Nu Online
Momenteel zijn er 450 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Feestschuur

7-4-2006 15:41:12
Wij dromen er van ons avondfeest te houden in een oude schuur.. Iemand tips om zulke locaties te vinden in Vlaams Brabant? Of ervaringen ermee?

Astrid
8-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 5274

Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik7-4-2006 15:59:51

In Gooi staat er naar schijnt een oude schuur. Maar die moet voor elk feest openstaan voor alle bewoners. Zoek eens op internet en mss kan je wel iets regelen...

Fieke
7-7-2007
 Meld misbruik7-4-2006 17:07:12

In Sint-Kwintens-Lennik: De Architect.

www.de-architect.be

Groetjes,
Fieke
7/07/2007

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik8-4-2006 12:35:44

Hey,

ik weet niet waar je zo'n schuur kunt vinden. Het is wel een tof idee, maar ik vrees dat je je wel een heleboel extra zorgen op de hals haalt. Zo'n schuur moet je meestal totaal zelf aankleden, toiletten huren, soms dansvloer zoeken, tafels, stoelen... alles moet nog gezocht worden.

Natuurlijk is het wel een superorigineel idee!

Lieve

Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik10-4-2006 9:30:42

<Amai, de architect ziet er echt wel mooi uit. Als ik zelf nog geen zaal had gekozen, was ik daar zeker eens gaan kijken!

Barbara
4-11-2005
 Meld misbruik10-4-2006 10:45:46

Wij trouwden in feestschuur De Architect: echt een aanrader!!! In het echt is het trouwens nog veel mooier dan op de website, vind ik. De sfeer van de zaal "pakt" niet goed op foto. Supergezellig en toch heel eigentijds met alles erop en eraan, ook heel vriendelijke eigenaars. Wij hebben heel veel positieve reacties gekregen van onze gasten ook...

Groetjes,
Barbara
4.11.2005

Astrid
8-9-2007
 Meld misbruik10-4-2006 11:46:33

De Architect ziet er inderdaad heel mooi uit, naar zoiets zijn we dus op zoek. Bedankt voor de tip, we gaan er zeker een kijkje nemen!
Barbara, hoe zit het met het eten in De Architect? En heb je genoeg ruimte? Ik las op de site dat zowel voor receptie als voor het avondfeest er 150 plaatsen zijn. Wij zullen zeker aan dat aantal komen vrees ik, zou dat niet te krap zijn?

Astrid
8-9-2007
 Meld misbruik10-4-2006 11:46:34

De Architect ziet er inderdaad heel mooi uit, naar zoiets zijn we dus op zoek. Bedankt voor de tip, we gaan er zeker een kijkje nemen!
Barbara, hoe zit het met het eten in De Architect? En heb je genoeg ruimte? Ik las op de site dat zowel voor receptie als voor het avondfeest er 150 plaatsen zijn. Wij zullen zeker aan dat aantal komen vrees ik, zou dat niet te krap zijn?

Barbara
4-11-2005
 Meld misbruik11-4-2006 11:52:13

Beste Astrid,
De zaal is eigendom van een architect en zijn vrouw (Herlinde). Daarom wordt er altijd met een externe traiteur gewerkt voor het eten. Wij kozen voor Coeur d'Artichaut uit Gent (www.artichaut.be ). Herlinde heeft een hele lijst met traiteurs en DJs waar ze goede ervaringen mee hebben, maar je mag ook altijd zelf iemand aanbrengen. Dat is heel aangenaam: Herlinde helpt je met alles wat je vraagt, maar je bent ook helemaal vrij om je zin te doen als je dat verkiest. De dranken zijn wel van de zaal zelf, en de prijzen zijn heel democratisch (als ik hier soms lees hoeveel andere zalen vragen... amai), daar willen ze zeker geen grote winst op maken (bvb. liter fruitsap voor 2 euro of zo, dat zijn 5 glazen dus maar 40 cent per glas). De zaal bestaat uit 2 niveaus: het is echt ideaal om de receptie beneden te doen en het feest boven. Wij hadden voor elk ongeveer 120 personen. In de receptieruimte is 150 zeker geen probleem (zeker niet in de zomer, als je ook op het terras en in de tuin kan), boven weet ik het niet goed: wij zaten met 120 personen heel ruim en hadden een grote dansvloer en ook een buffet, het kan zijn dat als je met 150 bent de dansvloer in de plaats van het buffet of zo moet komen. Ik raad je aan zeker eens contact op te nemen met Herlinde, zij kan je vast meer antwoorden geven.
Succes,
Groetjes,
Barbara
4.11.2005

Luc

Meld misbruik11-4-2006 12:11:16

Hadden vorige week een huwelijksfeest in feestzalen 't Brouwershof te Affligem. Wij waren alleszins zeer tevreden: eten, bediening, gezellige sfeer.
Eveneens een heel oud hoevecomplex met mooie binnenkoer, eveneens een bijzonder gebinte met balken zoals in de echte oude schuren (en zoals in de Architect, maar me dunkt nog groter, zo te zien op de foto's). Heb van mijn vriendin achteraf vernomen dat de voorwaarden er zeer goed zijn.

Heb hier nog een kaartje bij de hand. Misschien nuttig voor U om informatie aan te vragen: tbrouwershof@telenet.be

Georges

Meld misbruik12-4-2006 14:58:56

Ga eens een kijkje nemen in:

Brakel-Zegelsem :
't Hof Van De Putte
St-Ursmarsstraat 16
9660 Zegelsem (deelgemeente van Brakel)
tel.055456355 - hofvandeputte@pandora.be

Dit is een vierkantshoeve in de Vlaamse Ardennen - Zeer mooi ingerichte schuren(respect voor de oude materialen is hier bewaard gebleven) - Mooie grote binnentuin. Grote tuin - Tafels-stoelen-rode loper-staantafels-e.d. aanwezig.
Rent a priest mogenlijk : altaar en kerkstoelen aanwezig. Vrij van traiteur !!! (op vraag kan er voor een goede catering gezorgd worden). Overnachting in de onmiddelijke omgeving mogenlijk.
Kerkje van Zegelsem op 50 meter van de zaal is zeer mooi voor een intiem huwelijksfeest.
Voor wie wil trouwen in een uniek kader is dit adres aan te bevelen.
Mensen zijn vriendelijk en helpen u graag met de nodige uitleg.
Groeten

Liesbet
14-7-2012
 Meld misbruik2-1-2012 21:29:32

Ik zit met dezelfde vraag !! al heel erg bedankt voor jullie antwoorden !

Wij zoeken een echt volksfeest in een boereschuur te doen en hebben nog geen locatie...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info