar al te goed! en de kosten lopen erg snel op :-(
Ik durf ook niet te veel rekening houden met de inhoud van de envelopjes, al hoop ik stiekem toch op een mooie bijdrage....
Ik zit soms echt met de handen in het haar hoor... En soms zelfs twijfel: al dat geld, zouden we daar niet beter iets anders mee doen...?
Maar langs de andere kant: het is een unieke dag eh! en het symbool is ook heel mooi: je liefde voor elkaar tonen aan de buitenwereld, daar kan een reisje niet tegen op denk ik.
Veel succes met het sparen! Maar vergeet ook niet te genieten intussen he!
|
|
tiffanie
28-7-2012
|
19-3-2011 11:49:33
Hoi Karen!
Inderdaad, het loopt allemaal snel op, en dan proberen we op bepaalde dingen te besparen, maar niet ten koste van de kwaliteit van de dag, want zoals je zegt het is een unieke dag hé! :-)
Ik geniet er wel van hoor, maar elke onverwachte rekening die in de bus zit is eventjes 'help, das weer minder sparen...' ;-)
Grtjs
|
|
Celesta
22-10-2011
|
19-3-2011 11:49:58
Hier ongeveer hetzelfde. Kleine bijdrage van de ouders, maar al de rest zelf bijeen te sparen. Dus ook hier voor we iets uitgeven, eerst drie keer denken of we dan deze maand nog genoeg kunnen sparen voor de trouw. Geen nieuwe kleren kopen tot de trouw, geen dure reisjes deze zomer...
Ik reken ook liever niet op de giften, want het kan meer zijn dan je hoopt, maar evengoed minder... Ik wil dus zeker zijn dat we het allemaal kunnen betalen met onze spaarcentjes, en de cadeautjes van de gasten zijn dan een leuke aanvulling van onze lege spaarpot.
Groetjes,
Celesta
|
|
An
11-6-2011
|
19-3-2011 12:33:09
Hey Tiffanie, ook wij betalen ons trouwfeest volledig zelf en we kijken niet op een man meer of minder :-) wij zijn van januari 2010 aan het sparen voor ons trouwfeest en sinds augustus 2010 is daar ook nog eens de afbetaling van ons huis bijgekomen. Het is hier vollenbak sparen en zo goed als niets voor onszelf overhouden. Je mag er ook niet op rekenen dat je een groot deel via cadeaus gaat terugkrijgen want dan kan je bedrogen uitkomen! Maar ja, een huwelijk is een van de belangrijkste dagen van je leven en daar wil je niet op besparen è :-) Na het huwelijk gaan we wel een periode inlassen van 'minimumsparen' en terug een beetje aan onszelf denken. Groetjes, An
|
|
Ellen
17-9-2011
|
19-3-2011 12:56:24
Zwijg stil...Hoeveel keer heb ik al een paar schoenen links laten staan om dat ik dacht: neen Ellen, sparen voor de trouw ;-)
Het is idd zo dat er veel bij komt kijken hé, en ik durf er ook niet op rekenen dat je alles terugkrijgt...Dus zit er niks anders op dan zuiniger leven en sparen sparen sparen...Beter dat je er niet op rekent dat je je kostenterugkrijgt en dat het wel zo is, dan omgekeerd...
Succes ;-)
|
|
Claudia
12-8-2011
|
19-3-2011 13:24:40
Bij ons hetzelfde! Wij trouwen in augustus en sinds vorig jaar augustus hebben we een huis gekocht dat serieus verbouwd moet worden en dus ook een lening. Bij ons is het echt sparen voor het huis en de trouw en af en toe iets leuks doen hé! Maar na de trouw valt dat weg hé, en het moet inderdaad een geweldige dag worden! Ik reken ook niet op de geldcadeau's die we voor de trouw zouden krijgen, dat zijn dan voor achteraf weer leuke extraatjes...
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
19-3-2011 13:47:35
Toen wij ons afgelopen zomer verloofden, hebben we eerst samen gekeken wat voor soort trouwfeest we wouden en wat we er ongeveer aan zouden uitgeven (ondertussen is dat allemaal wat opgelopen omdat je telkens zo mooie dingen tegenkomt :)). We hebben dat dan besproken met onze ouders en die wouden het grootste deel van onze trouw betalen (zijn we hen superdankbaar om!). Wij moesten zelf nog een kleine 10.000 EUR bij elkaar sparen. Vervolgens had ik onszelf dan een streng spaarplan opgelegd en hebben we een aparte huwelijksrekening geopend. Ik had gehoopt om tegen deze zomer alles bijeen gespaard te hebben maar we zijn keiflink geweest en we hebben nu al ons volledig bedrag bij elkaar gespaard! We hebben onze eindejaarspremies, mijn kerstbonus en de centjes die we van familie kregen voor kerst en nieuwjaar volledig op de huwelijksrekening gestort en gewoon gedaan alsof die extra's er niet waren. Verder hebben we braafjes elke maand een vast bedrag op de rekening gestort en geen zotte dingen gedaan. In mijn spaarplan had ik ook gerekend dat we zoals elk jaar deze zomer op reis zouden gaan, maar mijn ouders stelden voor om dit jaar samen met hen op reis te gaan naar het Gardameer. Ze huren daar een huis voor 3 weken en hebben toch nog een slaapkamer over dus het geld dat normaal gezien aan vakantie besteed zou worden hebben we ook op onze huwelijksrekening kunnen storten. Wij hebben dus heel veel meevallers gehad! We kunnen nu dus verder sparen omdat we graag zo snel mogelijk een huisje zouden kopen.
