Terug naar overzicht
Ik weet niet of het goed is, maar wij schrijven eerst op WAAROM we net elkaar graag zien (karakterkenmerken die we niet zouden willen missen=deel 1). Daarna verwoorden we de verplichte zinnen = deel 2. Deel 2: Bieke, omdat ik van je hou, wil ik je vrouw zijn en je nemen zoals je bent. Ik wil met jou op weg gaan en beloof je trouw te blijven in goede en kwade dagen, in armoede en rijkdom, in ziekte en gezondheid. Ik beloof een goede mama te zijn voor onze kindjes en een lieve echtgenote voor jou. Ik wil je liefhebben en waarderen alle dagen van mijn leven.
Mijn vriend vond dit ook heel moeilijk (hij kan zijn gevoelens niet goed uitleggen en zeker niet voor andere), hij is vertrokken van "brainstomen" hij heeft woordjes/gevoelens opgeschreven die bij hem opkomen als hij aan me denkt. Hier heeft hij dan een tekst mee gemaakt. Ik ben gewoon beginnen schrijven en geloof me, als je eenmaal bezig bent, dan komt het allemaal vanzelf!
Wij schrijven onze geloften ook zelf, mijn vriend is daar zelf mee afgekomen verassend genoeg :) De pastoor heeft ons enkel gezegd dat er zeker de zin 'ik beloof je trouw te blijven' moet instaan. Ik heb nog een goede 2maand en half dus ben er nog niet echt aan begonnen, maar denk er af en toe is aan, en ik denk als je er echt aan begint dat je het moet inkrimpen :) In de loop van volgende maand ga ik er aan beginnen se.
Wij hadden die gebaseerd op de klassieke geloften.