TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Cindy
17-9-2011
|
21-3-2011 20:59:00
Hoi Stéphanie,
Heb je soms een thema in gedachten?
Je kan in alles origineel zijn, maar een rode draad kan handig zijn om mee te helpen zoeken ;)
Groetjes,
Cindy
|
|
Celesta
22-10-2011
|
21-3-2011 21:02:38
Ik zou ook een thema kiezen. Als je origineel wilt lijkt me dat het leuksy, dan kan je alles daarop afstemmen.
Groetjes,
Celesta
|
|
Deborah
1-7-2011
|
21-3-2011 21:12:08
Wij trouwen ook niet voor de kerk en geven een avondfeest in de "nineties and nillies" stijl...
|
|
Cindy
5-5-2012
|
21-3-2011 22:06:54
Bij ons is het concept ook een beetje alternatief:
Eerst burgerlijk huwelijk te Bredene
Dan naar Moere (feestzaal) waar we een ceremonie in de tuin gaan doen met Altaarnatief (vrijzinnig), wij gaan dit samen met een moreel consulente opmaken, maar zou volledig op ons afgestemd zijn, en bovenal gratis.
Aansluitend een receptie voor zo'n 120 man, met orriginele hapjes, afgewisseld met de klassiekers (we mogen de klassieke familieleden niet teleurstellen hé).
Met orriginele hapjes bedoel ik dan losweg een mini bakje frieten, mini braadworst,..
Dan gaan we met de suite naar een B&B (zonder de kindjes, zo'n 19 personen), waar we een gastronomische overnachting gaan hebben, dus iedereen een uitgebreid avondmaal, slapen en samen ontbijten.
Wij wisselen geen ringen uit, maar ik heb een ketting besteld met 2 puzzelstukjes, die we de moment zelf door moeten kraken en dan hebben we elk een stukje die perfect in elkaar past. Bij mij staat vooraan het vrouwelijk teken met achteraan "Geert" in gegraveerd en bij Geert wordt dit vooraan het mannelijk teken met achteraan mijn naam erin.
Zeker bellenblazers voor het buitengaan van het gemeentehuis.
Trouwkleed wordt hoogstwaarschijnlijk groen/bruin combinatie (creations of Leijten, kost ook maar €799)
Bedankjes ben ik nog niet uit, maar op het web vindt je massa's leuke orriginele dingen.
Uitnodigingen waarschijnlijk van Hoops en Yoyo (Ben ik zoooooooo weg van!).
Je ziet, bij ons ook alternatief en orrigineel en we zijn nog lang niet klaar.
Veel succes.
Cindy
|
|
nele
1-7-2011
|
23-3-2011 17:52:49
Dag Stéphanie, wij trouwen ook alleen voor de wet en zijn ook niet van plan traditioneel te trouwen. Onze uitnodigingen hebben we zelf gemaakt via extrafilm en omdat we al 2 kindjes hebben, hebben we een foto van ons 4 erop gezet. Na de wet, waarop alleen de dichte familie uitgenodigd is, komen we naar ons huis en, bij goed weer, drinken we daar al een glaasje op het terras. Om 17u gaat het dan richting feestzaal en rond 18u zullen de eerste gasten aankomen. We doen geen uitgebreide receptie maar gewoon allerlei lekkers op de tafels, gevolgd door een grote bbq en een dessertenbuffet (dat we allemaal zelf gaan maken) als afsluiter. We zouden werken met 2 kleuren die overal in terug gaan komen. We twijfelen tussen rood-wit of groen-wit. Deze kleuren zouden ook in de kleren, decoratie, bedankjes, etc ... worden verwerkt. Voor de tafelverdeling gaan wij waarschijnlijk een fotokader op de tafel plaatsen met daarin een omschrijving van de mensen die daar moeten zitten. bv "de reynierskes" (familie van mijn mama), etc .... Hopelijk heb je hier wat aan maar een thema kan echt al veel oplossen. Groetjes Nele
|
|
Stéphanie
16-9-2011
|
23-3-2011 19:36:03
Alleszins bedankt voor alle berichten!!! Thema zou ik zo niet meteen kunnen opkomen, ik ben zot van kikkers en mijn vriend van alles wat met vw oldtimers temaken heeft ! Onze planning tot hiertoe: Wij gaan eerst foto's nemen, dan trouwen we om 14u op de gemeente en nadien trekken we naar de feestzaal waar we in de tuin een ceremonie houden met misschien (ligt nog niet vast) rent-a-priest, ik denk de ringen in een ballon te laten brengen door de bruidskindjes (mag er niet aan denken dat ze per ongeluk de ballon los laten ) maar hoe en wat juist allemaal qua muziek en al tijdens de ceremonie zijn we nog niet uit. Nadien receptie en om 18u beginnen met het avondeten en dit door kleuren aan te brengen aan tafel zodat de mensen weten aan welke tafel ze moeten plaatsnemen. Om 22u avondfeest. :) en onze gastenboek wordt op een deur geschreven die later onze wc-deur wordt zodat we het bij elke boodschap kunnen lezen ;) en nu nog paar originele ideeën zoeken ;)
|
|
ingrid
|
7-4-2011 23:49:23
Hallo Stéphanie,
Wat dacht je van een leuk gastenboek zoals deze van Amelie Poulin uit de film "Le fabuleux destin d'Amelie Poulin. Zij knipt fotostrookjes, gemaakt in een fotohok zoals je die vindt in sommige stations of warenhuizen, in stukken en plakt die in een fotoalbum en schrijft er tekst bij.
Je kan voor je feest een fotohok of fotoradar huren. De genodigden laten zich fotograferen en onmiddellijk komen er 2 strookjes met foto's uitgerold. Een foto van het huwend koppel en een bedanktekstje kan op voorhand worden geprogrammeerd en wordt op elk strookje onder of boven de andere foto's afgeprint. Leg een mooi boek met blancobladen of een fotoalbum met een schaar, lijm en pen naast het fotohok/radar. Laat de genodigden zelf 1 strookje bewerken en in het boek plakken met een leuk tekstje ernaast. Het andere strookje kunnen ze als aandenken meenemen.
Fun gegarandeerd voor de genodigden en nadien hoef je geen bedankingskaartjes meer op te sturen.
Info over het fotohok/radar vind je terug op www.Partyflash.be .
Groetjes,
Ingrid
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|