Bij ons is het precies alsof we altijd wel ergens van dromen (een leuke reis, mooie trouw, huisje, een design meubel,...) met als gevolg dat we altijd wel voor iets aan het sparen zijn :) Maar da's ook het mooie: als je na al dat hard sparen en zwoegen dan datgene hebt waar je van droomde, is de voldoening nog zo groot!
Dus veel moed aan iedereen en wie weet krijgen jullie onderweg ook een meevaller !
Liefs,
Nathalie
|
|
Marlies
9-12-2011
|
19-3-2011 13:49:36
Hoi Tiffanie, Blij dat iemand dit gevoelig 'topic' durft aan te halen hier gaat het niet anders... Lening afbetalen huis, vele rekeningen m.b.t. het werk, en ondertussen inderdaad maar beknibbelen waar we kunnen. Een mens wordt er soms moedeloos van maar goed dat proberen we vooral niet te laten gebeuren. Toch is het niet fijn als je al geen rijkgevulde kleerkast hebt het ene te groot , het andere te klein, ... eigenlijk moeten er dringend nieuwe kleren komen maar idd door de trouw kijk ik daar echt tegenop al veronderstel ik dat ik toch niet anders ga kunnen ondertussen weeg je alles af fitness? nee te duur dan maar zo vermageren. En zo gaat het maar door. Anderzijds let ik wel op ons trouwbudget maar wil ik echt een fantastische fotograaf die toch betaalbaar is, briljanten trouwring etc. mede daardoor uiteraard dat alles zo hoog oploopt maar je trouwt maar één keer zo bezie ik het. En we gaan al niet op huwelijksvakantie mss 2 dagen B & B meer niet. Op dit moment in ons leven is die huwelijksvakantie niet zo belangrijk we hebben samen al mooie reizen gemaakt en die kan dus wel even wachten. Volgens mij is het een kwestie van de belangrijke en de minder belangrijke zaken voor jezelf uit elkaar te halen en dus te weten waar je prioriteit ligt en ook het meeste geld naartoe gaat. Makkelijk is dat zeker niet maar je leert het wel net zoals je er leert aan wennen dat je volledige maandloon bijna de maanden voor je huwelijk volledig naar jouw speciale dag gaat. Ik wens jullie alle succes toe... Vele groetjes, Marlies
|
|
Kathy
|
19-3-2011 13:53:00
Ik denk dat je ergens al blij mag zijn dat je ouders de kledij al sponseren,... er zijn zoveel koppels die alles zelf moeten betalen! Een huwelijk kost nu eenmaal veel. Da's de keuze die je maakt om daarvoor te sparen als je wilt trouwen. Liefs, Kathleen
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
19-3-2011 14:13:15
Weet je wat mijn verloofde & ik ook gedaan hebben? Een top 5 gemaakt van wat we belangrijk vonden. Daar geven we dan het meeste geld aan dan uit. Bij ons is dat:
- mooie locatie met lekker eten (dat onthouden je gasten)
- dat wij er goed uitzien (onze kledij en accessoires)
- goede fotograaf (zodat we mooie herinneringen hebben achteraf)
- mooie trouwringen (het enige dat je nog elke dag bij je draagt na de trouw)
- goede muziek (live-bands, DJ,...) zodat er een leuke sfeer is.
Aan deze dingen gaan wij dus veel geld geven. Aan andere dingen (uitnodigingen, vervoer, bedankjes,...) geven we dan weer minder geld uit. Voor andere koppeltjes is dat dan misschien helemaal anders.
