Nu Online
Momenteel zijn er 329 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Leuke gebeurtenissen en enkele vragen...

21-3-2011 17:04:03
Liefste mede-bruidjes (en gommetjes),

weer heel wat gebeurt... en terug heel wat vragen :)

Wat er is gebeurt:
* kostuum voor de bruidegom (gelukkig snel gevonden)
* foto's voor uitnodigingen gemaakt
* ... en ik ben zwanger! Ietwat onverwacht en snel, maar daarom niet minder gelukkig. Enig probleempje nu (maar dat verbleekt bij de blijdschap) ... zal ik nog in mijn kleed kunnen?

En dat brengt mij bij de vragen:
* Wat zouden jullie doen met het kleed? Ik heb het al in mijn kast hangen (gekocht in een winkel met kleren van designers en dus niet op maat). Heb het al eens geprobeerd met een dikke trui eronder (alsof ik een dikke buik had), maar het kleed is natuurlijk geen zwangerschapskleed. Het leek precies nog te gaan, maar wat als het toch niet zou lukken? Zou ik het toch maar terugbrengen? 't Is nog niet gedragen... Maar wanneer kan ik dan wel kopen? Ik weet natuurlijk nog niet hoe dik ik tegen dan zal zijn (6 maand).
* Vraag over kostuum: mijn vriend heeft een donkerblauw kostuum met een fijn zilvergrijs streepje en hij heeft er ook een hemd bij gekocht met wit-blauwe streepjes. Ik was niet echt 100% zeker over het hemd voor de trouw, maar we hebben het toch maar gekocht omdat ik het sowieso wel mooi vond. De verkoper raadde ons echter af om een wit hemd eronder te doen, terwijl ik dat eigenlijk wel mooi vind. Hij vond dat te veel 'ober'. Dus welke kleur heeft het hemd van jullie toekomstige? En wat denken jullie van een wit hemd onder een donker pak?
* Laatste vraag: wij organiseren alles van het feest zelf en zijn dus nog op zoek naar een wc-wagen. Kent iemand een goed (en betaalbaar) adres in het Waasland?

Heel wat vragen en leuke gebeurtenissen,
Benieuwd naar jullie reacties :)

Groetjes,
het - sinds kort - zwangere bruidje...

Charlotte
9-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1412

Sylvie
8-7-2011
 Meld misbruik21-3-2011 17:09:33

Alvast een hele grote proficiat! Dat is supernieuws!

Voor het kleed, is het natuurlijk niet te voorspelling in welke mate je zal bijkomen, maar je moet er wel rekening mee houden dat niet enkel je buik dikker wordt. Ik vrees dat het niet meer betrouwbaar is met het kleed dat je had. Ik zou naar de winkel gaan en vragen om het in te mogen ruilen. Er bestaan zwangerschapsbruidsjurken hoor. Wanneer je dit dan best koopt, dat weet ik niet. Zo vlug mogelijk eens informeren zou ik zeggen.
Mijn toekomstige heeft nog geen kleren, dus daarmee kan ik niet helpen. En ik ken geen wc-wagens. :o)
veel geluk met zowel het huwelijk als de zwangerschap!

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik21-3-2011 17:27:59

Hoi,

Wat betreft je kleed... ik vermoed dat je op 6maanden al best wat buik zult krijgen en bredere heupen en een dikkere kont... Dus personlijk zou ik het kleed terugbrengen en eens informere naar bruidskledij voor zwangere vrouwen. In de winkels zullen ze wel weten wanneer je dan best langskomt voor je kleed e.d.

Het kostuum van je echtgenoot. Ik zou ook niet voor een wit hemd gaan, vind ik trouwens ook vaak wat ober-achtig. Maar ik zou wel voor iets effen gaan. Lichtgrijs kan heel mooi zijn aangezien het kostuum zilvergrijze lijntjes heeft.

Voor een toiletwagen kan je misschien eens informeren bij http://www.toilet-sanitair.be/toiletwagen.htm , geen idee van de prijzen, maar ze hebben verschillende formaten e.d.

