Nu Online
Momenteel zijn er 603 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Uitnodigingen

22-3-2011 11:06:16
Ik heb ook nog een vraagje ivm de uitnodigingen. Schrijven jullie de adressen zelf op de envelop of hoe doen jullie dit? Mijn vriend had het idee om het door de printer te doen, maar ik weet niet of dit een goed idee is!
Dan had ik nog een vraagje. Zo vraag ik bijvoorbeeld mijn tante, nonkel en hun twee kinderen. Ik wil ook dat de vriendinnen van de neven/nichten komen, maar hoe doen jullie het als je bijvoorbeeld de naam van het vriendinnetje niet kent of niet zeker weet of de andere neef een vriendin heeft... Kan ik het dan misschien best richten aan Familie... Dus kortom hoe richten jullie je uitnodigingen?

Ik wilde ook nog even melden dat wij juist onze uitnodigingen hebben gekregen via CardXL en ze zijn echt supermooi geworden!

Claudia
12-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 781

Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik22-3-2011 11:21:10

Wij hebben de enveloppen ook via de printer gedaan met hetzelfde lettertype als de uitnodigingen. We moesten de enveloppen er wel 1 voor 1 in doen, dus wel flink wat werk, maar zeker de moeite waard!!! Zo worden ze echt een geheel met de uitnodigingen.

Ik verstuurde ze naar
Dhr. & Mevr. H. Uppeldepup
Huppel & Depup
voor mensen waarbij ook de kinderen werden uitgenodigd

of
Dhr. H. Uppeldepup en partner
als we de naam van diens partner niet wisten. Ik wilde niet en gast erbij zetten, omdat ze dan misschien vrienden/kennissen gingen meenemen en dat was niet onze bedoeling.

of
Dhr. H. Uppel & Mevr. D. Epuppel
bij samenwonende koppels

vanessa
3-9-2011
 Meld misbruik22-3-2011 11:23:12

wij schrijven de adressen en namen zelf op de envelop omdat dit voor ons persoonlijker is dan etiketten enzo, hangt ook wat af van het aantal natuurlijk
als je de naam niet weet schrijf ik mejuffrouw ... en vriend ofzo. bij mij zijn er ook enkele vrienden en collega's vrijgezel maar die kunnen tegen dat wij trouwen wel iemand mee hebben dus hoe schrijf je dat er dan op.komt veel bij kijken he en je wil niemand vergeten dus moet je er u hoofdje bij houden .

groetjes

tamara
20-5-2011
 Meld misbruik22-3-2011 11:23:47

Hey Claudia,

Wij hebben de enveloppen zelf geschreven.
Ik heb eerst de namen van de mensen geschreven, en dan alle voornamen van de uitgenodigden eronder. Om zo een klein beetje duidelijk te maken wie ik wou uitnodigen.
Hebben jullie nog iets moeten doen aan jullie kaartjes? Of waren ze zendingsklaar?
Want jullie hadden ook kaartjes van Mercard he?
groetjes

Kirsten
13-5-2011
 Meld misbruik22-3-2011 11:29:12

Hey,
wij hebben alle enveloppen zelf geschreven met caligrafiepen. Heeft wel wat tijd ingekropen. Wij hebben enkel partner gevraagd indien we wisten dat de persoon in kwestie partner had. Het is immers niet de bedoeling dat mensen hun partner meebrengen als ze nog maar week of zo samen zijn. Bijgevolg hebben wij enkel 'en partner' (bij familie de naam van de partner, want daar wisten we die allemaal...) gezet bij de mensen die partner hebben. Enerzijds om niet aan te zetten dat mensen vrienden/kenissen mee te nemen ipv partner; anderzijds omdat voor sommige mensen het pijnlijk is om 'en partner' te zien als ze er geen hebben (bv indien net uit en dergelijke...). Ivm de namen van de partners van de familie en dichte vrienden en zo, op een uitnodiging kan je nog en partner zetten maar hoe doe je dat dan voor aan tafel? Daar heb je toch de namen nodig?

Tot slot wij hebben het voor de enveloppen heel informeel gehouden:
- voor ooms en tantes zonder inwonende kinderen
aan oom Jos & tante Kaat
- voor ooms en tantes met inwonende kinderen zonder partner
aan oom Jos en tante Kaat,
Linde en Bram
- voor ooms en tantes met inwonende kinderen met partner
aan oom Jos & tante Kaat
Linde & Steven
en Bram
- voor vrienden waarvan naam partner geweten
aan Jos & Kaat
- voor collega's waarvan naam partner niet geweten (maar waarvan we weten dat ze partner hebben)
aan Jos & partner
- voor collega's waarvan naam echtgenoot/echtgenote niet geweten (maar waarvan we weten dat ze echtgenoot/echtgenote hebben)
aan Jos & echtgenote

groetjes,
Kirsten

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik22-3-2011 12:10:54

Alvast bedankt voor de tips! Er komt inderdaad veel bij kijken! Ik ben nu een weekje thuis met een ontsteking in mijn rug, dus als ik me verveel dan kan ik al aan de enveloppen beginnen hé :)

@ Tamara: De kaarten moeten we nog wel vouwen, maar voor de rest zijn ze zendingsklaar! Natuurlijk ook nog in de envelop steken, maar dat is maar een klein werkje hé! We zijn er wel supertevreden van!

renske
12-8-2011
 Meld misbruik22-3-2011 12:47:58

hoi,
tof dat ik dit lees hier zat ik dus ook nog mee nu is mijn vraagje ook opgelost se:-)
wanneer versturen jullie je kaartjes?(we trouwen de zelfde dag maar weet niet goed wnr versturen)
wij krijgen voolgende week onze kaartjes geleverd ben enorm benieuwd heb deze besteld via trouwkaarten.nl collectie van familie cards ben zo benieuwd !

Shirley
3-6-2011
 Meld misbruik22-3-2011 13:33:15

Wij hebben ze zelf geschreven, maar je hebt ook transparante etiketten waar je heel mooi op kunt printen,dat staat wel heel chiq!

Ik denk dat het inderdaad het beste werkt om Fam. Huppeldepup op de envelop te zetten.
Dat dekt gelijk iedereen in het gezin toch?

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik22-3-2011 13:38:27

@Renske: We versturen ze rond 1 juni en tegen 1 juli moesten ze hun aanwezigheid bevestigen. De zaal moet de aantallen weten drie weken op voorhand dus meestal moet je ook nog een beetje rondbellen enzo...

Evelien
2-4-2011
 Meld misbruik22-3-2011 16:12:01

wij hebben etiketten gedrukt in dezelfde kleuren als onze uitnodiging
(zelfde etiketten dan ook op de achterkant van de envelop voor de afzender)

Elke
9-7-2011
 Meld misbruik22-3-2011 18:27:53

Wij printen de adressen in dezelfde letters als de uitnodiging op de enveloppe... zo is het één geheel! Niet op ettiketten maar rechtstreeks op de enveloppe. Dat is inderdaad wat meer werk, maar wel chiquer dan etiketten vind ik persoonlijk. Schrijven heeft natuurlijk ook nog altijd iets maar mijn handschrift is niet echt super...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info