TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
sharon
6-8-2011
|
26-3-2011 9:26:01
Bij ons wordt het ook geen traditioneel avondfeest met 3u tafelen, maar een receptie, een uitgebreid dessertbuffet en vooral veel dansen!
Wij voorzien niet voor iedereen een stoel. Er zullen tafels en stoelen zijn (vooral gericht naar de iets oudere mensen), dan een heleboel receptietafels met wat barkrukken. Jongere mensen kunnen gerust een stukje taart ofzo opeten terwijl ze bordje in ene hand hebben en dus rechtstaan.
Wij gaan er ook van uit dat als we voor iedereen een stoel voorzien het weer zo naar het 'traditionele' feest gaat en de mensen makkelijker zullen blijven zitten.
Als er rond de danslv
|
|
sharon
6-8-2011
|
26-3-2011 9:26:52
ik snap niet hoe het komt, maar dit forum laat soms hele stukken van mijn tekst weg....
Ik had dus nog geschreven dat als er rond de dansvloer receptietafels staan dit toch een hele andere indruk geeft.
|
|
Claudia
12-8-2011
|
26-3-2011 14:23:35
Hey, Wij doen ook geen eten voor de hele familie. Wij doen receptie voor twee uur met nadien dansfeest met bruidstaart. Er worden een aantal gewone tafels rond de dansvloer gezet. En dan ook nog wat hoge tafels, die staan zowel op als rond de dansvloer. Na de receptie worden de hoge tafels dan ook naast de dansvloer gezet. Voor taart of dessert moet je ook niet per se zitten denk ik. De oudere mensen natuurlijk wel, maar niet iedereen vind ik!
|
|
Ellen
30-7-2011
|
26-3-2011 14:37:16
Wij hebben ook een dansfeest.
Rond de dansvloer worden hoge tafels voorzien en een paar tafels om te zitten.
Maar wij hebben een aparte veranda waar mensen ook kunnen gaan zitten om even te praten enzo.
Maar niet iedereen kan gaan zitten. Vind dat ook niet echt nodig bij een dansfeest.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
26-3-2011 20:39:03
Opgelet! Zorg wel zéker voor genoeg tafels! Ik hoor hier: 'taart kan je opeten terwijl je rechtstaat', ok, maar zorg er dan wel voor dat ze toch hun bord aan een hoge receptietafel kunnen zetten! Want én een bord én bestek én een glas vasthouden, is wel héél moeilijk! Zorg dan ook dat de mensen niet te krap zitten, want hou dan het juiste bestek en juiste glas maar in het oog... Heb zo al eens een trouwfeestje (walking dinner) meegemaakt en dat was het écht niet!!
Het eenvoudigste is gewoon stoelen en tafels voor alle gasten. Wie wil dansen, zal dat heus wel doen! Dat doen ze op andere trouwfeesten toch ook??? Aangezien het een dansfeest is, weten de mensen toch wat ze kunnen verwachten...
|
|
Fredie
26-6-2010
|
26-3-2011 21:44:13
Volkomen eens met Véronique, hoewel ik ging zeggen : zorg vooral voor een stoel voor elke gast want rechtstaand eten is ellendig ! Als er voor het dansfeest te weinig stoelen zijn, loop je kans dat heelwat gasten vroeger weglopen, uit pure vermoeidheid. Want met een stoel, kan je je bord wel op je schoot houden om te eten, je glas zet je dan aan de stoelpoot eventueel maar om recht te moeten blijven staan, met een handtas, bestek in één hand, bord in een andere en het glas, tja, daar moet je je plan maar mee trekken : neen, dank u. Op de laatste 2 walking dinners waar we te gast waren, is een grote groep gasten, net als wij, nog voor het binnenrijden van de bruidstaart, opgestapt en sommigen best ontevreden. Opmerkingen als "Moest er voor de stoelen bijbetaald worden misschien, dat we er daarom geen kregen ?" of "Een stoel voor de gasten kon er zeker niet af ?" laten wel een bittere nasmaak, he (vooral van vrienden) en maken dat je feestzaal leegloopt ! Wie denkt met een walking dinner de gasten op de dansvloer te krijgen, heeft het mis. Het is juist door mensen te verplichten om de hele avond recht te moeten blijven staan -vooral om te eten- dat ze ofwel na 2 uren naar huis vluchten ofwel, van zodra een stoel eindelijk vrij komt, zich erop werpen en er niet meer af komen uit schrik dat hij door iemand anders ingenomen wordt ! En dit, beste bruidjes, zijn helaas waar gebeurde feiten.... Dus ik zou zéker een stoel per gast voorzien.
|
|
Heidi
7-7-2012
|
27-3-2011 12:40:59
Ik ben vorig jaar zelf naar een trouwfeest geweest waar niet voor iedereen een stoel was voorzien... het was de hel ! ondanks dat we een hele bende "jonge mensen" waren was rechtstaan van 19u tot 24u toch weel een beetje teveel van het goede... er was gewoon geen fut meer om wel nog te gaan dansen...
Wij moesten ook al rechtstaand eten; hoofdgerecht was daar een frietkraampje en een pastakraam... dan met meer dan 30 man en maar 2 hoge tafeltjes... écht niet handig ! Zoals hier algezegd werd; zoek je maar is een plaatsje want met eten & drank & bestek in je handen is het echt niet vanzelfsprekend alles proper naar binnen te spelen !
pas op het was allemaal héél leuk en gezellig hé, maar wij waren om 24u zo moe (pijnlijke rug en knieën, dat er niet veel meer gedanst werd...) dat wanneer de eerste zittende tafel vrij kwam (bij het vetrekken van de eerste tante's en nonkels) wij bijna op die tafel gevlogen zijn !
Als je in tegendeel op een trouwfeest bent zit je heel de avond neer, maar ga je gaan dansen wanneer je dat wenst !!
Dus, denk toch maar goed na hoeveel tafels/Stoelen je gaat zetten...
|
|
Katrin
18-6-2011
|
27-3-2011 19:07:17
Ik ben gisterenavond/vanacht naar een trouwfeest van een vriendin geweest met dessertenbuffet en dansfeest. Er waren tafels en stoelen voorzien voor ongeveer 1/2 van de aanwezigen. Voor de rest waren er voldoende staantafels. Ik vond dit eigenlijk een goed evenwicht. De iets oudere genodigden, mensen die minder goed te been zijn en zwangere vrouwen moeten zeker de mogelijkheid hebben om te kunnen gaan zitten, maar de jongeren kunnen evengoed aan een receptietafel staan. Hierdoor was er steeds volk op de dansvloer, wat je misschien minder hebt bij enkel zittende gasten. Het stoort mij echt niet dat ik rechtstaand mijn dessert moet eten (hoofdgerecht vind ik iets anders), maar ik vind het wel belangrijk dat ik dan aan een staantafel kan staan. Bordje in de hand vind ik echt onhandig...
Ik denk dat je je keuze vooral moet afwegen de gemiddelde leeftijd van je gasten :-)
Succes !!
|
|
Evelien
4-6-2011
|
28-3-2011 11:19:25
Je kan een combi van stoelen met tafels en hoge receptietafels voorzien. De gewone tafels zijn handiger voor de "oudere garde" en de staantafels kunnen beter zijn voor de jongere mensen.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|