Nu Online
Momenteel zijn er 491 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bruidsjurk pasmodel?

22-3-2011 21:56:12
Enkele maanden geleden heb ik reeds een bericht gepost ivm mijn jurk. Ik heb namelijk veel schrik dat mijn bruidsjurk het pasmodel is. Mijn vermoeden wordt wat versterkt doordat ik vorige week het kleed terug ben gaan passen. Mijn kleed heeft namelijk een bloem op de zijkant, maar toen ik een jurk ging kiezen zat die er niet op. Ze hebben toen een bloem uit de winkel zelf genomen en eraan bevestigd. Toen ik het vorige week terug aan had (om lingerie te passen) hing daar nog altijd DIEZELFDE bloem aan. Ben net nog eens gaan kijken op internet naar de bloem die eraan zou moeten hangen en zie toch wel een verschil...
Enkele maanden geleden heb ik de raad gekregen om dit gewoon te vragen aan de winkel... maar heb ook wat schrik dat ze mij anders gaan behandelen moest ik hen daarmee confronteren.
Nu dacht ik misschien een mailtje te sturen? Wat denken jullie van het volgende en wat moet ik er nog aan veranderen? Mijn emoties spelen me op dit moment parten dus alle raad is welkom:

Beste,

Gebeurt het wel eens dat er een pasmodel uit de winkel verkocht wordt? En dat dit zonder het weten van de koper wordt verkocht?
Een detail van mijn jurk doet me vermoeden dat de jurk niet nieuw maar een pasmodel is...
Indien dit zo is, zou ik dit graag willen weten en vind ik niet dat ik de volledige nieuwprijs van de jurk moet betalen.

Mvg,

een nerveus bruidje...

Sarah
16-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 1482

sofie
8-9-2012
 Meld misbruik22-3-2011 22:06:58

Dag Sarah,

Ik denk dat je een beetje te braaf bent. Dat is zeker geen verwijt, ikzelf ben ook zo en zou ook niet zo makkelijk de confrontatie aangaan. Maar denk je niet dat ze zichzelf meer kunnen indekken als je gewoon een mail stuurt.
Waarom zou je niet op een rustige en vriendelijke manier zeggen wat jouw vermoedens zijn...

Grts

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik22-3-2011 22:08:41

Ik vindt dat je dit zeker kan mailen!
Maar het zou ook best kunnen dat ze daar doodleuk op antwoorden dat ze zoiets nooit doen, dus misschien is er hen mee confronteren in de winkel toch het beste.

Groetjes,
Celesta

Astrid
30-6-2012
 Meld misbruik22-3-2011 22:11:12

Ik ben ook zo voorzichtig...en zou waarschijnlijk om de goede verstandhouding te behouden niets durven zeggen en dan thuis boos zijn op mezelf:-) haha
Ik denk inderdaad dat het beter zou zijn om het gewoon vlakaf te vragen, je kan dit altijd op een vriendelijke manier vragen...maar toch doortastend zijn! Het is tenslotte je trouwjurk...

Groetjes!

Ellen
17-9-2011
 Meld misbruik22-3-2011 22:12:20

Ik vind ook wel dat je een beetje té braaf bent hoor...Het gaat wel om JOUW jurk, om JOUW dag...Dus je mag gerust op een beleefde manier zeggen wat je denkt...Daar is echt niks mis mee...Als je dit face to face aanbrengt, kan je ook beter de reactie zien tegenover wanneer je een mail stuurt.
Als je twijfelt, gewoon zeggen waar je mee zit! Moest ik jou zijn, ik ging gewoon even langs in de winkel om even te praten. Als het echt geen pasmodel is, zullen ze er heus wel alles aan doen om je gerust te stellen, geloof me.

(als je dicht bij mij woont, wil ik wel doen alsof ik jou ben )

tima
8-9-2012
 Meld misbruik22-3-2011 22:13:15

als je er zo mee in je maag zit moet je echt wel bellen als je de face to face confrontatie niet ziet zitten tenslotte betaal je genoeg voor een nieuwe jurk niet voor een bijna 2de handsje . nu ik ben ook geen zon held maar het is nu al maanden dat je je rot voelt dus dit gevoel gaat zeker niet over gaan beter zekerheid of miss wat centjes terug dan een slecht gevoel op 1 van de mooiste dagen uit je leven kop op en haar op de tandjes wij staan achter je en zoals sofie zegt mailtje is gemakkelijk af te schepen hoeven ze zelfs niet op antw. tot dat dan miss te laat is

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik22-3-2011 22:19:29

Hey Sarah,

Oh wat rot! Dit kunnen ze écht niet maken!

