Nu Online
Momenteel zijn er 519 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

originele tafelindeling ideeen?

23-3-2011 12:11:04
hoi hoi,

Eerst hadden we het idee om elke tafel een kleur te geven. Naamkaartjes te maken en die te drukken op de kleur van de tafel waaraan die persoon zou moeten zitten. Nu vind men ventje naamkaartjes toch niet alles, en gezien het geen klassiek traditioneel huwelijk is te schools.

We willen onze tafels dus originele namen geven. Om de gasten duidelijk te maken aan welke tafel ze zitten willen we met gadgets werken (klein en liefst niet te duur) Een arts die trouwde gaf bijv namen aan tafels van dafalgan, perdolan etc... We dachten zelf al aan verschillende dingen, maar het is toch nog niet wat het moet zijn (bijv: dingen waar we van houden: italie, kaarsen, edelstenen of dingen in 1 thema zoals feest)
Het probleem is dat we ofwel geen samenhang tussen de tafels vinden, ofwel weten we welke gadgets we willen geven, maar vinden we geen leuke namen.
Het lijkt ons leuk om bijv theelichtjes aan 1 tafel, belleblaas aan een ander, zeepjes aan nog een ander, dan raakt inspiratie op, en hoe noem je de tafels, en wat is het verband...
het is dus een eindeloze brainstorm!!! namen van bloemen of dieren hebben dan weer weinig met ons te maken...

Hebben jullie ideeen ???? voor zowel tafelnamen als gadgets, laat maar komen...

groetjes

evy
18-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 6488

Yenda
16-7-2011
 Meld misbruik23-3-2011 12:21:20

Misschien zou je, als je van kaarsen houdt, de mensen een theelichtje kunnen geven in de kleur van hun tafel en op de tafel een grote kaars in die kleur zetten?

Stefan
2-7-2011
 Meld misbruik23-3-2011 12:22:56

hallo evy,

wij gaan waarschijnlijk werken met disney films of figuren en anders met bloemen
mss is dat ook een leuk idee voor jullie wij hangen de kaartjes aan de bedankjes zo danig de mensen het weten en op de tafels zetten wij de kaarten met namen op maar bij ons roepen de mensen van de zaal de namen af hoe gaat dat bij jullie te werk

groetjes sofie

Selena
18-6-2011
 Meld misbruik23-3-2011 12:27:31

Hey Evy

Er zijn zoveel ideëen, maar inderdaad 'welke kan je nemen'!? Mijn vriend en ik basketten, dus wij gaan elke tafel een NBA team naam geven. Dit is gemakkelijk omdat we dit gemaanschappelijk hebben.
Kleuren is een heel mooi idee! Er zijn genoeg kleuren! Ik heb Disney figuren ook al gehoord :) lijkt me zeer leuk. Als je het toch iets serieuzer wil dan disneyfiguren of kleuren kan je natuurlijk ook werken met je ideetjes hierboven (Italië,...) Je kan je tafels naar lekkere Italiaanse gerechten noemen of Italiaanse plaatsen.
Wat is voorlopig je thema van het huwelijk? Ik kan je misschien helpen met Italiaanse woorden (ben Italiaanse)
Ik zie net dat we op dezelfde datum trouwen :)

Grtjes

evy
18-6-2011
 Meld misbruik23-3-2011 12:50:39

hoi hoi

het idee van de grote kaars en gekleurde kaarsjes is ook al een idee geweest. net als verschillende vormpjes en geurtjes kleurtjes van minizeepjes ofzo (eerder omdat ze aan die gadgets zelf nog iets hebben)
maar ik wou origineler uit de hoek komen.

probleem is inderdaad wij hebben niet zo echt een ongelooflijke passie voor iets. Buiten dat we beide graag reizen, en ons hartje in italië verloren zijn.
Het zou leuk zijn (7tafels ongeveer) om ofwel elke tafel een streek of gewoon 7 typisch italiaanse dingen te zoeken. MAAR ik denk bij italie aan pasta en wijn, oeps, en ik weet niet goed welke kleine goedkope gadgets je aan italië kan linken in algemeen of aan die 7 streken...
moeilijk moeilijk

we houden wel van voetbal, maar de ploeg die we zo graag bezig zagen is failliet gegaan en zit nu ma in 4e prov dus daar kunne we ook al niets meer mee.

film, maar het is zo moeilijk om kleine goedkope gadgets te vinde die je aan een film linkt

disney hebben we willen doen, maar we hebben beide niks met disney en dat houdt tegen.

grtjes

evy
18-6-2011
 Meld misbruik23-3-2011 12:52:54

ps @sofie:
wij willen eigenlijk de gadget geven bij het binnekomen van de zaal. Waren ook al aan het bedenken, dat ons dat te veel werken zou opleveren en we dit zouden moeten uitbesteden aan ouders of mensen die het grotendeel van het volk kennen. dat wij een lijst maken, wie aan welke tafel en zij gewoon gadget moete overhandigen. Is voor ons ook nog een vraagteken dus.
wel leuk idee om het al mee met uitnodiging te geven, enkel kunnen wij dit niet doen, omdat onze indeling afhangt van wie komt en wie niet...
en daar kunnen serieuze veranderingen aan vast hangen!

groetjes

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik23-3-2011 13:12:10

Onze tafels hebben namen van uitvinders en andere personen uit de 19de eeuw, maar dat is dan weer omdat ons thema gothic-victorian is.
Op de tafels komt een foto van die persoon met wat uitleg over wat die gedaan heeft/bereikt heeft...
De "ceremoniemeester" (een goede vriend) zal na de receptie en lijst afroepen van de mensen die aan de bepaalde tafels mogen plaatsnemen. Een vatse plaats aan de tafel zelf geven we niet, dat mogen de mensen zelf kiezen.

Het idee om met gadgets te werken is best leuk. Je zou ook bij het binnenkomen van de zaal en bord kunnen plaatsen met daarop de tafelverdeling en dan onder elke tafel en mandje plaatsen met de gadgets van die tafel...
Je kan de tafels ook gewoon de nam van de gadgets geven. bv de kindertafel met bellenblaasjes noem je "de bellenblazers", een tafel met theelichtjes noem je "de lichtjes in het duister", een tafel met zeepjes in de vorm van sterretjes kan je "the stars" noemen...

Groetjes,
Celesta

evy
18-6-2011
 Meld misbruik23-3-2011 17:26:26

@ celesta! echt wel leuk en origineel!
ja wij hebben geen thema :s

de bedoeling is inderdaad om de tafel naar de gadgets te noemen, maar dan moeten de personen van bijv de bellenblazers nog wel hun belleblaasding ontvange en wete dat ze aan die tafel zitten... een bord nog niet aan gedacht.. leuke tip!
zo is niemand ermee belast!
de lichtjes, zeepjes kaarsjes en namen hadde we voorlopig, maar een samenhang tussen die spulletjes... bij feest kan ej kaarse en die bubbels nog plaatsen , maar zeepjes al moeilijker, en dan moete we nog aanvulle...

we gaan nog eens goed moeten brainstormen!
bedankt voor al jullie tips! ik ben weer wat vooruit!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...