Terug naar overzicht
Ik bedoelde: "In de Bijbel staat nergens dat je GEEN seks mag hebben voor het huwelijk."
haha :D ik krijg terstond een lach op mijn gezicht als ik dat lees! Blij dat het zo goed is meegevallen en dat het zo'n toffe parochie is blijkbaar!
Fijn te horen... wij moeten dit weekend gaan!
Mag ik vragen waar jullie trouwen? Kerk enzo? ik heb van de pastoor nog niets gehoord over een verlovingscursus...
Wij trouwen in Dendermonde.
Bij ons (St-Niklaas) waren dat 2 avonden: idd ook een avond over allerhande onderwerpen o.a. ook seksualiteit en de andere avond over de viering zelf. Is bij ons ook supergoed meegevallen! We hadden er ook eerst wat 'schrik' voor dat het té belerend zou zijn en zagen er wat tegenop, maar al bij al waren het 2 fijne avonden.
Wij moeten op 1 mei zo'n dagje doorbrengen en kijk er een beetje tegen op. Ik hoop dat het zoals jou zal meevallen.
Is dit echt verplicht? Onze pastoor heeft gezegd dat je hiervoor een uitnodiging krijgt , en dat je er 'kan' naartoe gaan wat hij wel aanraad.
Hoi, Ik vraag mij eigenlijk hetzelfde af als Kim; is dit verplicht? Wat als je echt niet kan die dag??? Groetjes,
Natuurlijk kunnen ze je niet écht verplichten, maar mijn ervaring is dat het gesprek met de pastoor achteraf nog zo gemoedelijk is! Zelfs prenten op groot scherm tonen tijdens de eerste lezing was geen probleem (terwijl ik van andere bruidjes hoorde dat hij zelfs tegen cd's was). Onze pastoor, deken eigenlijk, wilde ons trouwboekje ook maar pas inkijken als de avond over de misboekjes maken voorbij was...
Ik denk inderdaad ook dat de priesters dit enorm appreciëren als je het wél volgt. Ook onze deken wou pas over het misboekje met ons spreken na die verlovingscursus (waarin de algemene uitleg kwam). Succes nog!