Je mailtje lijkt me goed maar ik zou misschien na de zin "Een detail van mijn jurk.... een pasmodel is" toevoegen: "Hoe verklaart u anders dat de bloem die u tijdens mijn eerste bezoek op het kleed speldde nog steeds aan het kleed bevestigd is, daar waar de bloem bij de originele jurk (cfr. bijlage) toch wel duidelijk verschilt van degene die thans op de jurk gespeld is? U zal begrijpen dat indien het inderdaad om het pasmodel gaat, ik niet gehouden kan zijn de volledige nieuwprijs van de jurk te betalen. Een ernstige commerciële tegemoetkoming zou mijns inziens in dat geval op zijn plaats zijn. Uitkijkend naar uw berichten, teken ik, Met vriendelijke groet"

Zoiets?

Veel succes & liefs,

Nathalie

marjan
16-7-2011
 Meld misbruik22-3-2011 22:26:00

Ik zou ook niet te braaf zijn, het kost enorm veel geld voor een jurk eigenlijk he dus mag je best wel op uw strepen staan vind ik! Ben daar zelf ook niet zo een dappere in, moest ik in uw geval zijn zou ik mijn moeder mee naar de winkel nemen (die durft zo een dingen heel rechtuit te zeggen)..

Sylvia
15-6-2012
 Meld misbruik22-3-2011 23:03:04

Niet te braaf zijn, zoals de andere bruidjes reeds aanhaalden. Als je zelf niet durft of niet zo makkelijk uit je woorden geraakt, kun je mss je mama of een zus/vriendin of getuige meenemen?

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik23-3-2011 8:09:53

Ik zou ook eerder naar daar gaan dan een mail sturen maar misschien kan je wel de woorden uit de mail gebruiken (zodat je goed voorbereid bent)? Je hoeft je echt niet schuldig te voelen of bang te zijn om om duidelijkheid te vragen. Je betaalt héél veel geld voor zo'n kleedje dus dan heb je ook het recht om de correcte service die daaraan verbonden is te krijgen.

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik23-3-2011 8:45:02

Ik zou ook naar de winkel gaan. ben ook niet Miss Dapper op dat vlak, maar dat is belangrijk genoeg om die gêne even opzij te zetten. Gewoon confronteren en vooral niet tevreden stellen met een vaag antwoord. Ik zou sowieso ook iemand meenemen, al is het maar om je moreel wat sterker te voelen! Mama's zijn daar idd goed in, mss een optie?

Als je toch een mailtje zou sturen vind ik de versie van Nathalie wel heel goed, daar gaan ze mss al even van schrikken. Maar toch, persoonlijk is zeker beter! Je moet ook maar bedenken: zij beseffen ook dat de beste reclame mond aan mondreclame is, 1 niet tevreden bruidje kan klanten kosten...

Je moed bijeen rapen en echt face to face confronteren!
Om je op te monteren: ik heb heel wat problemen gehad met mn verlovingsring (was steeds fout verkleind, dan weer niet goed, dan andere gravure dan oorspronkelijk gekozen dr mn verloofde etc etc) en ben véél te lang braaf geweest. Toen heb ik toch mijn moed bijeen geraapt (met de morele steun van de mama ;-) ) , goed kwaad gemaakt en hup, ineens was er een definitieve goede oplossing. Dus het loont echt wel!

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik23-3-2011 8:45:54

Er zijn al veel reacties hier, en ik deel mijn mening met de anderen: niet te braaf zijn. Met je brief maak je het hen een beetje te makkelijk denk ik. Je moet zeker je vermoeden omschrijven. Zoals Nathalie het schrijft vind ik het heel goed.

Succes ermee!

Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik23-3-2011 8:55:15

Als je zelf niet doortastend durft te zijn, kan je misschien iemand in je omgeving vragen om met je mee te gaan (moeder/zus/vriendin). Zij staan er emotioneel iets verder vanaf en kunnen dan zich makkelijker uiten. Ik zou je wel aanraden om dit face to face te bespreken. Dan kan je tenminste ook hun echte reactie van hun gezicht af zien.

mieke
7-7-2012
 Meld misbruik23-3-2011 9:34:44

Ik zou zeker naar daar gaan en hen het face tot face vragen.
Want via mail kunnen ze je gemakkelijk sussen hé en het ontkennen.
Maar als je tot daar gaat zullen ze waarschijnlijk uit de lucht vallen en is het al iets moeilijker om direct een smoesje te verzinnen!
Als je zelf niet durft neem dan iemand mee (je mama of zus of vriendin)
Je hebt het volste recht.... je betaalt er genoeg voor en het is JOU jurk!!!!

Veel succes, ik duim met je mee!

