Terug naar overzicht
Woeps, kijk net in m'n misboekje en zie dat ik dat er ook niet heb in opgenomen... Ook voor mij zijn ideetjes dus altijd welkom!
bij ons is er geen inzegening van een kruisje hoor (allegeluk ...) :-)groetjesMieke13/05/06
Hoi,Wij hebben vorige week onze eerste afspraak bij de pastoor gehad. Hoewel we pas over een jaar en drie maanden trouwen, wilde hij al onmiddellijk de ondertrouw doen. Hij heeft ook de volledige mis overlopen, maar heeft het daarbij niet gehad over een kruisje, hoewel hij helemaal niet modern is. Misschien moet je het hem gewoon eens vragen? Je kan toch zeggen dat je dat totnogtoe niet gezien hebt in een huwelijksviering en vragen wat dit symboliseert, enz.Veel geluk ermee,Sadia
Dit is ons deel van zowel de zegening van de ringen, kruisje en kaars. Dit is goedgekeurd door onze priester. Zegening van de ringenPriester: (Phebe en Vincenzo brengen de beertjes met de ringen) Liefde vergaat nooit en kent een prachtig symbool: de ring, zonder begin of einde, altijd rond, altijd verder. Heer, zegen deze ringen. Laat ze voor Mieke en Jeroen een teken blijven van hun wederzijdse trouw en de liefde die ze elkaar toedragen. Jeroen: Mieke, Neem deze ring en laat ons nu niets denken, niets zeggen. Laat ons alleen gelukkig zijn om wat we samen weten: we zien elkaar graag.Mieke: Jeroen, Ik hou van je en wil voor altijd bij je zijn. Ik geef je deze ring. Draag hem om je vinger, maar geef hem ook een plaatsje in je hart als teken van mijn liefde voor jou. Zegening van het kruisje en de huwelijkskaars(Mike brengt de kaars en Kenny brengt het kruisje naar voor)Priester: Heer, zegen dit kruisje, dat straks een plaats zal krijgen in het huis van Mieke en Jeroen. Het zal een symbool zijn van Uw aanwezigheid in hun midden. Priester: Hier vooraan op het altaar staat ook de huwelijkskaars van Mieke en Jeroen. Heer, zegen deze kaars zodat ze altijd licht en warmte mag brengen in hun huis. Eline: (Mieke en Jeroen steken ondertussen de kaars aan) Je hebt het vuur in mij aangestokenEn daarom rollen dikke tranen over mijn gezicht naar beneden. De passie van het vuur brengt immers altijd tranen met zich mee. Oh ja, het zullen wel eens tranen van verdriet zijn. Kom dan dichterbij en durf elkaar in mijn licht bekijken. Voel dan niet alleen je verdriet, maar ook de warmte van mijn vuur. Ik hoop echter dat het veel vaker tranen van vreugde zullen zijn. Kom ook dan dichterbij. Het blinkende van jullie ogen zal nog veel meer schitteren in mijn licht. Door jullie warmte dan te bundelen, kunnen jullie misschien ook anderen verwarmen. Jullie hebben mij nu aangestoken, met het vuur dat in jullie brandt. Vuur en tranen gaan samen, zowel bij jullie als bij mij. Mogen het bij jullie veel tranen van vreugde zijn! Toch één verschil: Hoe langer ik brand, hoe kleiner ik zal worden. Ik hoop dat het vuur in jullie liefde even groot blijft.Hopelijk zijn jullie hier iets mee. Groetjes, Mieke 7-7-2006