Nu Online
Momenteel zijn er 252 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Proefdiner - gezaag - dagplanning

28-3-2011 10:19:22
Dag Dames!

Met nog 88 dagen te gaan, zijn we gisteren op proefdiner gegaan! Omdat onze ouders op vakantie waren dit weekend... (grappig toch dat ze ter zelfde tijd weg zijn!), hebben we onze getuigen meegenomen en dat is supergoed meegevallen!

We waren het er allemaal mee eens met wat we proefden en ik bel morgen voor een afspraak om dat allemaal op papier te laten zetten... onze menu kost 88euro tot 4uur drankenforfait. Is dat een gewone prijs? Na 4uur kunnen we nog eens kiezen voor een forfait of kunnen we kiezen om elke consumptie te betalen. We hoeven dat nu niet te kiezen, we kunnen op de dag zelf nog zeggen van: "doe maar nog een drankenforfait of doe maar per consumptie".

Mijn vriend en ik zijn heel rustig over de trouw. We zijn aan het bouwen en we hadden deze maand moeten verhuizen... maaaaar onze bouw heeft vertraging opgelopen (hebben heel maand december niet gewerkt). Nu onze verhuis is dus een maand / maand en een half opgeschoven. Wij zitten daar meer over te stressen dan ozne trouw.

Nu mijn toekomstige schoonzus (vrouw van mijn vriend z'n broer) heeft blijkbaar geen leven en zit hele dagen te stressen over de trouw. Ze vindt dat we onze dagplanning al hadden moeten hebben zodat ze kan weten wanneer ze naar de kapper moet... in godsnaam, wat maakt het uit?!
We hebben haar al duidelijk gemaakt dat we enkel in de namiddag trouwen... we trouwen voor de wet om 14uur. Ze vond dat niet kunnen, maar heeft haar er bij neergelegd. Ze vroeg gisteren of ze vroeger bij ons moest zijn en of we iets voorzien voor het eten. Ik zei ja, maar het exacte uur moeten we nog bespreken... madam begon haar wetten te stellen over dat het eten licht moest zijn omdat we 's avonds al veel gaan eten. Hoewel mijn vriend en ik al hadden besproken dat we broodjes gingen geven, legt zij ons dat op... alleen om haar te pesten zou ik nu iets anders willen doen... maar bon ik blijf ademen!

We gebruike de auto van mijn schoonzus haar vader. Het is een oude kever. Superschattige auto. We hebben al gevraagd aan haar vader (ook mijn vriend's baas) of hij dat wel wil en hij voelde zich heel vereerd. Nu kwam ze gisteren met de uitleg dat de auto nogal oud is (waarheid) en dat veel kilometers rijden niet praktisch is (we moeten van flobecq naar De Pinte = 45km).
Dus vindt ze dat we die auto enkel van thuis naar de gemeente, en dan van de gemeente naar de kerk mogen gebruiken. De rest moeten we dan maar met onze eigen wagen doen!
ARGH! Ik wou eerst gewoon bij europcar een auto huren voor een weekend, de schoonzus stond erop dat we die wagen van haar vader moesten gebruiken, we vragen dat, hij zegt ja en plots wordt er beslist dat we hem niet de hele dag kunnen gebruiken!
Mijn vriend ging het er met zijn baas over hebben. Hij ging hem vragen of we het echt niet voor de hele dag kunnen gebruiken en anders moeten we het helemaal niet hebben. Ik ga ook geen twee auto's beginnen versieren hoor!

Na mijn gezaag de voorlopige dagplanning: wat denken jullie ervan?

10u00: kapper / visagiste ik, mama en zus
12u30: suite komt thuis toe, broodjes + drankje
14u00: Wet
14u30: Kerk
ten laatste 16u00: foto's met de suite
16u30: foto's met mijn man :)
18u00 - 18u30: begin avondfeest

Vergeet ik iets?

Een opgejaagd bruidje :)

Liselotte
25-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 775

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik28-3-2011 10:39:49

Laat je niet opjagen!! Zoals je wsch zelf ook zou zeggen aan andere bruidjes: doe gewoon uw goesting, dat uw schoonzus in spe geen leven heeft wil niet zeggen dat ze het recht heeft om jullie trouw te regelen of jullie keuzes te veroordelen. Dus: proberen niet aan te trekken, gewoon overleggen met uw ventje en jullie zin doen!

Ok, dus: de auto: suuuuupertof! En seg, voor 1 keer zal dat wel gaan zeker, als het mag van de eigenaar en jullie zien dat zitten (weet absoluut niet of zo'n kevertje snel rijdt of niet), misschien ben je een kwartiertje langer onderweg maa so what? is net een leuk moment om met je (tegen dan!!) man op weg te zijn. Dus gewoon doen zou ik zeggen :)

En de dagplanning ziet er toch goed uit? Ziet er zelfs opt gemakje uit, je moet je nergens voor haasten, en zelfs niet te vroeg opstaan ;-)

Komt allemaal goed!!

Merel
13-8-2011
 Meld misbruik28-3-2011 10:51:57

Ik zou me ook niet laten opjagen door mijn schoonzus, al is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan...
Wij hebben thuis een hele collectie oldtimers waaronder 2 kevers, wij hebben daar tot vorig jaar dagelijks mee gereden. Ik zou dus echt niet weten waarom je daar geen 45km mee zou kunnen rijden. Wij deden er jaarlijks 10.000km mee!!
Wij hebben alvast dat probleem van de suitewagens niet.. Al moet ik toegeven dat een aantal mensen in onze suite ook bedenkingen hebben bij hun vervoer :-)

Roxanne
25-6-2011
 Meld misbruik28-3-2011 12:13:32

Ik snap echt niet waarom mensen zich zo bemoeien met een trouw van iemand anders...
ik heb nu woorden met een hele goede vriendin van mij omdat ze me ook steeds aan het opjagen was...
ik kreeg berichten met de vraag, waarom dat zij niets meer mocht doen voor de trouw en dat het we dringend tijd was voor dit en dat...
ik had het gevoel dat ik mijn eigen trouw niet meer zelf kon regelen... en dit was zeer stikkend!

het is nu wel zeer spijtig want ik praat nu niemeer met die persoon maar één ding heb ik wel geleerd, je leert sommige mensen echt wel kennen als je gaat trouwen...

je dagplanning ziet er ok ui!

doe gewoon je ding, het is uwe trouw en je moet vooral genieten ook van de voorbereidingen!

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik28-3-2011 15:00:45

Oooh, wat een leuke dagplanning.. Doordat wij om 13.00 uur voor de wet trouwen en om 16.00 uur onze viering hebben zijn wij bijna verplicht onze fotoreportage in de voormiddag te doen, de kapper stata dus om 7.30 uur ten laatste bij mij =D

Julie
10-9-2011
 Meld misbruik29-3-2011 18:05:35

Hey,

der zijn toch altijd mensen die moeilijk wilen doen met iemand hun trouw.
Zo heb ik ook al mensen die zeggen dat ze niet naast die persoon willen zitten, wat we moeten kiezen om te eten en dat we nog bijna niets geregeld hebben en eens in gang mogen schieten. Pff, wij zitten ook met het feit dat wij met onze verhuis zitten voor de trouw...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...