Tinneke
9-7-2011
 Meld misbruik23-3-2011 10:03:38

Een manier om op een gecoördineerde manier te zeggen wat je denkt en hoe je je voelt, die vaak wordt gebruikt in interpersoonlijke communicatie en bij feedback bij medewerkers en klanten in bedrijven, is de feedbackmethode:

Ik zie dat...
Ik denk dan dat...
Ik voel me daardoor...
Ik zou het leuk vinden dat...

Vb:

Ik heb gezien dat de bloem die er aan het kleed werd gehangen er nog steeds aanhangt, terwijl deze eigenlijk niet bij het kleed hoorde.
Ik denk dan dat de jurk die ik paste eigenlijk het pasmodel is.
Ik vind dat eigenlijk niet zo leuk, om die en die redenen.... Ik zie het niet zitten om dit kleed te dragen om die en die redenen...
Ik zou het leuk vinden om geen pasmodel te hebben als bruidsjurk en de het originele, nieuwe kleed met de bijhorende correcte bloem te dragen op mijn trouwdag. Indien het inderdaad het pasmodel is, zoals ik denk en het niet meer mogelijk is om een nieuw model te bestellen, zie ik het niet zitten om het volledige bedrag hiervoor te betalen en had ik hier graag een financiële compensatie van jullie kant voor gezien. Ik had hier graag een oplossing voor gevonden, waar we ons beiden in kunnen vinden en we hier gaan naar gevoel aan overhouden. (Ik heb altijd een goed gevoel gehad over jullie winkel en had dit graag naar de toekomst toe kunnen bewaren...)

...

Je kan dit zowel mondeling als schriftelijk doen. Het is een manier om te kunnen zeggen wat je denkt en hoe je je erbij voelt, zonder je al teveel te verliezen in emoties en toch de andere niet teveel voor de borst te stoten, zodat de communicatie nog open ligt en geen bruggen worden opgeblazen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Groetjes,

Tinneke

Selena
18-6-2011
 Meld misbruik23-3-2011 10:20:15

Hey Sarah

Ga er gewoon voor, je kleed MOET je geld waard zijn en zeker je gevoel!!!
Vraag het gewoon heel vriendelijke en rustig en alles komt goed!

Succes!

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik23-3-2011 12:00:16

Ik volg Tinneke, enkel zou ik absoluut iets op papier laten zetten (zeker als het over financiële vergoedingen gaat).
Ik bemerk hier op kantoor (advocaat) dat velen mensen dat vergeten ...

Maar je hebt zeker recht op een nieuwe jurk!

Sarah
2-7-2011
 Meld misbruik23-3-2011 12:21:22

Oh dat is wel een erg mottige situatie, maar inderdaad zoals gezegd, u niet laten doen, wegens alle bovenstaande redenen!
Ik zou ook iemand meenemen die niet op z'n mondje gevallen is, een bruidjurk en alle stress van voorbereidingen kan je emotioneel maken he, dus iemand die er verder af staat is makkelijker en misschien voel je je dan ook sterker, dat je back-up meehebt.
En zeker naar daar gaan, kunnen ze niks voorbereiden(mail) of foefelen.

En vooral niet te lang meer wachten, je jurk is belangrijk, en je voelt je daar nu al een tijdje slecht over, zo vlug mogelijk oplossen, dan kan je weer genietend uitkijken naar je jurk, en is dat toch al iets van stress minder, en god weet dat we allemaal zowiezo stress genoeg hebben he, hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt de stap te zetten, en misschien ook hoe moeilijker om nog oplossingen te vinden.

Waar je op voorhand wel best over nadenkt is:

Als het een pasmodel is en er is geen nieuwe meer te vinden, ben je dan bereid deze jurk te dragen?
Wil je dan je gedacht veranderen en een nieuwe jurk, maar een ander (qua model, ...)
Hoeveel financiële compensatie had je graag gehad als het toch een pasmodel blijkt te zijn?
Goed kijken ook als het een pasmodel is of er niks beschadigd is of moet hersteld worden.
Best es over nadenken, want als je pas denkt daaraan als je daar staat, kan je door de verkoopsters overweldigd raken of gepusht.

Ik hoop alleszins dat het goed komt hoor! Ik help duimen met de rest hier, en laat eens iets weten he hoe het verder loopt.

Veel groetjes en veel succes,
Sarah

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik23-3-2011 17:58:43

Ik zou ook géén mail sturen: ze kunnen altijd doen alsof ze niks ontvangen hebben, maar ondertussen zich wél voorbereiden op je telefoontje of komst... Zorg dat jij hén een stapje voor bent en niet omgekeerd. Als je hen vlakaf met je vermoedens confronteerd, zie je meteen hun reactie: verbaasd (als het toch geen pasmodel blijkt te zijn) of gegêneerd (als het wel zo is).
Ben je al die keren alleen geen passen of was er iemand bij? Als er iemand bij was, kan je eerst al eens je vermoeden naar die persoon uiten. Als ook hij/zij hetzelfde denkt, ga dan samen naar de winkel!

