Nu Online
Momenteel zijn er 308 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Grrrrrrrrrrrr! Dit is niet leuk.

28-3-2011 23:01:14
Dag bruidjes

Niks ernstigs, maar gewoon echt niet leuk!
Vrijdag 8 april zou ik mijn eerste pas hebben. En nu kan die niet doorgaan. Pfff! Ik had er zo naar uitgekeken om mezelf 'in vol ornaat' te zien in de spiegel. Ik was al zo benieuwd!

Hoe komt het?
Ik geef les in het secundair. Normaal heb ik op vrijdagnamiddag vrij (volgens mijn lessenrooster). Daarom ook had ik de afspraak voor mijn eerste pas op een vrijdagnamiddag gelegd.
Vorige week hebben de graadcoördinatoren beslist om op vrijdag 8/4 in de NM een filmforum te organiseren voor de eerste graad. En de klasleraars moeten die dan maar begeleiden... Dus ik kan mijn vrije NM (alweer) opofferen. MAAR DEZE KEER VIND IK HET ECHT NIET FIJN! Ik keek ernaar uit.

Pfff, mensen mogen veel vooroordelen hebben over het onderwijs. Maar ik hoop dat zij die vooroordelen hebben (veel vakantie, 'maar' 22 uren...) ook al de berichtjes gelezen hebben op dit forum over mensen die weinig tijd hebben voor het organiseren van hun huwelijk, omdat de lesvoorbereidingen, de verbeteringen, de projectdagen, de vergaderingen, de klassenraden...na onze '22 uren' zoveel tijd en energie vragen.
Elke job heeft uiteraard zijn nadelen, maar dit is nogmaals zo'n moment waarop ik het even moeilijk heb met die vooroordelen tegenover het onderwijs. Ik ben efkes 'geambeteerd'.

Allez, ik heb mijn hartje eens kunnen luchten. Sorry voor het gezaag. Hopelijk begrijpen jullie mijn gevoel!

Groetjes
Ellen

Ellen
9-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 505

Sylvia
21-5-2011
 Meld misbruik28-3-2011 23:23:53

Hey Ellen,

Ik snap je frustratie maar al te goed.
Ik heb hetzelfde voor, werk niet in het onderwijs maar als vertegenwoordigster.
Veel op de baan en weinig thuis.
Alle voorbereidingen moeten overdag en tijdens de week gebeuren.

Maar het lukt om alles gedaan te krijgen, en hulp durven vragen is zeker nodig.

Veel succes!
Groetjes,

sylvia

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik29-3-2011 0:02:43

Hoi Ellen,

hier nog een leerkrachtje...ik ken het helemaal...
Bij mij zijn het nu examens deze en volgende week...
En dat hebben ze alweer fantastisch geregeld. Op donderdag 7april moeten om 12u alle punten ingegeven zijn... MAAR ik heb wel nog een examen staan die voormiddag... Dus dat wordt gelijk een gek verbeteren... en dat doe ik echt niet graag, dan heb je niet eens echt de tijd om alles grondig te lezen en te wikken en te wegen waar je misschien toch nog een half puntje voor kan geven! Dat hebben ze dus weer goed gedaan hé!
En dan heb ik ondertussen ook nog klassenraden lopen!!! Dus verbeteren en klasenraden bijwonen??? hoe ik dat ga doen weet ik nog niet, maar tgaat hels worden vrees ik!

Je bent dus niet de enige met frustraties, want we willen het graag zo goed doen, maar daar kruipt uiteraard veel tijd in en die tijd, daar worden we niet voor betaald...

Groetjes en mijn medeleven,
Celesta

Kirsten
13-5-2011
 Meld misbruik29-3-2011 9:19:45

Hey Ellen,

ik snap dat dit allesbehalve leuk is. Maar als je dat nu tegen je directeur of je collega's zegt? Dan is de kans toch groot dat iemand dit van jou wil overnemen? Allé ik heb genoeg familie die in het onderwijs staat, dus ik ken het probleem. Maar uiteindelijk als je directeur of collega's hebt die schappelijk zijn en waar je mee overeenkomt, dan kan dat volgens mij geen onoverkomelijk probleem zijn. Uiteindelijk maakt dat voor die leerlingen nu toch niet de wereld uit wie er mee gaat met hen. Er zal toch nog een andere leerkracht zijn die ze een aantal uren in de week zien (zou nu ook niet meteen opteren voor leerkracht die ze maar één uur in de week zien) en die met hen wil meegaan? Weet dat dit niet de bedoeling is, maar normaal moet dat toch wel lukken volgens mij.

En ja voor de rest ik denk dat elke job zijn voor- en nadelen heeft en er over elke job vooroordelen bestaan. Is inderdaad niet altijd handig om in het onderwijs te staan ;-) maar het heeft dan soms weer voordelen die je in een andere job niet hebt. Maar je gaat me zeker nooit horen zeggen dat het onderwijs een makkelijke job zonder werken en altijd vakantie is.

groetjes,
Kirsten

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...