TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Evelien
1-9-2012
|
19-3-2011 17:08:30
Hoi hoi,
Ikzelf val altijd als een blok in slaap dus ik zal normaal geen problemen hebben met in slaap raken :-). Maar een slaappilletje kan idd een oplossing zijn. Ik zou wel opteren voor een half ipv een volledig want je wil natuurlijk ook niet superslaperig je trouwdag meemaken é ;-). Mijn mama neemt dat af en toe als ze de nacht gewerkt heeft en met een half slaapt ze zonder problemen van 8u tot 16u (met alle geluiden van overdag erbij), dus een half zal wel voldoende zijn ;-).
Groetjes!
|
|
marijke
22-4-2011
|
19-3-2011 18:04:44
hey,
by my is het heel kortby!!ik heb stress ni te doen!myn kids zeggen dat ze zelfs bang hebben voor de komende weken!!die zeggen dat daar een therapie voor bestaat !!dus wil zeggen dt het al heel erg gesteld is!!
Ellen jy moet nu al ni panikeren ze!da is veel te vroeg!!
ik in tegen lig echt al wakker!!dus wat je zegt begryp ik wel,op die foto's met wallen staan,ni te doen!!ben bang voor alles,voor het weer,kleed,of alles in orde is...
hou jullie op de hoogte meisjes,hahaha!!
grtjs marijke
|
|
Aurelie
13-5-2011
|
19-3-2011 19:49:45
Ik ben één stressbrok. Mijn werk, thuis, het huwelijk. Ik neem (bijna) elke avond een glas water met druppeltjes in. Puur natuurkundig uit de winkel All4nature gehaald. Dit haalt mijn hartritme naar beneden en zorgt ervoor dat ik rustig wordt om in slaap te vallen en .. het helpt! Ik geloof nochtans niet in die dingen, maar ik kan enkel vaststellen dat ik beter slaap en minder 's nachts wakker kom als ik mijn druppeltjes neem ... Ik moest het wel zo proberen van de dokter want de volgende stap waren slaappillen en dat wou ik liever niet ...
|
|
lies
2-7-2011
|
19-3-2011 22:10:27
Hoi Ellen,
eerst en vooral alles proberen te relativeren... we hebben immers nog een tijdje voor de boeg en dus kansen voldoende om alles te regelen. En als het eenmaal de avond ervoor is kan je best iets leuks plannen met je toekomstige of vriendinnen,... Ook al wonen wij al meer dan 4 jaar samen en zijn we al voor de wet getrouwd, ik ga de avond voordien bij mijn ouders slapen en heb een superleuk avondje gepland met mijn mama en zus... de meiden onder elkaar. Lekker kletsen, bubbeltje drinken en relaxen in de jacuzzi!
Als je er dus nu voor zorgt dat alles tot in de puntjes geregeld is kan je de avond voordien al beginnen genieten. doen!
xxx
|
|
Kristel
14-5-2011
|
19-3-2011 22:48:01
Hey Als je wat moeilijker slaapt kan je idd een slaappil nemen (er zijn er om door te slapen en om in te slapen) maar ik raad je zeker aan daarvoor naar je dokter te gaan. Wat ook kan helpen is idd iets plantaardig. Ik gebruik Sedinal. Te verkrijgen bij de apotheek zonder voorschrift. Er zijn druppeltjes en ook pillen (die zijn zwaarder). Het voordeel is dat je er niet slaperig van word en dat de 'symptomen' van stress worden bestreden. Ik gebruikte de druppels al toen ik zware examen periodes had dus tijdelijk en het hielp. Nu gebruik ik de pillen maar enkel wanneer ik voel dat ik te gestrest ben. Ik geef je dus hetzelfde advies als Aurélie. Als je echt twijfelt zou ik toch naar je dokter gaan. Groetjes
|
|
Kim
21-5-2011
|
19-3-2011 22:58:16
Hey Ellen, Ik val doorgaans ook als een blok in slaap :) Misschien kan dit binnenkort nog wel veranderen. Ik heb 1 goede raad: géén echte slaappillen want dat ga je zien de dag daarna (wallen, nog moe) .. Onze fotograaf gaf deze tip: vragen bij de dokter naar een "inslaapmiddel" .. Loramet, Stilnox of Alprazolam. Dit zuig je op (een halfje) en het maakt je wat rustiger zodat je goed kan slapen.
|
|
Sarah
2-7-2011
|
20-3-2011 0:27:45
Ken het probleem, maar ik zou inderdaad ook de echte slaappillen vermijden, zeker als je die niet gewend bent. Iets plantaardig kan zeer goed helpen, ook bachbloesems om rustiger te zijn.
