Nu Online
Momenteel zijn er 344 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

paniekaanvallen, stress, doodsangsten

20-3-2011 14:33:15
Hey allemaal,
tot over een weekje ging alles prima. De voorbereidingen schieten goed op. 2 april kleed gaan passen, kleding bruidskindjes gaan zoeken met hun, proefkapsel.
Bijna alles is in orde, volgende week gaat mijn ventje voor zijn kostuum zien. VOlgende week afspraak met notaris, uitnodigingen bijna allemaal de deur uit,, decoratie kerk en zaal is in proef. Al de andere dingen zijn af, klaar,.. of moeten afgewerkt worden.

Maar dan, sinds een dikke week, schiet ik 's nachts wakker nat in het zweet met erge nachtmerries, hyperventilatie, paniekaanvallen. Ik weet dat het normaal is dat je als bruidje stress hebt, maar ik heb het gevoel dat het op dit moment de spuitgaten uitloopt. We hebben problemen met tafelindelingen (vaak oneven tafels en zoveel personen die je niet bij elkaar kan zette omdat ze elkaar niet kennen of niet goed om kunnen met elkaar), stukje familie langs vriend kant die bij het minste zagen, klagen en doen. En ja dan de gewone stress van gaat het wel goed komen allemaal.

Ik kijk echt uit naar die dag en het lijkt dat die laatste 68 dagen eeuwigheid lijken, maar hoe dichter we komen hoe benauwder het wordt, ga ik niemand teleurstellen, gaan de typische ruziemakers die dag hun mond houden of zal ik ze moeten buitegooie op mijn huwelijk. En het financiele. Nu hebben we besloten omdat we zo een grote vriendenkring en familie hebben (feest met 150 personen) een grens hebben moeten trekken. Maar dan doen we een maand na ons huwelijk een kleine receptie met chipskes en een drankje voor al de anderen (die buiten de 150). Hup weeral kosten. En dat bovenop al de miseriekosten hier in het huis, ik wordt hier echt mentaal ziek. EN eens ik mentaal out ben, ben ik doodmoe, maar kan ik niet slapen.

Srr voor het gezaag, maar had echt eventjes enkele personen nodig om mn gal tegen te spikken. Niet dat het helpt want ik heb echt het gevoel dat het erover gaat bij mij, ook al weet ik dat wat stress perfect normaal is omdat je het echt in orde wl hebben.

Zucht, momenteel even een mentaal gebroken bruidje, die ondanks alles echt niet kan wachten tot die dag er is en ik voluit 'ja' kan zeggen.

Sara
28-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 765

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik20-3-2011 15:05:23

ik denk dat het nu even de moment is om na te denken over waarom je gaat trouwen... Omdat je elkaar graag ziet, omdat je elkaars liefde wil vieren, ... en niet omdat iedereen aan de juiste tafel moet zitten, kritiek zou kunnen geven...

een stap terug nemen en denken aan jullie liefde, want dat is wat telt die dag !

Evelien
2-4-2011
 Meld misbruik21-3-2011 9:24:59

gewoon eventjes denken aan wat nu echt belangrijk is

uiteindelijk doen de vele details er niet toe, zolang jullie maar gelukkig zijn die dag, dan is de dag toch geslaagd, niet?

psycholoog jan

Meld misbruik23-3-2011 8:51:26

ja het wordt toch wel de gelukkigste dag van jullie leven hoor! Maar inderdaad, heel die organisatie, de hoge kosten,... dfat kan een mens wel eens zenuwachtig en angstig maken. Maar eens de grote dag daar is gaat dit vlug voorbij!

psycholoog jan

Meld misbruik25-3-2011 10:06:40

ik denk inderdaad dat het perfect normaal is dat mensen stressie zijn of wel eens een a href="http://www.psycholoog-jovo.be/psychotherapeut/angstaanval-behandeling.html" title="angstaanval-behandeling">angstaanval</a> krijgen als ze dit alles moeten ondergaan. Maar echte doodsangsten, dat zou wel met meer dan de stress van de trouwdag kunnen te maken hebben.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...