Succes!

anne
4-6-2011
 Meld misbruik23-3-2011 22:09:38

Hallo Sarah,

Dit verhaal klinkt mij redelijk bekend in de oren. 2 weken terug had ik mijn eerste pas en toen bleek mijn kleed te klein te zijn. Ze vertelden dat ze een maat groter hadden besteld dan het pasmodel, maar daar heb ik serieus mijn twijfels over. Ze zat identiek als het pasmodel. Normaal gezien hoort het bij mijn kleedje een soort van ketting. Die was er bij de eerste pas ook niet. Zij beweerden dat niemand die wou en dat ze daarom niet besteld is. Toch had ik, toen ik mijn kleed besteld had, gezegd dat ik de ketting wou. Dan kon ik later nog beslissen of ik ze al dan niet zou gebruiken. In mijn kleedje dat ik 2 weken geleden aantrok, hing ook het prijskaartje. Dit vind ik ook vrij bizar.
Ik ben na mijn pasbeurt vertrokken met het gedacht: het komt wel in orde, ga hier niet verder op in. Thuis ben ik veranderd van gedachten. Ik ben naar de winkel zelf gegaan. Ik denk dat de rechtstreekse confrontatie nog altijd het beste is. Volgens mij schepen ze jou anders gewoon af (als je dat telefonisch of via mail doet). Ze hebben voor mij een nieuw kleed besteld (omdat het 6cm te smal was). Dit kleedje komt de 3de week van mei toe. 2 weken voor mijn trouwdatum. Als ik van jou was, zou ik gewoon langs gaan in de winkel en echt op je strepen staan. Ik stond ook te bibberen op mijn benen, maar heb het toch gedaan gekregen. Zoals iedereen zegt: het is jouw kleed. Het moet perfect zijn.
Mag ik gewoon eens informeren over welke winkel het gaat?

Groetjes en nog veel succes. Je niet zomaar laten afschepen hoor.

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik23-6-2011 20:30:08

Hey Sarah

Hoe is het nu afgelopen met je kleedje?

Grtjs

Sara

Sarah
16-7-2011
 Meld misbruik23-6-2011 22:34:13

Ik heb mijn twijfels kenbaar gemaakt aan de winkel. Ben er persoonlijk naartoe gegaan met de papa. Hij merkte zelfs enkele kleine gaatjes in het midden van mijn rok op. De ene verkoopster was zelf onthutst en ging er eens achter horen. De dag erna kreeg ik een (vrij onbeleefd) telefoontje van de andere verkoopster dat die bloem daarop hing omdat ze ervanuit ging dat ik die erbij wou in plaats van de oorspronkelijke (?????). Het kon blijkbaar ook gebeuren dat bij transport van een kleed er wel eens kleine scheurtjes ontstaan (bij een kwaliteitskleed van een ontwerper ??? wat een slechte kwaliteit zou dat dan zijn).
Uiteindelijk ben ik zelf onthutst terug naar de winkel gegaan waar de eerste verkoopster mij zei "ik heb gehoord dat alles terug in orde is?" En daar heb ik mijn verhaal gedaan. Zij zei me heel vriendelijk dat er in het logboek wel een bestelling is geplaatst voor mijn jurk, en dat die scheurtjes er idd zouden kunnen zijn, maar niet van het vervoeren, maar omdat dat de plooien van mijn jurk moeten zijn, en deze misschien zijn losgekomen met het passen (vond ik ook niet echt kunnen...). Zij heeft de jurk meteen naar de naaister gestuurd om het helemaal te laten opknappen.

Zelf ben ik nog niet helemaal overtuigd, maar ik heb er al wel een beter gevoel bij. Het is nu helemaal in orde, en die in de winkel (ik zorg er wel voor dat ik ga wanneer alleen die vriendelijke er is) doet er echt alles aan om me te helpen. Heb het gevoel dat ze toch ook een beetje een efforreke meer doet.

Heb het dus voor de rest zo gehouden. Kleed is in orde met oorspronkelijke bloem, zonder gaten (plooien terug gemaakt) en ik moet nog maar een kik geven of ze doen er (zonder extra kosten!) iets aan. Heb ook al 3 keer mijn kleed gepast zonder extra kost.

Ideaal is het misschien niet, maar ik word er als een koningin behandeld, terwijl ze me misschien niet zo graag zouden zien komen (en minder goed helpen?) als ik verder was gegaan.

groetjes,
Sarah

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info