Terug naar overzicht
Hey Ellen, Ik snap je frustratie maar al te goed. Ik heb hetzelfde voor, werk niet in het onderwijs maar als vertegenwoordigster. Veel op de baan en weinig thuis. Alle voorbereidingen moeten overdag en tijdens de week gebeuren. Maar het lukt om alles gedaan te krijgen, en hulp durven vragen is zeker nodig. Veel succes! Groetjes, sylvia
Hoi Ellen, hier nog een leerkrachtje...ik ken het helemaal...Bij mij zijn het nu examens deze en volgende week...En dat hebben ze alweer fantastisch geregeld. Op donderdag 7april moeten om 12u alle punten ingegeven zijn... MAAR ik heb wel nog een examen staan die voormiddag... Dus dat wordt gelijk een gek verbeteren... en dat doe ik echt niet graag, dan heb je niet eens echt de tijd om alles grondig te lezen en te wikken en te wegen waar je misschien toch nog een half puntje voor kan geven! Dat hebben ze dus weer goed gedaan hé! En dan heb ik ondertussen ook nog klassenraden lopen!!! Dus verbeteren en klasenraden bijwonen??? hoe ik dat ga doen weet ik nog niet, maar tgaat hels worden vrees ik! Je bent dus niet de enige met frustraties, want we willen het graag zo goed doen, maar daar kruipt uiteraard veel tijd in en die tijd, daar worden we niet voor betaald... Groetjes en mijn medeleven, Celesta
Hey Ellen, ik snap dat dit allesbehalve leuk is. Maar als je dat nu tegen je directeur of je collega's zegt? Dan is de kans toch groot dat iemand dit van jou wil overnemen? Allé ik heb genoeg familie die in het onderwijs staat, dus ik ken het probleem. Maar uiteindelijk als je directeur of collega's hebt die schappelijk zijn en waar je mee overeenkomt, dan kan dat volgens mij geen onoverkomelijk probleem zijn. Uiteindelijk maakt dat voor die leerlingen nu toch niet de wereld uit wie er mee gaat met hen. Er zal toch nog een andere leerkracht zijn die ze een aantal uren in de week zien (zou nu ook niet meteen opteren voor leerkracht die ze maar één uur in de week zien) en die met hen wil meegaan? Weet dat dit niet de bedoeling is, maar normaal moet dat toch wel lukken volgens mij. En ja voor de rest ik denk dat elke job zijn voor- en nadelen heeft en er over elke job vooroordelen bestaan. Is inderdaad niet altijd handig om in het onderwijs te staan ;-) maar het heeft dan soms weer voordelen die je in een andere job niet hebt. Maar je gaat me zeker nooit horen zeggen dat het onderwijs een makkelijke job zonder werken en altijd vakantie is. groetjes,Kirsten