Nu Online
Momenteel zijn er 359 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wie vragen voor receptie en of avondfeest

19-3-2011 21:03:16
dag iedereen,

we weten niet zo goed wat te doen.
we hebben geen groot budget om te trouwen. maar willen een leuk feest.
nu mijn man heeft dan ook nog eens een grote familie die ik niet zie zitten om allemaal te vragen
om mee te eten. veel van die mensen zien we dan ook bijna nooit mss 1 keer per jaar.
we hadden gedacht enkel mensen te vragen die we goed kennen maar kben bang dat er
ruzie van zal komen.
heb al een voorstel gekregen om eerst een receptie te geven voor ooms en tantes en neven en nichten
en collega's. daarna dan het avond feest voor dichte familie.
of
heb ook al gedacht om eerst te eten met dichte familie en daarna het dansvolk te laten komen.
met nog wat hapjes of zo?

kunnen jullie mee helpen?

oja we trouwen enkel voor de wet.

alvast bedankt joke

joke
13-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1122

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik19-3-2011 21:13:08

Wij gaan eerst eten met onze ouders, zussen, schoonbroers, grootouders en enkele nonkels en tantes die we regelmatig zien. (ongeveer 30 personen)
Daarna komen al onze andere gasten (de rest van nonkels en tantes, enkel neven en nichten, vrienden, kennissen en collega's) voor het dansfeest met dessertenbuffet en bruidstaart. Na middernacht krijgt iedereen ook nog een zakje frietjes. (ongeveer 100 personen)

Peggy
18-6-2011
 Meld misbruik19-3-2011 21:14:51

wij nodigen ook enkel de mensen uit die we méér dan 1 ker per half jaar horen of zien . Ik vind dat het onze trouw is en wij beslissen wie er komt... we trouwen ook enkel voor de wet en aan mijn kant is enkel mijn moeder, mijn vader en zijn vriendin en mijn neef uitgenodigd. Ik heb nog een 2 broers en een zus, maar die hoor of zie ik zelden,zij hoeven dus niet te komen. Wij doen aperitief - receptie, bbq en dansfeest daarna met ijspronkstuk, voor alle genodigden, niemand die of enkel naar de receptie komt of enkel naar het feest, alles of niets....

Cindy
17-9-2011
 Meld misbruik19-3-2011 21:30:23

Hoi Joke,

Ik zou eerst eten met dichte familie en nadien een dansfeest voor iedereen. Denk dat dit meer zal geapprecieerd worden dan eerst een receptie waarna je de meeste familie weer naar huis stuurt. Op die manier is er ook meer volk om te dansen, maar het hangt natuurlijk af van wat jullie zelf verwachten van zo'n avond. Je kan een dansfeest zo duur of zo goedkoop maken als je zelf wil ...
Je kan bvb. met drankbonnetjes werken, iedereen krijgt 3 bonnetjes, de rest betalen ze zelf. Je kan op een goedkope manier grommende magen voorkomen door bvb. ballekes met kriekskes te voorzien of soep of kaasschotel of een dessertenbuffet ... keuze genoeg om een goedkoop maar toch origineel en leuk feest te geven!

Alvast veel succes!

Groetjes,
Cindy

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik20-3-2011 7:14:12

Hey Joke,
ik begrijp perfect wat bedoelt; bij ons is het mijn familie die ontzettend groot is. Wij trouwen nu ook wel nog voor de Kerk in de namiddag en onze receptie gaat er bijna volledig op aansluiten.
Wij doen een receptie voor meer volk en dan het diner met maar een 30 man.
En zelfs voor de receptie nodig ik niet iedereen uit, er zijn nichten en neven die ik al 10 jaar niet meer heb gezien.
Wij opteren voor deze formule omdat 1 mijn familie al redelijk grijs is, 2 wij twee jaar geleden een zeer intieme trouw - 10 man -hebben meegemaakt , en dit is ons bijgebleven als supermooi.
Het is jullie dag!

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik20-3-2011 10:15:29

Mijn vriend heeft ook een grote familie. Nonkels en tantes (dus broers en zussen van zijn ouders), komen de hele avond en eten mee. Neven en nichten (dus hun kinderen) komen tegen het dessertbuffet naar het dansfeest !

joke
13-7-2012
 Meld misbruik20-3-2011 18:31:07

dank u voor de vele reacties.
nu eens overleggen met mijn toekomstige.

nele
1-7-2011
 Meld misbruik23-3-2011 17:58:22

Dag Joke,

ik ken dat probleem ook. Wij zijn al 12 jaar samen, hebben ondertussen al 2 kin djes en weten al heel goed aan wie we iets hebben en aan wie niet.
Ons budget is ook beperkt, deels bewust voor gekozen, en na lang zoeken doen wij het volgende.

We nodigen iedereen uit vanaf het begin maar er is geen uitgebreide receptie. We zorgen ervoor dat erop alle tafels nootjes, chips, kerstomaten, olijven, etc ... staan.
Daarna volgt er een uitgebreide bbq met een groot groentenbuffet en we eindigen met een dessertenbuffet. De desserts maken we allemaal zelf met de hulp van familie.

Mensen die we zelden horen of zien, nodigen wij gewoon niet uit. We hebben zoiets van "dit is ons feest en we willen alleen de mensen erbij waar we ons goed bij voelen".

Groetjes
Nele

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...