Ik heb mijn toekomstige 'buitengestoken' de avond voordien zal hij bij zijn getuige gaan slapen, en ik heb mijn getuige (zus) en mijn bruidsmeisjes uitgenodigd om hier te komen slapen en een soort van girlsnight te houden. En een glaasje rode wijn kan ook altijd helpen( maar slaap je minder diep van he).
ik denk ook dat het gewoon kwestie is van een gerust gevoel te hebben dat je alles gedaan hebt wat je kan, en dat je er dan toch niks meer kan aan veranderen. En iets plannen dat je gedachten kan verzetten, of dat je iemand hebt om mee te babbelen moest het niet gaan.
Alleszins, veel succes nog, en het komt allemaal wel goed, of we ons nu zorgen maken of niet, of panikeren of niet, de tijd gaat even snel voorbij he, (probeer ik mijn eigen in te prenten;)
|
|
Sarah
2-7-2011
|
20-3-2011 0:28:53
aja en om het even wat je doet, als je iets neemt, test het op voorhand zeker uit, je weet nooit op voorhand hoe je op iets reageert he
|
|
Phoebe
6-5-2011
|
20-3-2011 12:00:17
Hallo,
Ik zou ook geen slaappilletjes nemen. En de dag voor jouw huwelijk zou ik niet te veel sporten, maar inderdaad doe iets met je vriendinnen, drink een glaasje wijn dan komt dat allemaal wel goed. Misschien ben je die dag wel wa moe en val je als een blok in slaap.
Zoals ik hierboven al heb gelezen, je hebt nog tijd zat ... Ik zou me nu nog niet druk maken hoor!
Succes iedereen :) xxx
|
|
Inge
23-5-2009
|
20-3-2011 14:56:22
Ik heb 2 (!) uur geslapen de nacht vóór onze trouw en ik heb er niks van gevoeld. Ik kon gewoon niet slapen, toen kwam het besef pas: morgen is het de grote dag!
Ik ben pas moe geworden toen we thuis kwamen, toen viel de adrenaline van mij af.
Zou mij dus geen zorgen maken, een bruidje is heel sterk op haar dag!
Geniet er allemaal van!
|
|
Evelien
9-7-2011
|
20-3-2011 20:27:12
Ik denk dat de meesten wel weinig slapen de dag voor de trouw! Al die stress :) Daar ga je niet al te veel aan kunnen doen behalve je dag goed afbouwen en 's avonds niet op de computer of een al te emotionele/actieve film kijken. Neem een rustig bad, kruip niet té vroeg in bed want dan lig je toch maar te draaien. En wallen, daar heb je normaal een visagiste voor ;) Dat valt trouwens wel mee, die wallen! Dat zie je vooral zelf teveel...
|
|
An
5-5-2012
|
21-3-2011 10:00:36
hallo,
ik ben apotheker dus ik kan misschien een beetje helpen?
als je een slaappilletje zou nemen, dan zou ik zolpidem of stilnoct nemen, deze zijn kortwerkend en dus om in te slapen. hiervan heb je geen effect 's morgens.
loramet of alprazolam (zoals Kim zegt) zijn half lang werkend, dus deze zou ik vermijden.
het zijn ook geen zuigpilletjes maar pilletjes om in te slikken.
maar ik zou ook proberen om eerder iets op plantaardige basis te vinden, zoals sedinal. in de apotheek zijn er heel veel verschillende middelen (om rustig te worden, om in slaap te vallen,..)
en zoals ze hier al zeiden: probeer het op voorhand eens uit en als iets plantaardig of homeopatisch niet werkt, kan je nog altijd aan je dokter vragen om zolpidem of stilnoct voor te schrijven.
groetjes!
|
|
Ellen
9-7-2011
|
22-3-2011 20:30:06
Hartelijk dank voor de reacties!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|