Groetjes,
Celesta

Veerle
4-6-2011
 Meld misbruik21-3-2011 18:11:09

hoi!

hier ook een toekomstig zwanger bruidje
ik had dit wel voorzien omdat we zwanger zijn door iVF dus wij waren er ons van bewust dat het wel eens prijs zou kunnen zijn, ik zal tegen mijn trouwdatum bijna 5 maanden zijn. Op 5 maanden ben je normaal niet veel bijgekomen maar dan begint het juist heel snel te gaan dus als je zeker weet dat je tegen dan 6 maanden bent dan ben ik zeker dat je niet meer in je kleed kan.
Mijn kleed is nog niet vermaakt en wordt pas een drietal weken voor de trouw voor de eerste keer gepast. Ik heb geen speciaal zwangerschapskleed, wel een kleed met een corset met rijgveter, die kan altijd losser 's avonds (met een rits zit je heel de dag ingesnoerd)

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik21-3-2011 18:51:09

Een heel dikke proficiat!

Toen ik 6 maand zwanger was, was ik toch wel een 7 kg bijgekomen, dus dan denk ik niet dat je nog in je kleedje gaat raken. Hangt natuurlijk af van het model en zo.

Ik mag niet weten welk kostuum mijn vriend heeft gekocht, dus daar kan ik niet mee helpen.

Een wc-wagen kan je volgens mij bij sommige gemeentes huren. Bij de vorige gemeente waar we woonden kon dat toch.

groetjes en geniet van de voorbereidingen en de zwangerschap!

Mieke
30-4-2011
 Meld misbruik21-3-2011 19:01:30

Hey,

Hier ook een zwanger bruidje.. Ben nu 8 weken ver en tegen de trouw 14 weken. Het is wel gepland, maar we hadden het niet zo vlug verwacht, meteen prijs..
Tegen de trouw nog geen buikje (had rekening gehouden met uitrekenen wanneer ik met de pil zou stoppen), maar zoals ze hier zeggen alles vergroot.. Mijne boezem is toch al "wat" groter geworden :) Ik heb vorige week mijn laatste pas gehad en het zat niet te spannend, maar ik had hen wel verwittigd dat ik met twee in het kleedje zou stappen en ze hebben hier wat rekening mee gehouden. Ook spant het niet tot aan mijn onderbuik, dus daar heb ik nog iets van marge..
Maar aan 6 maand is het echt moeilijk in te schatten, misschien eens bellen met de winkel en hen het probleem voorleggen?

Ik zou wel voor een klassiek wit hemd durven gaan, aangezien ik nogal graag klassiek zie, maar inderdaad lichtgrijs zou ook wel mooi combineren.

Voor een wc-kar: Boels verhuurt bijna alles? :)

Groetjes,
Mieke

Freia
22-10-2011
 Meld misbruik22-3-2011 10:43:58

Hey,
Op 6 maanden heb je normaal toch al een mooi buikje!

Anders moet je onderstaande link eens bekijken. Als ik me niet vergis is 6 maanden = 25-26 weken.
Hier zal je dus foto's zien van dames tijdens hun 25ste week zwangerschap

http://9maand.be/bol/25w.php

ps: als ik me mijn buik goed herrinner, dan vrees ik dat je zal moeten kijken naar een zwangerschapskleed.... Die heupen en die kont kan je helemaal niet voorspellen... Ik heb mooi naar voor gedragen, mijn schoonzus is helemaal rond geworden!

Penny
20-7-2011
 Meld misbruik22-3-2011 11:38:34

ik ben tegen de trouw ook 6 maanden zwanger en heb bij de pasbeurt meteen extra cm's gelaten voor mijn buik. Iets wat zeker nodig is want ik had de vorige keer een serieuze buik.

Ne hele dikke proficiat en geniet van je dag!!

Charlotte
9-7-2011
 Meld misbruik22-3-2011 22:09:45

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties... al begin ik nu wat te vrezen voor mijn kleed.
We zullen wel zien... eerst nog afwachten wat de reacties van de familie zullen zijn :)

Liefs,
een geïnformeerde bruid

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...