Het is inderdaad kwestie van prioriteiten stellen en kijken wat jullie belangrijk vinden op jullie dag.
|
|
Bruidje
28-4-2012
|
19-3-2011 14:15:47
Hoi Tiffanie! Je trouwt net zoals ik in 2012 zie ik? We hebben nog een geluk dat we een beetje tijd hebben he?! Onze ouders betalen ongeveer 1/3 van het totale feest, de rest doen we zelf. Ik probeer nu ook alles wat ik in de maand overhou te sparen en, zoals Nathalie, alle extra's (vakantiegeld, eindejaarspremies, verjaardagsgeld,...) opzij te zetten. Met Kerstmis zullen we dit jaar waarschijnlijk ook gewoon centjes voor de trouw vragen. We hebben ook het geluk dat we dit jaar geld van de belastingen zullen terugkrijgen. Maar dan komt de autoverzekering / verzekeringen bank weer en is het weer snel op... Misschien nog een kleine tip : mijn vriend en ik steken elke 2 EUR die in de portemonnee zit, in een spaarpot. Je zal echt verbaasd zijn hoeveel je op bijv. een half jaar / jaar kunt sparen. Vorige keer hadden we meer dan 800 EUR gespaard! Wel consequent zijn, elke avond ff portefeuille checken en deponeren! :-) Het is maar 2 EUR dus je voelt het niet echt in je portemonnee maar loopt goed op! Veel succes!!!!
|
|
tiffanie
28-7-2012
|
19-3-2011 14:20:55
@ Bruidje:
Ja wij hebben ook zo een spaarpotje voor elke 1 of 2 euro die aan het eind van de week in ons portemonee zit, erin te stoppen. Zo hadden we vorige maand toch 50 euro extra gespaard...
We hebben inderdaad geluk dat onze kledij cadeau gedaan wordt door de ouders.
Groetjes
|
|
Bruidje
28-4-2012
|
19-3-2011 14:27:41
Wij deden het vroeger ook zo. Nu checken we gewoon 'elke' avond onsze portemonnee en steken we het ineens weg. Pas na een paar maanden/halfjaar tel ik het eens en dat zit je toch ineens aan een groter bedrag zenne! Voor ons loopt het sneller op op deze manier.
Want 1x/week = rest van de week geef je deze 2 EUR stukken toch uit he? xxxx
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
19-3-2011 16:24:34
Hey bruidje,
Wat een leuke tip!
Liefs,
Nathalie
|
|
Sarah
2-7-2011
|
20-3-2011 1:12:22
het klinkt allemaal bekend, en bij ons valt het dan eigenlijk nog mee, mijn ouders betalen mijn kleed, en een beetje van de rest van wat ik nodig heb en de beide ouders betalen samen het feest (dus eten en zo voor alle gasten).
Dat is al een grote hap die wegvalt natuurlijk, maar we hebben onlangs de kans gekregen op het onverwachts om het huis dat we huurden te kopen en dat konden we dan ook niet laten liggen (maar notariskosten, schuldsaldo) en ik ben lang ziek geweest, dus ik kan niet werken en krijg ook niet veel uitkering meer, dus het is hier ook krap.
We hebben ook gewoon gekeken naar wat we belangrijkst vonden, en voor ons was dat ten eerste de locatie, we hebben onze droom gevonden, maar die was wat duurder. We geven ook minder uit dan aan uitnodigingen, vervoer ( is maar drie minuten hier vandaan), bedankjes enz.
Wel meer dan aan fotograaf, ook echt belangrijk vonden wij en ik heb zelf nogal een fototrekobsessie dus moest het ook echt iemand zijn met dezelfde kijk als ikzelf anders blijf ik me eraan ergeren ;) De ringen hebben wij zelf ontworpen, omdat ja, dat is hetgene dat je alle dagen blijft zijn van je trouw he.
We hebben (door mijn ziekte) lang moeten wachten om te kunnen trouwen, en ook niet veel kunnen daarvoor sparen, maar we proberen creatief te zijn, ik heb duifjes gevonden bij een plaatselijke duivenmelker voor een vierde van de prijs van bij zo een verhuurbedrijf, we maken zelf onze uitnodigingen ( printen in copykot) en save-the-date magneetjes. Mijn mama en ik doen zelf de bloemendecoratie, we hebben op veilingsites gezocht achter een prieeltje, zulke dingen. Gewoon effe niet de gewone paden volgen en ook es ergens anders kijken.
En de spaarpot voor kleingeld is inderdaad een goeie, al is die bij ons leeggemaakt voor de solden :) omdat ik een opleiding heb gevolgd als kleur- en stijlconsulent (ook veel geld ;( ) en alleen nog maar trainings had op den duur na mijn lang thuis zitten.
|
|
tiffanie
28-7-2012
|
20-3-2011 15:17:43
Het is allemaal inderdaad een kwestie van keuzes maken hé! Nu hebben we nog een ander gelukje, mijn schoonvader (eigenlijk stiefvader van mn verloofde) is fotograaf en schenkt ons de uitnodigingen cadeau plus hij heeft iets kunnen regelen met een collega, dat hij ons ook cadeau doet.
Ik besef dat dit al zware kosten zijn die wegvallen, maar kan het mij toch niet laten van zorgen te maken. :-)
Groetjes aan iedereen en merci voor de vele tips!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|